Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:59:40 GMT

مسیرهای ورودی به مناطق گردشگری ایلام مسدود شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۴۲۱

مسیرهای ورودی به مناطق گردشگری ایلام مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای عدم تردد به مناطق تفریحی و گردشگری استان، مسیرهای ورودی به مناطق گردشگری مسدود شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و لزوم ممانعت از ایجاد تجمع در مراکز گردشگر پذیر، مسیرهای منتهی به جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان به علت دارا بودن جاذبه‌های متعدد و متنوع گردشگری به صورت کامل مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه زاده تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تمام توصیه‌های بهداشتی و رعایت این نکات توسط بخش زیادی از آحاد مردم، بخشی از افراد بیماری کرونا را جدی نگرفته و به روال سنوات گذشته به دنبال گشت و گذار در عرصه‌های طبیعی و گردشگری استان به خصوص شهرستان‌های دره شهر، دهلران و بدره هستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام با اشاره به اینکه انسداد مسیرهای منتهی به جاذبه‌های طبیعی گردشگری استان به‌گونه‌ای خواهد بود که هیچ‌گونه مزاحمتی برای ساکنان محلی ایجاد نمی‌کند، گفت: امسال در ایلام مسافر نوروزی پذیرفته نمی‌شود و تمام مراکز اقامتی و سیاحتی و بوم‌گردی در تعطیلی کامل بوده و به هیچ مسافری خدمات داده نمی‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از هم‌وطنان خواست از انتخاب ایلام برای سفر اجتناب و به توصیه‌های بهداشتی و درمانی در خانه ماندن عمل کنند.

کد خبر 4883992

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری ایلام میراث فرهنگی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری قزوین شیراز استانداری سمنان نوروز ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، علیرضا سامری گفت: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی‌تاریخی، طبیعی و حرایم آثار تاریخی کشور که اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شیراز برگزار شد، به عنوان اولین آثار طبیعی در شهرستان سپیدان ثبت و در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت.

فرماندار سپیدان افزود: درختان چنار کهنسال امامزاده سید نورالدین علوی (ع)، درخت چنار کهنسال محله ملا شهر اردکان، غار طبیعی انگره مینو واقع در روستای انگره بخش مرکزی سپیدان پنج اثر طبیعی هستند که به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت و نگهداری از آثار طبیعی گفت: برای حفاظت از آثار ثبت شده که گنجینه‌های طبیعی شهرستان به شمار می‌آیند می بایستی برنامه‌های حفاظتی را زیر نظر کارشناس ثبت آثار طبیعی استان اجرایی کرد تا بتوان این آثار را به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهرستان با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به بهره برداری رسانید.

علی حبیبی رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی و گردشگری سپیدان گفت: از معیار‌های انتخاب درختان قدمت آنها است.

قدمت درختان ثبت شده شهرستان بیش از ۵۰۰ سال بوده و شناسایی و ثبت سایر درختان کهنسال و جاذبه‌های طبیعی دیگر شهرستان نیز در دست اقدام است.

حبیبی نگهداری و حفظ آثار طبیعی و تاریخی را یکی از ضروریات هر جامعه دانست و افزود: با توجه به قوانین جاری کشور هرگونه تخریب و آسیب رسانیدن به این آثار جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

دیگر خبرها

  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم