Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:40:36 GMT

جهش تولید در کشاورزی ضامن امنیت غذایی پایدار است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۴۵۲

جهش تولید در کشاورزی ضامن امنیت غذایی پایدار است

فاطمه خمسه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منظور از تولید را نباید صرفا در محدوه کالاهای صنعتی دانست بلکه جهش تولید همه عرصه ها از جمله کشاورزی را در می گیرد و به علم و فرهنگ و هنر و سایر زمینه ها نیز می توان آنرا تعمیم داد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ضمن اینکه می تواند امنیت غذایی جامعه را تامین کند در شکوفایی اقتصادی کشور نیز نقش مهمی را به دنبال دارد،افزود: با تقویت سرمایه گذاری و استفاده از فناوری های روز می توان شعار سال را در حوزه کشاورزی محقق ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه با اشاره به خدمات دولت در بخش کشاورزی طی سال های اخیر و گام برداشتن به سمت کشاورزی مدرن و علمی،گفت: توسعه شبکه های آبیاری مدرن و تقویت و گسترش کشت های گلخانه ای ۲ مورد از این خدمات به شمار می رود که استان قزوین در این بخش ها سرآمد بوده است.

وی اظهار داشت: در سال جهش تولید باید خدمات خود در حوزه های یاد شده را با سرعت بیشتری پیش برده و در زمینه جذب سرمایه گذار نیز شرایط را تسهیل کنیم.

این مسوول با بیان اینکه قزوین در سال های گذشته رشد خوبی در تولید محصولات زراعی، دامی، شیلات و گلخانه ای داشته است،اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده بتوان در زمینه تولید محصولات کشاورزی شاهد یک جهش تولید و پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید در این استان بود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

این استان با کمتر از یک درصد مساحت ایران اسلامی سالانه حدود ۴ تا ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید استان قزوین جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که پایداری جو حداقل تا اواسط هفته آینده در سطح منطقه ادامه دارد.

وی افزود: دیروز وزش باد‌های شمالی را در استان داشتیم که در کانال های بادی همچون کوهین و تاکستان سرعت وزش باد بیشتر بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده جریانات شمالی است ولی از سرعت وزش باد‌های کاسته می‌شود، به لحاظ دمایی هم در این مدت شیب ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • آسمان صاف با وزش باد
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است