Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش ساعات کار اداری و تشدید مقررات قرنطینه

دولت نروژ ساعت کار اداری در این کشور را کاهش داد بنابراین تصمیم کار اداری از ساعت ۹ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر تعیین شد. دادستانی کل نروژ اعلام کرد کسانی که در قرنطینه خانگی بسر می برند اگر از خانه بیرون بیایند ۲۰ هزار کرون جریمه و یا در ازای آن ۱۵ روز زندانی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونیکا مولند وزیر دادگستری نروژ اعلام کرد شهرداری ها حق تعیین مقررات برای جلوگیری از زندگی و یا کار افراد حوزه خود را ندارند.

بتازگی برخی از شهرداریها برای جلوگیری از گسترش کرونا مقررات سختی را در خصوص تردد افراد خارج از حوزه خود وضع کرده اند. رفت وآمد مردم در سطح شهر و جاده ها بشدت کاهش یافته است.

آژانس داروئی نروژ تصمیم گرفت داروخانه های این کشور به متقاضیان داروی بدون نسخه تنها یک جعبه از هر دارو بدهند. این کار برای جلوگیری از احتکار دارو صورت گرفت.

دولت همچنین راهی را برای کمک به مشاغل آزاد خویش فرما باز کرد تا این بخش از مشاغل کوچک از کمک های سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

 یان سانر وزیر دارایی نروژ از پارلمان خواست تا دست این وزارتخانه را در اعطای کمک به افراد و شرکتها بدون در نظر گرفتن مقررات موجود باز گذارد.

مقامهای بهداشتی نروژ با سه شرکت بزرگ تامین دارو موافقت نامه ای را امضا کردند تا این شرکتها انبارهای اضطراری خود را در اختیار اداره بهداشت عمومی قرار دهند.

سازمان های بزرگ امدادی نروژ مانند صلیب سرخ، شورای امور پناهندگان، امداد کلیسا، امداد مردم نروژ و سازمان نجات کودکان از دولت خواستند تا کمک های امدادی خود را افزایش دهد و نسبت به هر گونه کاهش این نوع کمک ها هشدار دادند.

در نخستین هفته شروع برنامه های آموزش مجازی مدارس با ورود دانش آموزان به این برنامه با توجه به محدودیت های ورود وقتی ۱۰ هزار نفر به شبکه وصل شدند، برای سایر دانش آموزان ورود به این سامانه غیر ممکن و یا بسیار کند شد. وزیر جدید آموزش قول داده است این نقیصه را بر طرف کند.

 دولت قانون کرونا را به پارلمان پیشنهاد کرد

منابع خبری نزدیک به NRK اعلام کردند دولت پیشنویس قانون شیوه تعامل با بحران کرونا را به پارلمان ارائه کرد. براساس این قانون در طول دوران بحران کرونا از عملکرد عوامل اجتماعی حفاظت خواهد شد.

این قانون از حمایت اکثریت پارلمان برخوردار خواهد بود و قدرت دولت را در تعامل با این بحران افزایش خواهد داد.

این قانون اجرای مقررات وضع شده برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا را آسانتر خواهد کرد.

تولید دستگاه جدید کنترل آلودگی

بنت هوی وزیر بهداشت نروژ اعلام کرد یک شرکت نروژی تولید لباس های محافظ برای کادر بهداشتی و پزشکی را آغاز کرد و این باعث شد تجهیزات بیشتری را در اختیار بیمارستانهای اسلو قرار گیرد. وی همچنین افزود: یک شرکت دیگر تولید مایعات ضد عفونی کننده را در دست تولید دارد.

شرکت هوایی نروژین ایرلاین اتباع کشورهای نروژ، سوئد و دانمارک را به کشورشان باز می گرداند

خبرگزاری دولتی نروژ NTB گزارش داد شرکت نروژین ایر لاین برای آوردن اتباع کشورهای نروژ، سوئد و دانمارک چند پرواز به مراکش انجام داد.

این شرکت درحال برنامه ریزی برای انجام پروازهای بیشتر به کشورهای ترکیه و اسپانیا برای انتقال مسافرانی است که به این کشورها رفته اند.

افزایش بیکاری

مجموعه هتل های زنجیره ای نوردیک ۷۵۰۰ از کارکنان خود را موقتا اخراج کرد.

همچنین فروشگاه های زنجیره ای H&M که بزرگترین مجموعه فروشگاه های صنعت پوشاک در نروژ محسوب می شوند ۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را که ۶۰ درصد از مجموع ۳۲۲۳ نفر کارمند این مجموعه هستند را اخراج کرد.

در پی شیوع کرونا شرکت هوایی ساس(SAS)  یکصد خلبان و بیش از ۱۰۰ مهماندار خود را مرخص کرد.

 این شرکت در صورت ادامه این بحران  ۱۰ هزار کارمند خود را مرخص خواهد کرد که ۹۰ درصد نیروی کار این شرکت محسوب می شوند.

همچنین نروژین ایرلاین با لغو ۸۵ درصد از پروازهای خود، حدود ۷۳۰۰ کارمند خود را مرخص کرده است که ۹۰ درصد از نیروی کار این شرکت را شامل می شود.

شرکت هوایی داخلی widerøe  نیمی از پروازهای خود را لغو کرده است و ۱۰۰۰ کارمندش را که یک سوم نیروی کار این شرکت هستند را مرخص کرده است.

شرکت حمل ونقل دریایی Color Line انتقال مسافر بین کشورهای نروژ، آلمان، دانمارک و سوئد را متوقف کرد و فقط به حمل بار اکتفا خواهد کرد.۲ هزار نفر از کارکنان این شرکت از کار بیکار شدند.

کنفدراسیون کارفرمایان نروژ در یک بررسی انجام شده اعلام کردند یک چهارم شرکتهای نروژی تاکنون کارمندان خود را مرخص کرده اند. از هر ۱۰ شرکت ۸ شرکت نیز در نظر دارند کارمندان خود را مرخص کنند. این تشکیلات نگران بروز یک بیکاری فراگیر در این کشور است.

سازمان تامین اجتماعی نروژ اعلام کرد در یک هفته گذشته ۱۵۴ هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت کمک های بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که بیش از پنج درصد نیروی کار این کشور است.

فقط در یک روز بیش از ۴۰ هزار نفر فرم آن را تکمیل کرده اند.

پارلمان نروژ به دولت این کشور اجازه داد تا از صندوق نفت برای جبران زیان های اقتصادی استفاده کند.

برچسب‌ها کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نروژ نروژ نروژ نروژ نروژ نروژ نروژ نروژ نروژ نروژ دانمارک نروژ نروژ دانمارک مراکش ترکیه نروژ نروژ آلمان دانمارک نروژ نروژ نروژ کرونا برای جلوگیری نروژ اعلام نیروی کار خود را مرخص کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند

ایتنا - اینستاگرام می‌گوید در صورت شناسایی دو محتوای یکسان، فعالانه کلیپ «اصلی» را جایگزین ریل‌های بازنشرشده خود می‌کند. اکانت‌هایی که ریل‌های بازنشرشده را به اشتراک می‌گذارند نیز با برچسب برجسته‌ای که خالق اصلی را تگ می‌کند جریمه خواهند شد. اینستاگرام در حال بازنگری الگوریتم توصیه خود برای ریلز (Reels) است تا «محتوای اصلی» را تقویت کند، تصمیمی که پیامدهای قابل‌توجهی برای اکانت‌های جمع‌آوری‌کننده و کسانی خواهد داشت کار سایر کاربران را بازنشر می‌کنند. این شرکت همچنین در تلاش است تا شیوه رتبه‌بندی ریلز را تغییر دهد تا اکانت‌های کوچکتر از امکان توزیع بیشتری در این اپ بهره‌مند شوند.
 
به گزارش ایتنا، این شرکت در یک پست وبلاگ خود که این تغییرات را اعلام کرد گفت که در تلاش است تا سیستم رتبه‌بندی خود را «تصحیح» کند تا اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند آسانتر بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند. این شرکت اینگونه توضیح داده است که «از لحاظ تاریخی، به‌دلیل نحوه رتبه‌بندی محتوا، تاکنون به این صورت بوده است که آن دسته از تولیدکنندگان محتوا که دنبال‌کنندگان  و بازنشرکنندگان زیادی داشته‌اند بیشتر از تولیدکنندگان محتوای اصلی و کوچک‌تر دسترسی‌پذیری بیشتری به توصیه‌ها داشته‌اند. ما فکر می‌کنیم که اصلاح این وضعیت مهم است تا به همه تولیدکنندگان محتوا فرصت برابر بیشتری برای جذب مخاطبان جدید داده شود».
 
دقیقاً مشخص نیست که اینستاگرام چگونه توصیه‌های خود را تغییر می‌دهد تا آنها را «برابرتر» کند، اما می‌توان حدس زد که این الگوریتم دیگر اکانت‌های دارای فالوورهای بیشتر را در اولویت قرار نخواهد داد. این تغییر «طی ماه‌های آینده» اعمال خواهد شد، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا تولیدکنندگان محتوا اثرات این به‌روزرسانی را ببینند.

 
با این حال، تغییرات این اپ در مورد محتوای اصیل (original content) ممکن است بسیار فوری‌تر اجرائی شود. اینستاگرام می‌گوید در صورت شناسایی دو محتوای یکسان، فعالانه کلیپ «اصلی» را جایگزین ریل‌های بازنشرشده خود می‌کند. اکانت‌هایی که ریل‌های بازنشرشده را به اشتراک می‌گذارند نیز با برچسب برجسته‌ای که خالق اصلی را تگ می‌کند جریمه خواهند شد.
 
البته این شرکت می‌گوید این تغییرات مشمول تولیدکنندگان که تغییراتی «قابل‌توجه» مانند صداگذاری یا کلیپ‌های واکنشی در محتوای اصلی ایجاد کرده‌اند، و همچنین پست‌ها «به‌طور جدی ویرایش شده‌اند تا به میم (meme) تبدیل شوند»، نخواهد شد.
 
حساب‌های جمع‌آوری که «مکرراً» پست‌های دیگران را منتشر می‌کنند، با شدت بیشتری جریمه خواهند شد. اینستاگرام می‌گوید در صورتی که آنها در 30 روز گذشته 10 بار یا بیشتر محتوای غیراصلی پست کرده باشد، ریل‌های توصیه‌ای را از این اکانت‌ها به کلی متوقف خواهد کرد. این تغییر می‌تواند مانعی بزرگ برای اکانت‌های پرطرفدار جمع‌آوری محتوا شود که کلیپ‌های سایر کاربران را، اغلب به منظور پخش کردن لینک‌های همکاری در فروش و سایر طرح‌ها، به اشتراک می‌گذارند کاهش دهد.
 
توجه داشته باشید که همه این تغییرات در حال حاضر فقط برای ریل‌ها اعمال می‌شود و نه دیگر انواع پست‌ها در اینستاگرام.

دیگر خبرها

  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید