Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:26:02 GMT

نگاهی به رویدادهای بهار ۹۸ در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۲۰۶

نگاهی به رویدادهای بهار ۹۸ در استان سمنان

استان سمنان با وسعت ۹.۷ میلیون هکتار و جمعیتی بیش از ۷۰۲ هزار نفر با دارا بودن ۲۳ مرکز علمی و دانشگاهی و ۶۵ هزار و ۵۸۹ دانشجو و سه هزار و ۶۱۷ استاد و عضو هیات علمی بدون در نظر گرفتن اطلاعات دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و بیش از پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در سه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی و درآمد سرانه ناخالص ملی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در حالی که سال ۹۹ فرارسیده است، نگاهی گذرا و کوتاه به تلخ و شیرین های استان سمنان در بهار ۹۸ داریم.

سیل و رانش زمین تلخ‌ترین رخداد بهار ۹۸

رانش زمین در حسین آباد کالپوش میامی و سیل ویرانگر در فروردین ۹۸ کام بسیاری از سمنانی‌ها تلخ کرد.

براساس برآورد کارشناسان سیل بهار ۹۸ بالغ بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه ها در استان خسارت وارد کرد و یک نفر در سمنان براثر سیلاب کشته شد.

سیلاب ناشی از بارش های بهاری در سال ۹۸ در حدود ۱۲۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال به معادن این استان آسیب وارد کرد و به گفته مسوولان ۲۵ معدن استان سمنان در پی سیلاب‌ های اواخر سال ۹۷و اوایل سال ۹۸ دچار خسارت به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال شد.

نجات ۱۶ گرشگر گم شده در باتلاق‌های پارک ملی کویر گرمسار

گیر افتادن ۱۶ گردشگر خارجی و ۶ نفر اعضای ایرانی یک گروه گردشگری در باتلاق های پارک ملی کویر گرمسار یکی از رخدادهای خبر ساز در بهار ۹۸ بود که با تلاش یگان حفظت محیط‌زیست نجات یافتند.

راهپیمایی مردم استان سمنان در دفاع از سپاه

اقدامات خصمانه آمریکای جنایتکار علیه سپاه از خاطرات تلخ بهار ۹۸ بود که مردم سمنان همزمان با سراسر کشور، پس از اقامه نمازجمعه، با برپایی راهپیمایی از مسجد امام(ره) تا چهارراه مازندران در دفاع از سپاه، اقدام خصمانه آمریکا را علیه این نهاد انقلابی محکوم کردند.

قرارگیری دانشگاه سمنان در جمع ۹۶۳ دانشگاه برتر دنیا

ارتقای جایگاه علمی دانشگاه سمنان بر اساس رتبه بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه لایدن هلند، قرارگیری این دانشگاه برای نخستین بار در جمع ۹۶۳ دانشگاه برتر دنیا یکی از رخدادهای شیرین برای جامعه علمی استان سمنان بود که خنده را به این قشر هدیه داد.

لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که رتبه بندی آن، شامل سه نمایه نامه علوم، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر است.
 

معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر خیابانی ادیبان

برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی خیابانی ادیبان، با حضور ۲۰ گروه نمایشی از استان های کشور از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ۹۸ در گرمساریکی از خاطرات خوش برای دانشجویان هنرمند بود.

جشنواره تئاتر دانشگاهی خیابانی ادیبان با حضور گروه های نمایش دانشجویی از استان های کرمانشاه، تهران، گیلان، همدان، لرستان، خوزستان و سمنان، با اجرا در کاروانسرای ده نمک آرادان و پارک الغدیر گرمسار برگزار شد و شامگاه جمعه ۲۴ خرداد با معرفی برگزیدگان از سوی هیات داوران پایان یافت.

تشییع پیکر شهید مدافع وطن در شاهرود

در کنار رخدادهای شیرین استان سمنان در بهار ۹۸ و تقویت معنویت جامعه با شروع ماه میهمانی خدا ماه مبارک رمضان در اردیبهشت ماه شهادت مصطفی محمدی از نیروهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در ماموریت جنوب شرق کشور از حوادث تلخی بود که مردم روزه دار و ولایتمدار شهرستان شاهرود برای  تشییع پیکر مطهر شهید به خیابان‌ها آمدند.

برگزاری جشنواره ملی شیردوشان در دیباج دامغان

برگزاری ششمین جشنواره ملی شیردوشان (امامدر) با اجرای برنامه های شاد و متنوع در جوار امامزاده محمد (ع) دیباج شهرستان دامغان لبخند و نشاط را به بازدیدکنندگان هدیه داد.

آئین ملی مذهبی امامدر با اجرای سنت شیردوشان، هر سال در اواخر بهار با انجام شیر دوشی، قربانی کردن گوسفندان و تقسیم بخشی از آن بین نیازمندان در جوار امامزاده محمد (ع) دیباج برگزار می‌شود.
 

برگزاری همایش ضرورت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان

برگزاری همایش علمی و تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در دانشگاه سمنان با فراخوان همایش به ۱۲۰ نفر از متخصصان و دانشگاهیان که در زمینه اجرایی و پژوهشی سوابقی در حوزه مدیریت منابع آب و چاپ ۳۲ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش  پس از چهار مرحله داوری، از رخدادهای شیرین در استان سمنان بود که البته با اجرای طرح انتقال آب خزر به استان سمنان به عنوان مطالبه مردمی می‌تواند بر شیرینی این رخدادها بیفزاید.

نصب تابلوی هشدار برای حفاظت از جان یوزپلنگ آسیایی

یوزپلنگ گونه‌ای درخطر انقراض است و اکنون فقط شماری از آنها در ایران و آفریقا زیست می‌کند و یکی از مهم‌ترین اقدام‌های بهار ۹۸ ، نصب تابلوهای هشدار دهنده برای پیشگیری از تصادف های جاده ای یوزپلنگ در یکی از محورهای اصلی کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد در شرق استان سمنان بود.

محور میاندشت- عباس آباد محور ارتباطی و مهاجرت حیات وحش بین زیستگاه‌های توران، خوش ییلاق و میاندشت در شرق استان سمنان است که به علت چهاربانده شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودروها، به قتلگاه گونه‌های نادر کشور تبدیل شده بود که نصب تابلوهایی با هدف اعلام هشدار به رانندگان در کاهش خطرات کمک کرد.

افتتاح نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود

نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی این شهرستان با هدف رفع دغدغه هنرمندان برای تولید، بسته بندی، عرضه و بازاریابی در بهار ۹۸ آغاز به کار کرد.

با توجه به فعالیت هنرمندان در بیش از ۴۲ رشته، این فروشگاه در اختیار حدود ۲ هزار هنرمند شهرستان قرار گرفت.

اجرای طرح ملی  پویش فشار خون در استان سمنان

اجرای طرح  ملی کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در مراکز و پایگاه های ثابت و سیار شهر و روستاهای استان سمنان به منظور ارتقای سلامت جامعه از طرح‌های خوبی بود که  رضایت عمومی را به همراه داشت و تا تابستان این طرح ادامه یافت.

سفر دادستان کل کشور به استان سمنان

سفر حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به استان سمنان در خرداد ۹۸ به استان سمنان به منظور شرکت در آیین معارفه شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان و  از مهمترین رویدادهای قضایی استان سمنان در بهار ۹۸ بود.


 

برگزاری جشنواره گل غلتان، آیین معنوی صد ساله در امیریه دامغان

برگزاری جشنواره ملی و مذهبی گل غلتان یک آیین معنوی صدساله در ماه رویش گلهای محمدی، در ماه اردیبهشت در شهر امیریه دامغان از رخدادهای مهم فرهنگی استان سمنان در بهار ۹۸ بود که  در  که در آن نوزادان برای شادابی و طراوت در اولین بهار زندگی، میان گل های محمدی غلتانده می شوند.

این جشنواره به عنوان اولین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور پس ار نوروز به ثبت ملی رسیده است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.
در باور اهالی منطقه، غلتاندن بدن نوزاد زیر یکسال در میان برگ های گل محمدی، سبب حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت های فصلی می شود.
زنان کهنسال این منطقه می گویند غلتاندن نوزادان در میان برگهای گل محمدی از چروک شدن پوست بدن کودک نوزاد جلوگیری کرده و کودک را خوش رو، چاق و سرحال می کند.

تقدیر از نقاشی نوجوان مهدیشهری در بلاروس

نقاشی نگار اسدی هنرمند ۱۱ ساله ازمهدیشهر استان سمنان نیز یکی از آثاری است که توانست در سیزدهمین مسابقه بین‌المللی هنر و گرافیک بلاروس موفق به کسب دیپلم افتخار شود، اسدی در حالی این موفقیت را به‌دست آورد که در این رقابت هنری تعداد ۱۰هزار ۶۱۵ اثر از ۳۲ کشور شرکت داده شده بود و این موفقیت باردیگر توانایی ایرانیان را به جهانیان نشان داد.

کانون پرورش فکری ایران با ارسال ۵۱۲ اثر از نقاشان کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری و نوجوانان به این جشنواره که با موضوع «سرزمین مادری» در کشور بلاروس برگزار شد شرکت کرد که در نهایت ۵۶ اثر از نقاشی های کودکان ایرانی دیپلم افتخار گرفت.

ورزش سرگرمی هیجانی که گاه اشک و گاه خنده را برای ورزش‌ دوستان استان سمنان به همراه آورد

منصوب شدن راضیه آقاجان پوربانوی سمنانی به عنوان مربی تیم ملی تکواندو نونهالان دختر و معرفی احمد اخلاقی، داور تکواندو این استان به عنوان یکی از اعضای کمیته داوران اتحادیه تکواندو آسیا، برگزاری دومین دوره رقابت های آزاد قهرمانی دارت کشور انتخابی تیم ملی جوانان در بخش دختران اردیبهشت ۹۸ در شهرستان گرمسار، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بدمیتون ایران ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ۹۸ در رده سنی جوانان و بزرگسالان در تالار بدمینتون شهر سمنان، برگزاری رقابت دوی صحرانوردی کشوری در خرداد ۹۸ در پارک سوکان شهر سمنان با حضور ۵۰ دونده از ۱۷ استان کشور، برد و باخت  تیم شهرداری سمنان در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی ،دستیابی هیات بدمینتون استان سمنان برای سومین سال پیاپی به رتبه اول کشور در بین هیات های استانی این رشته ورزشی در سال ۹۷ و اختصاص رتبه نخست کشور به استان سمنان از نظر سرانه ورزشی از جمله  خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در بهار ۹۸ بود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان سیل آمریکا هلند خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان سیل استان سمنان در بهار ۹۸ برگزاری جشنواره استان سمنان استان سمنان بهار ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با کنگره سه هزار شهید استان طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار منصور شوقانی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با این کنگره طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

وی افزود: پیشنهاد ما در بحث زمان برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان، دهه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: تهیه و تولید فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی با ویژگی توجه به ظرفیت بالای شهدای والامقام سطح استان سمنان مدنظر است.

شوقانی تصریح کرد: توجه ویژه به عملیات مرصاد، از دیگر موارد و مباحثی است که در قالب برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان باید در دستور کار باشد.

کد خبر 748454

دیگر خبرها

  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان