Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علم و صنعت گفت: خوابگاه‌های متاهلین از دغدغه‌های ماست، وزارتخانه می‌گوید وظیفه‌ای نسبت به ایجاد تجهیز و نگهداری خوابگاه متاهلی ندارد.

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد، مسئول نهاد رهبری دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو پیرامون فعالیت‌های این نهاد در یکسال گذشته گفت: ما به عنوان یکی از متولیان فرهنگی با توجه به شناختی که از وضعیت موجود داریم و وضعیت مطلوبی که ترسیم کردیم، سلسله راهبرد‌هایی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما برای خودمان ۱۶ راهبرد ترسیم کردیم؛ یکی از این راهبرد‌ها تشکیل جبهه واحد فرهنگی و ایجاد همدلی و وفاق در بین تشکل هاست که در این راستا که خیلی هم نفس گیر است، فعالیت‌های جدی داشتیم.

مسئول نهاد رهبری علم و صنعت ادامه داد: یکی دیگر از راهبرد‌هایی که داریم تقویت گروه معارف و جذب اساتیدی است که درد آشنا باشند و بتوانند مبانی دینی و ارزشی را خوب تبیین کنند، بحث تقویت گروه معارف است که خودش یک اقداماتی دارد که انجام می‌دهیم.
وی پیرامون اقدامات این نهاد درباره ازدواج دانشجویان گفت: بحث ازدواج‌های موفق و آسان یکی دیگر از راهبرد‌های ماست که یک سلسلسه اقداماتی در ذیل آن ترسیم کردیم که در آن راستا عمل می‌شود. بحث تبیین نقش فرهنگی اساتید در دانشگاه برای ما خیلی اهمیت دارد.

ابراهیمی نژاد گفت: خوابگاه‌های متاهلین از دیگر دغدغه‌های ماست، یک زمانی خود وزارت خانه تصمیم خوبی نگرفت. آن‌ها می‌گویند وظیفه‌ای نسبت به ایجاد تجهیز و نگه داری خوابگاه متاهلی نداریم در آن مقطع بعضی دانشگاه‌ها این بحث را ضعیف کردند و دانشگاه خودمان هم یک سری خوابگاه‌های متاهلی را جمع کرد. ولی ما به شدت پیگیریم اگر دانشگاه امکاناتی دارد، خیرین را جمع کند و خوابگاه‌های متاهلی بسازیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: چه اشکالی دارد خانه‌ها جمع و جور ۳۵ متر با طراحی و نقشه خوب و یک مدیریت بسیار خوب ایجاد شود تا دانشجو بتواند سه چهار سال ازدواج و راحت زندگی کند و در این سال‌ها دغدغه خانه و رهن و این حرف‌ها را نداشته باشد. ولی متاسفانه با این شرایط اقتصادی و وضعیتی که دانشگاه‌ها دارند، شرایط این کار برای دانشگاه‌ها مهیا نیست.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی نهاد، ایجاد و ساخت خوابگاه‌های متاهلی است، اما متاسفانه انجام نمی‌شود. بعضی دانشگاه‌ها از قبل خوابگاه متاهلی داشتند الان اگر بخواهد دانشگاهی این خوابگاه را تاسیس کند هزینه بر است. دانشگاه ما زمین دارد که ۲۵ کیلومتر با دانشگاه فاصله دارد اگر زمین را وسط بگذارد از یک طرف خیرین بیایند وزارت علوم هم یک مقداری جهت داده شود و هدایت داده شود می‌توانیم خوابگاه‌های خوبی را تاسیس کنیم و بخشی از مشکلات جوانان را حل کنیم. اگر همین برنامه‌ها را خوب اجرا کنیم خیلی خوب است.

ابراهیمی نژاد اظهار کرد: با توجه به شهادت مرد بزرگواری که خودش انقلابی را ایجاد کرد حتما ما باید پشت کار را بگیریم. مقاومت به عنوان مدل موفق در خاورمیانه جواب داده و با همین نگاه و شور می‌توانیم یک جریان مثبت فرهنگی را در مقابل نظام سلطه جهانی ایجاد بکنیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهادرهبری دانشگاه علم و صنعت خوابگاه متاهلی خوابگاه های متاهلی مسئول نهاد رهبری ابراهیمی نژاد دانشگاه ها علم و صنعت راهبرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی ساماندهی رشته مقاطع و رشته محل های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی و مسؤول برنامه ساماندهی برنامه های آموزشی با اشاره به تدوین «سند ساماندهی برنامه های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت» گفت: این جلسه با هدف بررسی نحوه ورود و اجرایی شدن این سند با حضور نمایندگان دبیرخانه ها، مرکز سنجش، مرکز نصر و دبیرخانه های شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش و امور هیات علمی تشکیل شد.

وی بر ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه اجرا تاکید کرد و افزود: در این جلسه مواردی نظیر ضرورت وجود یک زیر ساخت هوشمند برای رصد رشته مقاطع و رشته محل ها، داشتن برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین توجه به اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان رشته های مختلف تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به گزارش دکتر آشتیانی، مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموختگان و انجام تعهد و ظرفیت های جذب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نشست مواردی نظیر بازنگری کوریکولوم ها و احراز شرایط شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضایت ضمن جمع بندی جلسه به نحوه همکاری بخش های مختلف برای تدوین برنامه عملیاتی اشاره کرد.

کد خبر 6087367

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم