Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در نوروز99 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در نوروز99 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشاد حیدری  اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا 16 فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.

فرشاد حیدری  گفت: تعداد 20 اکیپ ثابت و سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و عصر به تعداد 60 نفر پرسنل در روز، نظارت‌های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در جای جای استان بر عهده دارند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در این طرح تمامی اماکن تولید، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل کشتارگاه های دام و طیور ،  سردخانه‌های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید و ... بطور مستمر و منظم  مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته که تا کنون یک هزار و 260 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی بدلایل متعدد بهداشتی در طی یک هزار و 50 مورد بازرسی بهداشتی شناسایی ، ضبط و معدوم گردیدند.

حیدری افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیر منجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

وی از ممنوعیت قطعه کردن مرغ  و گوشت قرمز در مراکز عرضه به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در امکان عمومی خطر آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد این اقدام  همچنان در حال اجرا بوده  و خوشبختانه هم مردم و هم مدیران مراکز عرضه  نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است.

مدیر اطلاع رسانی دامپزشکی استان در پایان از مردم خواست در هر ساعت از شبانه روز تخلفات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت نوروز تولید روابط عمومی اطلاع رسانی دامپزشکی فرآورده های خام دامی دامپزشکی کهگیلویه مواد خام دامی ضبط و معدوم بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور