Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:15:34 GMT

فرانسه طرح قانون حالت فوق‌العاده بهداشتی را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۷۳۶۳

فرانسه طرح قانون حالت فوق‌العاده بهداشتی را تصویب کرد

مجمع ملی فرانسه طرح قانونی را به تصویب رساند که این کشور را به مدت دو ماه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در حالت فوق‌العاده بهداشتی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دادگستری فرانسه با اشاره به جریمه‌های بیشتر برای افرادی که منع آمد و شد را رعایت نکنند اعلام کرد افرادی که این قانون را رعایت نکنند به شش ماه حبس و پرداخت ۳۷۰۰ یورو جریمه محکوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجمع ملی فرانسه با تصویب طرح قانون فوق‌العاده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موجب محدودیت تعدادی از آزادی‌های عمومی همچون رفت و آمد و برخی از نیازهای مردم به مدت دو ماه شد.

این طرح همچنین به دولت پاریس این اجازه را می‌دهد تا اقداماتی را برای حمایت از شرکت‌ها اتخاذ کند و دومین دور انتخابات شهرداری‌های کشور را به زمانی دیگر موکول کند اما اختلاف‌نظرها با سنای فرانسه به ویژه در مورد روش‌های قرار دادن لیست‌های شهرداری‌ها وجود دارد. نمایندگان هر دو مجلس قرار است امروز (یکشنبه) تلاش کنند تا به توافقاتی در این زمینه دست یابند.

در نسخه اصلاح شده توسط مجمع ملی در این طرح قانونی، جرایم افرادی که به منع آمد و شد احترام نمی‌گذارند افزایش داده شده است و اگر کسی آن را برای بار اول رعایت نکند ۱۳۵ یورو جریمه می‌شود و در صورت تکرار این اقدام طی ۱۵ روز می‌بایست ۱۵۰۰ یورو جریمه بپردازد. اگر همچنان شخص چهار بار طی ۳۰ روز این قانون را نقض کند به شش ماه حبس و ۳۷۰۰ یورو جریمه محکوم می‌شود.

همان‌طور که اتحادیه‌ها درخواست کرده بودند و دولت فرانسه اعلام کرده بود، مجمع ملی همچنین درباره تعلیق موقت روز انتظار در صورت مرخصی بیماری در زمان حالت فوق‌العاده بهداشتی موافقت کرد. در نهایت موافقتنامه شرکت یا شعبه لازم خواهد بود تا کارفرمایان بتوانند یک هفته مرخصی با حقوق را در طول مدت قرنطینه به کارمندان خود بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان فرانسه فوق العاده یورو جریمه طرح قانون مجمع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، فون در لاین در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من با نگرانی شدید اوضاع گرجستان را دنبال و خشونت در خیابان‌های تفلیس را محکوم می‌کنم.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ادامه داد: مردم گرجستان خواهان یک آینده اروپایی برای کشورشان هستند.

وی با بیان اینکه اعتراضات روز چهارشنبه مردم گرجستان در واکنش به تصویب لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» از سوی پارلمان این کشور صورت گرفته است، افزود: آنها نگرانند که از این قانون برای محدود کردن آزادی مطبوعات در گرجستان استفاده شود.

همچنین جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خشونت علیه معترضان گرجستانی را به شدت محکوم کرد.

بورل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من خشونت علیه معترضان را به شدت محکوم می‌کنم و از مقام‌های گرجستان می‌خواهم که حق تجمع مسالمت‌آمیز را تضمین کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: استفاده از زور برای سرکوب معترضان غیرقابل قبول است.

بورل پیشتر نیز هشدار داده بود که این لایحه در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، ممکن است شانس پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا را از بین ببرد.

به نوشته یورو نیوز، هزاران نفر از مردم گرجستان روز سه‌شنبه در حالی که پارلمان این کشور در مورد تصویب لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» بحث می‌کرد، به خیابان‌های تفلیس پایتخت گرجستان آمدند.

پلیس ضد شورش گرجستان با استفاده از گلوله‌های لاستیکی، گاز اشک آور، نارنجک‌های شوکر و ماشین‌های آب پاش، معترضانی را که پرچم‌های این کشور و اتحادیه اروپا را در دست داشتند، متفرق و چندین نفر از آنان را دستگیر کرد.

اعتراض مردم گرجستان به تصویب این لایحه در روز چهارشنبه هم ادامه داشت ولی پارلمان این کشور بدون توجه به اعتراضات، این لایحه را در روز چهارشنبه تصویب و آن را به قانون تبدیل کرد.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و در ادامه به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت.

معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

این قانون، رسانه‌ها و سازمان‌های غیرتجاری را ملزم می‌کند در صورتی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند، به عنوان نهادهای تحت نفوذ خارجی ثبت نام کنند.

«عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان نیز در شبکه‌های اجتماعی از واکنش پلیس به تظاهرات‌های روز سه‌شنبه و چهارشنبه معترضان انتقاد کرد.

وی خشونت پلیس را کاملاً غیرقابل توجیه، تحریک کننده و نامتناسب توصیف کرد.

زورابیشویلی پیشتر متعهد شده بود که در صورت تصویب این لایحه در پارلمان گرجستان، آن را وتو خواهد کرد.

همه این اعتراض‌ها و محکومیت‌ها در حالی انجام می‌شود که حامیان این قانون در گرجستان معتقدند که تصویب آن برای تضمین حاکمیت ملی گرجستان ضروری بود.

دیگر خبرها

  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • ضربه بزرگ به فرانسه! مصدومیت احتمالی لوکاس هرناندز برای یورو
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک