Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:08:41 GMT

اصناف غیرضروری شهرستان دماوند تا ۱۵ فروردین تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۷۰۶

اصناف غیرضروری شهرستان دماوند تا ۱۵ فروردین تعطیل شد

رضا میرزاکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اتاق اصناف شهرستان دماوند در راستای اجرای برنامه های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در منطقه، اقداماتی را انجام داده است که می توان به محدود شدن فعالیت اصناف در روزهای پایانی سال اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و تصمیمات صورت گرفته توسط ستاد پیشگیری استان و شهرستان، مقرر شد تمامی واحدهای صنفی و فروشگاه های غیرضروری شهروندان از امروز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: البته برخی واحدهای صنفی ضروری همچون تعمیرگاه ها، نانوایی ها، برخی فروشگاه های زنجیره ای، میوه و تره بار، گوشت و مرغ و ... که به شهروندان در هر شرایطی ارائه خدمات می دهند، باز باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی ضروری و غیرضروری محورهای هراز و فیروزکوه در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از مردم به سفر رفته و قطعا در روزهای پایانی تعطیلات از شمال و شرق کشور به سمت غرب و جنوب سفر خواهند کرد، در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تمامی صنوف تعطیل هستند.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه کرونا بیش از ۷۰ درصد به کسبه شهرستان دماوند به ویژه برخی اصناف همچون خشکبار، قنادی ها و ... آسیب زده است، خاطرنشان کرد: این میزان رکود به دلیل کاهش خرید شهروندان از برخی کسبه بوده است که البته برخی واحدهای صنفی همچون خوار و بار، میوه و تره بار و همچنین مواد ضدعفونی و بهداشتی در امان بودند.

وی گفت: امیدواریم بعد از پایان شیوع این بیماری، حمایت های مالی از این اصناف در قالب پرداخت وام، بخشودگی مالیات و ... صورت گیرد تا مشکلات اقتصادی آنان نیز مرتفع شود.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواست تا همچون کسبه که همواره در تمامی عرصه ها به ویژه در این حوزه همکاری لازم را داشته اند، سهم خود را در کاهش و قطع شیوع این بیماری ایفا کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین در خصوص برخورد با کسبه متخلف نیز گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۲۵ کسبه متخلف در بخش قلیان فروشی ها، رستوران ها، نانوایی ها، برخی شرکت های غیرقانونی و ... پلمب شدند و برخورد لازم با آنان صورت گرفت.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، طبق آخرین آمار بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به ۲۰۶۱۰ نفر افزایش یافت؛  ۷۶۳۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

برچسب‌ها شهرستان دماوند اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند اصناف شهرستان دماوند اصناف شهرستان دماوند واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند