Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی با تصویب ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، کلیه بازارها و مراکز تجاری و تفریحی آذربایجان شرقی به استثنای داروخانه‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و بهداشتی و مراکز ارائه خدمات ضروری، تا روز 13 فروردین تعطیل خواهند بود.

در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا که ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد، با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز تجاری و بازارها، مقرر شد کلیه بازارها، مراکز تجاری، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی به منظور جلوگیری از ازدحام و تراکم جمعیت، تا روز 13 فروردین تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدها و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و پروتئینی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و مراکز ارائه خدمات عمومی با رعایت اصول بهداشتی از این مصوبه مستثنی هستند و بدون وقفه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در این جلسه همچنین تشدید کنترل‌های بهداشتی و مراقبتی در مبادی خروجی استان و شهرستان‌ها و جلوگیری از تردد افراد مشکوک به بیماری، با همکاری جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و فرمانداری‌های استان، مورد تأکید قرار گرفت.

ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا همچنین درخصوص فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی از روز 5 فروردین، به مدیران دستگاه‌ها اجازه داد با استفاده از دورکاری و شیفت‌کاری، جمعیت شاغل در ادارات را به یک سوم کاهش دهند.
 
استمرار جدی طرح غربال‌گری سلامت، تقویت جریان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و معتمدان در راستای جلب مشارکت مردم، نظارت جدی بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و ممنوعیت فعالیت دست‌فروشان از دیگر مصوبات جلسه امروز این ستاد بود.

در این جلسه هم‌چنین گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص برنامه‌ها و اقدامات آتی این ستاد بحث و تبادل نظر شد.

فرمانده سپاه عاشورا در خصوص طرح غربال‌گری سلامت، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جمعیت هلال احمر استان درخصوص کنترل مبادی خروجی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص روند فعالیت رسانه‌های استان و مدیریت فضای مجازی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در شهر تبریز، مدیرکل صداوسیما درخصوص فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخصوص اقدامات انجام یافته برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به ارائه گزارش پرداختند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدزاده، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از روند پیگیری و اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهار محور تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، آماده‌سازی فضا و امکانات درمانی، نحوه فعالیت صنوف، بازار و ترددهای بین‌شهری و سازمان‌دهی فضای اطلاع‌رسانی ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس آذربایجان شرقی مراکز تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود