Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: در این زمینه، کارخانه الکل فسا به چرخه تولید وارد شده است و به زودی نیز کارخانه الکل سپیدان راه‌اندازی می‌شود که این دو واحد تولیدی، مواد اولیه کارخانه‌های ضدعفونی‌کننده را تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با اشاره به اینکه در حوزه تولید ماسک نیز اقدامات مهمی انجام شده است، تصریح کرد: ۲۹ اسفندماه ۹۸ یکی از کارخانه‌های تولید روکش صندلی خودرو با اخذ مجوز علوم پزشکی به تولید ماسک تغییر خط داده و هدف نهایی این کارخانه تولید روزانه ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار عدد ماسک است که تا چند روز آینده محقق می‌شود و در حال حاضر نیز با تامین مواد اولیه موفق به تولید ۲۵هزار عدد ماسک شده است.

ایزدی ادامه داد: با بهره‌گیری از امکانات شرکت شیراز پوپلین در بخش نساجی و همچنین اخذ مجوز از علوم پزشکی، این کارخانه از دستگاه‌های مجهزی مانند برش لیزری برخوردار بوده و تغییر خط داده که تولید آن در حال حاضر ۳۰هزار عدد ماسک در روز است که به بیش از این میزان نیز می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: افزون بر این‌ها، یکی از کارخانه‌های واقع شهرک صنعتی شیراز اقدام به طراحی خط تولید اتوماتیک تولید ماسک کرده و روزانه ۱۰هزار عدد ماسک را تولید می‌کند.

او، با بیان اینکه وضعیت تولید اقلام بهداشتی به ویژه ماسک، در چند روز آینده بهتر می‌شود، اضافه کرد: تمام تولیدات در حوزه ضدعفونی و ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد و توزیع آن‌ها در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها برای عرضه عمومی بر عهده این نهاد است.

کمبودی در زمینه عرضه میوه‌های تنظیم بازار وجود ندارد

ایزدی با اشاره به وضعیت تامین میوه تنظیم بازار اظهار کرد: میوه تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال، فراوان خریداری شده است که از ۲۶ اسفند ۹۸ با قیمت مصوب کشوری در بازار توزیع شده است.

او، با تاکید بر اینکه انبارهای فارس در حال حاضر مملو از میوه‌های تنظیم بازار شب عید است، گفت: هیچ مشکلی در توزیع این میوه‌ها وجود ندارد و در حال حاضر نیز پخش آن‌ها به‌ صورت روزانه در ۱۲۰ نقطه شهر شیراز در حال انجام بوده و در شهرستان‌ها نیز به صورت مطلوب عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در خصوص تامین برنج تنظیم بازار تاکید کرد: پیش از عید مجوز سهمیه استان فارس از ستاد تنظیم بازار کشور اخذ شده که هم اکنون با قیمت مصوب در بازار توزیع شده است.

ایزدی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان، با توجه به شعار رونق تولید در پارسال راه‌اندازی واحدهای راکد تولید بوده که برای نخستین بار، کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور را در شیراز برگزار شد و مصوبات خوبی حاصل آن بوده است.

او، بیان کرد: در حال حاضر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان دو بار در هفته برگزار می‌شود و تعاملات بسیار مطلوبی بین بانک‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: طرح‌های تاثیرگذاری در حوزه اشتغال، سرمایه‌گذاری و معدن در استان فارس آماده بهره‌برداری است که پیش از این قرار بود با حضور ریاست جمهوری افتتاح شود که انتظار می رود امسال با افتتاح این طرح ها خبرهای خوبی برای مردم استان فارس داشته باشیم.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن مواد ضد عفونی تولید ماسک اقلام بهداشتی معدن و تجارت استان فارس رئیس سازمان صنعت تنظیم بازار حال حاضر عدد ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی