Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@01:23:24 GMT

جاسوسی به بزرگی یک امپراتوری

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۴۳۱۲

وحید محمود قره‌باغ؛ "ای معماران نظم نوین، کابالا می‌باید به شکلی آشکار جایگزین ایدئولوژی ادیان در جهان شود. در این مقطع حساس، می‌بایست شیطا‌ن پرستی به یکی از مهمترین اصول رهبران کابالا تبدیل شود." این گفته یکی از ایدئولوژیست‌های بزرگ یهود در یک مجمع مخفی در گذشته نه چندان دور است. نکته جالب این جاست که شخصیت‌های مطرح یهود، خود سردمداران کابالا در جهان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها بسیار حساب شده و سنجیده حرکت می‌کردند. با توجه به پیشینه تاریخی و بستر موجود، کابالا می‌توانست تحولی شگرف و ماندگار بر ادیان و مذاهب بوجود آورد.

چهره مورد نظر انتخاب شده و به تایید رهبران نابغه و البته مخفی رسیده بود، ماموریت او نیز مشخص بود. ماموریتی بسیار مهم که موفقیت‌های آینده انجمن، مترتب بر موفقیت او بود. این چهره، توانست بعضی مسلمانان را به کابالا علاقه‌مند کند و مهم‌تر این که جنبش‌هایی را بوجود آورد. برخی پیروان او توانستند در کمیته اتحاد و پیشرفت شرکت کرده و به حزب ترک‌های جوان نفوذ کنند و بر روح آن مسلط شوند.

این جاسوس حرفه‌ای در امپراطور عثمانی، مطابق برنامه دقیق از قبل طراحی شده، مسلمان شد. او هر چند در ظاهر مسلمان، اما در اصل یک یهودی بود. این چهره می‌بایست خود را محبوب می‌کرد، از این رو گاهی برای احترام افراد درستکار بر قبر آن‌ها گریه می‌کرد. این ماسون بزرگ، ریاست فرقه‌ای از یهودیان مخفی را برعهده داشت که به تبعیت از او مسلمان شده بودند. ۳۰۰ خانواده‌ای که طومار امپراتوری عثمانی را برچیدند. این مرد قدرت، خود موسس این گروه بود. این فرقه در واقع یهودیان مارون و به عبارتی دونمه‌ها به معنای از دین برگشته بودند که همچون یک تشکیلات مخفی جنگجو بر ضد خلیفه فعالیت می‌کردند.

این سیاس مرموز، در مراسم پنهانی فرقه که رنگ و بوی کاملا یهودی داشت شرکت می‌کرد. این معمار بزرگ، با زیرکی و سیاست خاصی که داشت مورد علاقه سلطان واقع شد. او توانست به صورت بسیار مرموزی با فرقه‌های دراویش مسلمان عثمانی نیز ارتباط برقرار کند. نتیجه کار بسیار رضایت بخش بود. برنامه‌های او و هم دستانش به تدریج و بدون مشکل در بین مسلمانان و در قلب امپراتوری پیاده می‌شد. به گونه‌ای که ادعا‌ها و فعالیت‌های او مقدمه دعاوی بیشماری در مقاطع بعد شد. بدون شک مدعیان دروغین در جاده‌ای قدم برمی داشتند که قبلا توسط این معمار هموار شده بود.   شکل ۱. ظهور پیامبران دروغینی، چون یاکوب فرانک در شرق اروپا، نمود در هند و حتی علی محمد باب در ایران به دنبال پا گذاشتن شابتای زوی بر وادی رازآلود قدرت و سیاست بود   بله، این جاسوس بزرگ شابتای زوی بود. وجود این شخص، آن زمان مهم جلوه می‌کند که بدانیم ظهور پیامبران دروغینی، چون یاکوب فرانک در شرق اروپا، نمود در هند و حتی علی محمد باب در ایران به دنبال پا گذاشتن این شخص بر این وادی رازآلود بود. کسی که مناسک و اعمال رازآمیز را به جای می‌آورد. اما به راستی این مناسک رازآلود چه بود و ریشه در چه داشت؟
مکتب شابتای زوی تا بدان جا برای صاحبان قدرت پنهان جهان مهم بود که هر سندی بر علیه او می‌باید حذف می‌شد و حذف شد. آن‌ها در مسیر هدف سری خود، حتی برای قتل دوستانشان نیز نقشه کشیدند و آن‌ها را از میان برداشتند، دوستانی که قبلا با آنان هم داستان بوده اند.   شابتای زوی در مقطعی مورد بازجویی عناصر امپراتوری عثمانی قرار گرفت و حتی تبعید شد. اما یاران نقابدار او برنامه پنهان خود را پیش می‌بردند. در نهایت سه سده بعد یعنی آخرین سال‌های حیات امپراتوری عثمانی، دونمه‌ها و ماسون‏‌های عثمانی که مرید شابتای بودند، اسناد علیه او را به دست آتش سپردند و از تاریخ حذف کردند. گفتنی است در بسیاری از جوامع یهودی، روز تولد شبتای هنوز مقدس است و جشن گرفته می‌شود.   شکل ۲. شابتای زوی با تشکیل انجمن‌های مخفی و رازآلود در کسوت اسلام، بر پیکره تشکیلات امپراتوری عثمانی نفوذ کرده و در نهایت امپراتوری عثمانی فرو ریخت
بله، چنین بود که شابتای زوی، انجمن‌های مخفی و رازآلودی را تشکیل داد. انجمن‌هایی از افرادی که در کسوت مسلمانان جدید بودند. این اشخاص مرموز، با کیاست قدم به قدم بر پیکره تشکیلات امپراتوری عثمانی نفوذ کردند. آن‌ها حتی در کسوت پزشک مخصوص سلطان نیز به او و امپراتوری‌اش نزدیک شده بودند. این قاصدان مرگ و قدرت به تدریج مناصب را به دست گرفته و در نهایت امپراتوری عثمانی را فرو ریختند.
هر چند امروزه حقایق زیادی در مورد پیروان شابتای وجود ندارد، ولی تشکل‌هایی همانند دونمه هنوز هم پیرو شبتای زوی در ترکیه هستند. جالب این که آمار درستی نیز از آنان وجود ندارد. بله، به زعم این معماران چنین است، برای بقا می‌بایست همواره رازدار و مخفی بود. این اصل همیشگی قدرت است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: در خانه می مانیم عید ما بعد از کرونا امپراطوری عثمانی امپراتوری عثمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت

در حالیکه حملات اشغالگران برای دویست و سومین روز ادامه دارد، مقاومت فلسطین نیز همچنان به مقابله با سربازان و خودروهای اشغالگر در محورهای مختلف ادامه می‌دهد و مقر فرماندهی لشکر غزه در «ارتش اشغالگر» را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه تجاوزات اشغالگران، سه فلسطینی در نتیجه بمباران ساختمان صلیب سرخ محل اسکان آوارگان در خیابان الوحده شهر غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

یک فلسطینی نیز در حالی که در زمین کشاورزی خود در منطقه الزهرا در جنوب غربی شهر غزه کار می‌کرد، در تیراندازی نیروهای اشغالگر به سمت وی ​​به شهادت رسید.

در همین حال یک ماهیگیر در حین کار در سواحل رفح بر اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

نیروهای اشغالگر همچنین چندین ساختمان مسکونی را در شهر المغراقه در شمال اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه منفجر کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه‌های نصیرات و البریج در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که یک مقر جدید نظارت و جاسوسی رژیم صهیونیستی در شرق جحر الدیک در مرکز نوار غزه را با گلوله‌های خمپاره منهدم کرده است.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین نیز تاکید کرد که تجمعی از سربازان اشغالگر را در محور جنگی در نتزاریم، در جنوب شهر غزه، با رگبار خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار داد.

گردان شهدای الاقصی نیز مسؤولیت هدف قرار دادن تجمع نظامیان و خودروهای اشغالگر در همین محور جنگی را بر عهده گرفت.

همچنین گردان‌های مجاهدین، شاخه نظامی جنبش مجاهدین تاکید کرد که مبارزانش یک مقر فرماندهی متعلق به لشکر غزه در ارتش اشغالگر در شهرک «ریعیم» را با شلیک موشک منهدم و اعلام کردند که این هدف در پاسخ به تجاوزات مداوم اسرائیل علیه مردم فلسطین صورت گرفت.

القسام روز پنجشنبه تاکید کرد که ۲ گروه نیروی مکانیزه اسرائیلی را فریب داده و در ۲ کمین مین جداگانه در منطقه المغراقه قرار داد. این گروه مقاومت تاکید کرد که این ۲ کمین را با استفاده از مواد منفجره و موشک‌های هواپیماهای اف ۱۶ اسرائیل انجام داده که به سمت غیرنظامیان فلسطینی شلیک شد اما منفجر نشدند.

همچنین مبارزان آن اعلام کردند که با خمپاره‌های کالیبر سنگین، نیروهای اشغالگر اسرائیلی حاضر در محور «نتزاریم» را نابود کرده‌اند.

رسانه‌های نظامی گردان‌های القسام فیلمی را منتشر کردند که در آن عملیات تک تیراندازی ویژه علیه یک افسر اسرائیلی در بیت حانون در شمال نوار غزه را نشان می‌دهد.

گردان‌های القدس نیز صحنه‌هایی از بمباران سدیروت، نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را با گلوله‌های موشکی منتشر کردند.

گردان‌های مجاهدین همچنین تاکید کردند که مجاهدان آنها شهرک‌های بئیری و ناحل عوز و غلاف غزه را در پاسخ به جنایات اشغالگر با رگبار موشکی هدف قرار دادند.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به ماهیت درگیری‌هایی که منجر به مجروح شدن آنها شد، اعلام کرد که ۱۱ نظامی در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه مجروح شده‌اند. با این اطلاعیه، تلفات شناسایی شده ارتش اشغالگر از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته به ۳۳۰۵ نفر رسید که از این تعداد ۱۵۸۴ نفر در تهاجم زمینی ۲۷ همان ماه مجروح شده‌اند.

همچنین تیپ ناحال که نوار غزه را به ۲ بخش تقسیم کرده این باریکه را ترک کرده و به جای آن ۲ تیپ‌ ذخیره ۲ و ۶۷۹ به رهبری لشکر ۹۹ برای کنترل منطقه وارد این باریکه شدند.

منابع عبری گفتند که طی سه ماه گذشته به سرلشکر ناحال وظیفه حفظ کریدور تقسیم کننده نوار غزه سپرده شد.

ارتش اشغالگر مدعی شد که سربازان تیپ حدود ۱۰۰۰ نیروی مقاومت را در کریدور به شهادت رسانده و ۲۰ کیلومتر تونل را تخریب کرده‌اند.

ارتش اشغالگر به لشکر یگاد استراحت کوتاه داده تا برای مأموریت بعدی غزه، یعنی حمله به رفح، آماده شود.

به عنوان بخشی از تدارکات برای تهاجم به رفح، بر اساس داده‌های ارتش اشغالگر، تاکنون حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار شهروند از منطقه شمال به منطقه المواصی و خان ​​یونس آواره شده‌اند. ارتش گفت که حدود ۱.۲ میلیون نفر هنوز در رفح هستند و ارتش برای بیرون آوردن آنها بعدا تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد