Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:53:56 GMT

شکست کرونا با ماندن در خانه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۷۳۱

شکست کرونا با ماندن در خانه

مهدی قاسمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به روند پرشتاب اشاعه ویروس کووید 19 در بین افراد جامعه، طبق دستورات اکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در سطح کشور،‌ نیاز است که مردم با پیوستن به پویش «#در خانه می مانیم»،‌ ضمن تامین امنیت و سلامت خود از آلودگی به این بیماری،‌ برای دیگر هموطنان نیز سلامتی را به ارمغان بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: برخورد با بیماری های واگیردار باید خیلی محتاطانه و منطقی باشد و بدور از هیجانات و ایجاد اضطراب و نگرانی صورت گیرد،‌ و از طرفی نسبت به تفهیم قطعی و جدیت مردم در مقابله با جو ناامیدی و مبارزه با هرگونه بیماری های کشنده، اقدامات عملی انجام شود.

این روانپزشک تصریح کرد: مردم باید توصیه های پزشکی را در این چنین مواقع بسیار جدی گیرند و چنانچه مسئول و یا نهادهای اجرایی در این رابطه مردم را به ماندن در خانه تشویق می کنند،‌ موضع را بطور شفاف و بدور از هرگونه حاشیه برای هموطنان ترسیم کنند که نه تنها قشر خاص بلکه عموم از این تصمیم گیری استقبال کنند.

وی گفت: مهمترین کار در وضع کنونی و برای حفظ آرامش و امنیت روانی عموم جامعه کافی است فقط از هر خانواده یک نفر و در روزهای معین برای یک مرتبه جهت خرید ضروریات و مایحتاج زندگی به بیرون از خانه تردد کند و پس از خرید و یا انجام امور کاری که با دیگران در تماس بوده با ضدعفونی کردن وسایل خریده و همچنین استحمام ،‌نسبت به جلوگیری از انتقال ویروس اقدامات بهداشتی انجام شود.

وی ادامه داد: کرونا شکست دادنی است به شرطی که مردم هشدار و توصیه های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند و خود و خانواده را در برابر این ویروس،‌ قرنطینه کنند. در غیر این صورت، مجبوریم خواهیم بود در برابر کرونا، زانو بزنیم.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها مهدی قاسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی قاسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مهدی قاسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)

 

مقامات چین تلاش دارند تا از حجم سنگین تکالیف منزل دانش‌آموزان بکاهند اما ظاهرا دستورالعمل‌های آنها تا کنون موثر واقع نشده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ان اچ کی ورلد، دانش‌آموزان چینی در یک محیط رقابتی شدید برای آینده خود سخت تلاش می‌کنند و مجبور به انجام تکالیف زیاد در خانه هستند.

این در حالیست که مقامات چینی حدود 3 سال پیش در دستورالعمل های خود خواهان کاهش تکالیف منزل دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی شدند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از محصلان بیمار و زیر سرم مقاطع ابتدایی در بیمارستان دولتی جیانگسوی چین که در حال انجام تکالیف خود بودند، توجه کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

اما ظاهرا والدین و دانش آموزان برای دستیابی به موقعیت مناسب کاری مجبور به نادیده گرفتن این دستورالعمل ها و تلاش و خواندن درس بیشتر هستند.

برخی از دانش‌آموزان می‌گویند گاهی حدود 6 ساعت را به انجام تکالیف خود در منزل می‌گذرانند.

کاری که فشار زیادی بر محصلان و هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها در بر دارد.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام متفاوت چین برای مقابله با فرهنگ کاری 6-9-9 جوانان چینی به دنبال کار کمتر/ کارشناسان: مغایر ارزش های سوسیالیستی است ببینید| کامپیوترها خطاب به کارمندان شرکت هندی: «لطفا به  خانه بروید»/ کار زیاد انسان‌ها را می‌کُشد

دیگر خبرها

  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است