Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@21:04:48 GMT

۶ فیلم درباره جاسوس‌های زن

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۱۳۲

۶ فیلم درباره جاسوس‌های زن

آفتاب‌‌نیوز :

هواداران سینما همیشه فیلم‌های جاسوسی را با ستاره‌های مرد به دنیا می‌آورند. در دوران طلایی هالیوود، بزرگترین ابرقهرمان‌های جاسوسی شخصیت‌های مرد بودند. تا همین چند سال پیش، بیشتر فیلم‌های جنایی با شخصیت‌های اصلی مرد ساخته می‌شد. اما مدتی است که وارد دوران متفاوت سینما شده‌ایم. روزهایی که سینماگران متوجه شده‌اند دلیلی ندارد همیشه مردها را به عنوان نقش‌های اصلی جاسوس‌ها انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا زن‌ها هم سهم بیشتری از فیلم‌های جاسوسی دارند.

فیلم‌های جاسوسی معمولا داستان‌های تکراری اما هیجان‌انگیزی دارند. در بیشتر فیلم‌های جاسوسی با فرد یا افرادی مواجه هستیم که برای پیداکردن اطلاعات دشمن‌شان هرکاری می‌کنند. حالا که چند سالی است هالیوود تمرکزش را بر روی توسعه شخصیت‌های اصلی زن قرار داده، بهترین فیلم‌ها درباره‌ی جاسوس‌های زن را بشناسید.

(جاسوس) Spy

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

فیلم‌های جاسوسی معمولا لحن جدی و خشکی دارند. در این فیلم‌ها، پیداکردن یک داستان ساده و بدون پیچیدگی کار دشواری نیست. اما در «جاسوس» همه‌ی این پیش‌فرض‌ها کنار می‌روند. «جاسوس» با حضور ستاره‌های شناخته‌شده‌ی سینما مانند ملیسا مک‌کارتی و جیسون استاتهام در ظاهر داستانی جاسوسی، باطنی کمدی و خنده‌دار دارد.

یک میزگرد مخفیانه از تحلیلگران سازمان سی‌آی‌ای تشکیل می‌شود. آن‌ها در تلاش هستند تا داوطلبان نفوذ مخفیانه به تشکیلات یک فروشنده سلاح‌های مرگبار را بررسی کنند. هدف آن‌ها پیداکردن یک مامور مناسب است. اما شرایط همیشه براساس پیش‌فرض‌ها پیش نمی‌رود.

(دختری به نام نیکیتا) La Femme Nikita

 

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

لوک بسون، کارگردانی فرانسوی است که درخشش او در سینمای اروپا بود که راهش را به سمت هالیوود گشود. یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های او که در سال ۱۹۹۰ اکران شد، «دختری به نام نیکیتا» است. از آن جایی که عوامل فیلم فرانسوی هستند، باید بدانید که زبان فیلم هم فرانسوی است.

نیکیتا دختری آشفته است که در جریان یک سرقت مسلحانه از داروخانه، دستگیر می‌شود. او تنها سارقی است که از این حادثه جان سالم به در می‌برد اما به جرم قتل یک پلیس، به سی سال زندان محکوم می‌شود. در جلسات بازجویی، نیکیتا علاقه‌ای به همکاری با پلیس‌ها ندارد. بنابراین پلیس فرانسه او را بیهوش می‌کند. وقتی نیکیتا دوباره هوشیاری‌اش را به دست می‌آورد، متوجه می‌شود دولت فرانسه مرگ او را اعلام کرده و حالا از او انتظار دارد تنها برای سرویس جاسوسی فرانسه کار کند.

(هانا) Hanna

 

نمره منتقدان: ۷۶ از ۱۰۰

این فیلم اکشن که هیجان بسیار زیادی برای تماشاگرش تدارک دیده است، در سال ۲۰۱۱ اکران شد. سورشا رونان که با حضور در فیلم‌هایی مانند «کارول» و «خانم کبوتر» شهرت بسیاری پیدا کرده است، پیش از این فیلم‌ها در «هانا» توانایی‌های هنرمندانه‌اش را نشان داد.

دختری ۱۶ ساله به نام هانا توسط پدرش در فنلاند تمرین داده می‌شود تا تبدیل به یک آدمکش حرفه‌ای شود. پدر هانا در گذشته مامور سی‌ای‌آی بوده اما به دلیل جلوگیری از فاش‌شدن یک راز بسیار بزرگ، آمریکا را به مقصد قطب شمال ترک کرده است. با این حال دولت آمریکا تصمیم دارد او را به قتل برساند. هانا کتاب‌های کهن زیادی می‌خواند و دانش فراوانی درباره جنگیدن به عنوان یک رزم دارد. اما از آن‌جایی که او دور از جامعه‌ی مدرن بزرگ شده، شناختی از فرهنگ و تکنولوژی‌های جدید ندارد.

(سالت) Salt

 

نمره منتقدان: ۶۵ از ۱۰۰

آنجلینا جولی در سال‌های اخیر یکی از ستاره‌های فیلم‌های اکشن بوده و حضور او در فیلم «سالت» هم این حقیقت را تایید می‌کند. این فیلم که در سال ۲۰۱۰ اکران شد، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های نخستین سال دهه دوم قرن بیست و یکم لقب گرفت. این فیلم احتمالا یکی از بی‌رحم‌ترین اکشن‌های جاسوسی ممکن است که می‌توانید تماشا کنید. تماشاگران فیلم در بسیاری از پایگاه‌های سینمایی مدعی شده‌اند که هرگز انتظار نداشتند آنجلینا جولی را در نقش چنین شخصیت بی‌رحمی تماشا کنند.

زنی به نام ایولین سالت، مأمور سی‌آی‌ای است. او در اولین سالگرد ازدواجش با یک مرد آلمانی به نام مایک که حشره‌شناس مشهوری است برای بازجویی از یک جاسوس روسیه راهی روسیه می‌شود. این جاسوس نقشه‌ی سالت برای ترور رئیس‌جمهور روسیه در مراسم تشییع معاونش را افشا می‌کند. سالت مجبور به فرار می‌شود و برای پنهان‌کردن هویت واقعی‌اش، هر کاری می‌کند.

(گنجشک سرخ) Red Sparrow

 

نمره منتقدان: ۴۵ از ۱۰۰

هالیوودی‌ها علاقه‌ی بسیاری دارند تا در فیلم‌های جاسوسی‌شان به روسیه و سیاست‌هایی که دارد، طعنه‌های مختلف بزنند. فیلم «گنجشک سرخ» هم یکی از همان عناوینی است که به شکلی مستقیم سیاست‌های روسی را مورد انتقاد قرار می‌دهد. با این حال منتقدان اعتقاد دارند فیلم بیشتر از اینکه روسیه را نقد کند، در پرداخت به داستان خودش مشکلات بزرگی دارد. با این حال حضور بازیگری مانند جنیفر لاورنس در «گنجشک سرخ» جذابیت‌های آن را بیشتر می‌کند.

دومنیکا اگوروا یک رقصنده‌ی بالرین مشهور است. او برای تامین هزینه‌های مادر بیمارش، سخت کار می‌کند. اما مصدومیتی برای او رخ می‌دهد که او را برای همیشه از دنیای رقص دور می‌کند. دومنیکا که مجبور است هزینه‌های زندگی مادرش را تامین می‌کند، مجبور می‌شود با سرویس اطلاعات خارجی روسیه (کا گ ب) همکاری کند.

(بلوند اتمی) Atomic Blonde

 

نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰۰

دیوید لیتچ کارگردانی است که پس از ساخت فیلم «جان ویک» شهرت بسیاری پیدا کرد. او روایت‌ها و داستان‌های گوناگونی را در ذهنش پرورش داده بود که هرگز دوست نداشت به فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز «جان ویک» محدود شود. بنابراین تصمیم گرفت با ساخت «بلوند اتمی» خلاقیتش را به چالش بکشد. البته که «بلوند اتمی» به اندازه «جان ویک» معروف نیست اما به همان میزان جذاب است.

در دوران بعد از جنگ سرد و در اواخر دهه ۸۰ میلادی، یک مامور انگلیسی توسط کا گ ب به قتل می‌رسد. سرویس جاسوسی بریتانیا (ام‌آی‌سیکس) یکی از بهترین ماموران خود با نام لورین براوتون را استخدام می‌کند تا راهبی برلین شود. جایی که این قتل رخ داده و حالا شرایطی شبیه به آتش زیر خاکستر دارد. لورین می‌خواهد دلیل مرگ همکارش را بفهمد و البته لیست مشهور سلاح‌هایی را پیدا کند که اگر روس‌ها به آن دست پیدا کنند، یک جنگ واقعی آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فیلم سینمایی فیلم های جاسوسی نمره منتقدان فیلم ها ی جاسوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی

تعدادی از مقامات و نمایندگان پارلمان اروپا با توجه به پرونده‌های جاسوسی‌های اخیر علیه این نهاد اروپایی بر لزوم همکاری بیشتر بین مقامات امنیت ملی و پارلمان برای مقابله با این بحران تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "دی سایت" در مطلبی نوشت: چندین سیاستمدار اتحادیه اروپا از سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی ملی درخواست کردند تا آخرین رسوایی‌های فساد و جاسوسی را بهتر بررسی کنند. طبق گزارش هفته نامه اشپیگل، نمایندگان پارلمان اروپا بر همکاری بیشتر بین مقامات امنیت ملی و پارلمان اتحادیه اروپا در این زمینه تاکید دارند.

دلیل این درخواست، پرونده اخیر جاسوسی یکی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نماینده حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای چین و پرداخت های احتمالی روسیه به نمایندگان اتحادیه اروپا در ارتباط با سایت خبری صدای اروپا است.

"اشپیگل" به نقل از دانیل کاسپاری، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان اتحادیه اروپا، گفت: نیاز فوری به همکاری قوی‌تر بین مقامات امنیت ملی و پارلمان اتحادیه اروپا وجود دارد.

"هانا نویمان"، سیاستمدار سبز اتحادیه اروپا هم در این باره گفت، ماجرای موسوم به قطر گیت، که در آن پرداخت‌های قطر به اوا کایلی، سیاستمدار بلند مرتبه پارلمان اروپا کشف شد، نشان داد که مقامات ملی باید مجهزتر شوند. نویمان با اشاره به ماجرای جاسوسی مربوط به صدای اروپا گفت: سرویس های مخفی باید اطلاعات خود را با نمایندگان مجلس در کمیته های محرمانه به اشتراک بگذارند - «همانطور که آشکارا آن را با پارلمان چک به اشتراک گذاشتند».

مارتین شیردوان، رهبر حزب چپ پارلمان اروپا نیز اعلام کرد: سرویس‌های مخفی باید فوراً اطلاعات لازم برای تحقیق را در اختیار پارلمان قرار دهند. به گفته وی به منظور برخورد مستمر با ماجرای جاسوسی، تبادل اطلاعات جامع بین مقامات تحقیقاتی و سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی تحقیق ضروری است. شیردوان گفت: «دموکراسی نباید با عملکرد غیر شفاف سرویس‌های مخفی و اطلاعاتی آسیب بیشتری ببیند.

در آغاز هفته گذشته، یکی از کارمندان "ماکسیمیلیان کراه"، نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به طور موقت در درسدن دستگیر شد. به گفته دادستان های فدرال، این کارمند دفتر پارلمانی مقر اتحادیه اروپا ظاهرا برای چین جاسوسی کرده و اطلاعات پارلمان اروپا به این کشور را منتقل کرده است. علاوه بر این، دو تحقیق مقدماتی علیه کراه، کاندیدای ارشد حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در همین ارتباط در جریان است. سخنگوی دفتر دادستانی فدرال آلمان گفت که این پرونده در مورد پرداخت های مشکوک از منابع روسی و چینی است.

نام کراه همچنین هفته ها در رابطه با ماجرای رسانه اینترنتی طرفدار روسیه صدای اروپا مطرح شده است. دولت چک در پایان ماه مارس تحریم هایی را بر این رسانه اعمال کرد زیرا آن را عملیات نفوذ کرملین می داند.

مارکو بوشمان، وزیر دادگستری فدرال آلمان هم پس از دستگیری یکی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه به اتهام جاسوسی، اعلام کرده که منتظر موارد بیشتری است. بوشمان در گزارش برنامه ARD از برلین گفت: "ما باید فرض کنیم که در چند ماه آینده نقاب برداری بیشتری انجام خواهیم داد."

این مقام آلمانی گفت که آلمان مدت‌هاست به هدف قدرت‌های اقتدارگرا تبدیل شده است که از منابع سرویس های مخفی نیز استفاده می‌کنند. بوشمن همچنین با ادعاهای حزب افراطی جایگزینی برای آلمان مبنی بر اینکه پرونده کارمند کرا یک کمپین علیه این حزب است، مخالفت کرد. وی تاکید کرد: قوه قضائیه بر اساس هیچ ملاحظات سیاسی عمل نمی کند، بلکه منحصراً بر اساس قانون و نظم عمل می کند.

"جیان جی"، کارمند کرا به اتهام جاسوسی برای چین در بازداشت است. وی متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است. دفتر دادستانی فدرال، جی را «کارمند یک سرویس مخفی چین» توصیف کرد. در ژانویه 2024، گفته می شود که او بارها "اطلاعات مربوط به مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا را به مشتری اطلاعاتی خود منتقل کرده است." همچنین گفته می شود که او از اعضای مخالف چین در آلمان برای سرویس مخفی جاسوسی کرده است.

کرا، سیاستمدار حزب افراطی آلمان، عضو کمیته‌های تجارت بین‌المللی و همچنین در کمیته‌های فرعی حقوق بشر و امنیت و دفاع پارلمان اروپا است. وی همچنین در هیئت روابط با آمریکا حضور دارد. وی کاندیدای اصلی حزب خود در مبارزات انتخاباتی اروپا است. علیرغم این ماجرا، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می خواهد کراه را حفظ کند. تحقیقات اولیه توسط دادستانی درسدن علیه شخص کرا نیز در جریان است.

تاکنون، پارلمان اتحادیه اروپا نه توانسته است تحریم هایی را علیه ماکسیمیلیان کراه، اعمال کند و نه مصونیت وی لغو شده است. تحقیقات اولیه علیه کراه در حال حاضر در دفتر دادستان عمومی درسدن در جریان است. در این مرحله، هیچ گونه چشم پوشی از مصونیت لازم نیست.

وزرای کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه در گنت دیدار خواهند کرد تا درباره اجرای پیمان اروپایی پناهندگی و مهاجرت گفتگو کنند. فرض بر این است که این مذاکرات می تواند در مورد رسوایی جاسوسی در بروکسل نیز باشد.

البته چین اتهامات جاسوسی آلمان ومقامات اروپایی علیه این کشور را به شدت رد کرده است.

پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان که متهم به جاسوسی برای چین هستند، پاتریشیا فلور، سفیر آلمان در پکن روز پنجشنبه توسط مقامات چین احضار شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم روز سه شنبه گفت که رهبری پکن بلافاصله پس از این دستگیری ها با عصبانیت واکنش نشان داد: این اتهامات در خدمت "تهمت و سرکوب چین" بود. به گفته وی در اینجا مسئله "از بین بردن فضای همکاری بین چین و اروپا" مطرح است.

در انگلیس نیز اخیرا یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده‌اند.

افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمانچین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک