Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:19:24 GMT

فشارخون بالا ریسک ابتلا به COVID-۱۹ را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۳۸۷

فشارخون بالا ریسک ابتلا به COVID-۱۹ را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، «رالف باریس» عضو تیم تحقیق دانشگاه گیلینگز کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: ما می‌دانیم ویروس کرونا، عامل بیماری COVID-۱۹، از طریق گیرنده‌های ACE۲ وارد ریه‌ها می‌شود و از اینرو افراد مبتلا به فشارخون بالا با شرایط وخیم‌تری روبرو هستند.

محققان در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستند که آیا افزایش نرخ وقوع بیماری COVID-۱۹ در افراد مبتلا به فشارخون بالا ناشی از سن و سلامت عمومی بیمار است یا به دلیل نقش گیرنده‌های ACE۲ هم در فشارخون بالا و هم در عفونت COVID-۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تحقیقات بعدی تأیید کند که دلیل ارتباط بین فشارخون بالا و بیماری COVID-۱۹، وجود گیرنده‌های ACE۲ است، احتمالاً داروهای بازدارنده ACE می‌تواند به افراد دارای بالاترین ریسک ابتلاء به بیماری COVID-۱۹ کمک کند.

طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین، بیش از ۴۰ درصد افراد مبتلا به این عفونت شدید، مبتلا به فشارخون بالا بودند.

کد خبر 4883958

منبع: مهر

کلیدواژه: فشار خون بالا ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی علیرضا زالی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کیانوش جهانپور علیرضا رئیسی سازمان غذا و دارو دیابت ستاد مقابله با کرونا دارو ریسک بیماری قلبی داروخانه بیماری COVID ۱۹ فشارخون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا شیخی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

رضا شیخی فیلمبردار، رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان» و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تن‌هایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.
‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است