Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با انتشار لینک های جعلی و برنامه‌های دروغین موبایلی تحت عنوان تست و غربال‌گری کرونا به دنبال دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران هستند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی نیک نفس گفت: متاسفانه مجرمان سایبری مهمترین موضوع رسانه ای که افکار عمومی را در این ایام متوجه خود ساخته است را به عنوان بهترین سوءفرصت برای سرقت اطلاعات شخصی، نقض حریم خصوصی و سرقت هویت دیجیتالی افراد به کار بسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی رصدهای همکاران ما طی روزهای گذشته اپلیکیشین ها و لینک های مجرمانه متعددی تحت این عنوان شناسایی شده که اقدامات قانونی لازم در زمینه برخورد با آنها صورت پذیرفته است، اما با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد بارگذاری سایت‌ها، صفحات و کانال‌های مجرمانه و بدخواهانه بیشتری باشیم.

وی ادامه داد: سایت‌ها و صفحات جعلی که با هدف کلاهبرداری‌ از هموطنان با انتشار مطالب دروغین، تبلیغات کذب و غیر واقع و البته جذاب؛ کاربران را به ثبت نام و ورود اطلاعات شخصی تشویق می‌کنند، سپس با گردآوری و سوءاستفاده از این اطلاعات، علیه خود افراد یا خانواده آنان و در جهت اهداف مجرمانه یا سودجویانه خود بهره برداری می‌کنند.

به گفته سرهنگ نیک‌نفس، این سوءاستفاده ها می‌تواند شامل سرقت اطلاعات حساب های کاربری و نام کاربری و کلمه عبور، سرقت اطلاعات بانکی، دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه کاربر و اطلاعاتی مانند مخاطبان، پیامک ها، تصاویر و فایل های ذخیره شده و اطلاعات شخصی کاربر و حتی موقعیت مکانی آنها باشد.

معاون فنی پلیس فتا ناجا در توصیه به کاربران گفت: هموطنان عزیز مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و حتماً برای دریافت مشاوره یا دریافت اطلاعات صحیح از مراجع رسمی و قابل تائید کمک بگیرند.

وی به شهروندان تاکید کرد: مراقب ترفندهای کرونایی مجرمان سایبری به شرح ذیل باشید:
1- ایمیل‌های ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط را باز نکنید.
2- بسیاری از اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است لذا تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir استفاده کنید.
3- مراقب خریدهای برخط مواد شوینده و ضد عفونی کننده از سایت‌های جعلی باشید.
4- از منابع خبری نامعتبر و اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنید.
5- مراقب پیامک‌های جعلی جمع آوری کمک برای بیمارستان‌ها و مراکز خیریه باشید.

سرهنگ نیک‌نفس تاکید کرد: این مراقبت ها موجب خواهد شد که احتمال اینکه هموطنان دچار آسیب و خسارت شوند به شدت کاهش پیدا کند. ضمناً از در اختیار قرار دادن و یا ورود شماره ملی و شماره تماس و هر نوع اطلاعاتی که امکان سوءاستفاده را به سودجویان می دهد در سایت ها، صفحات و اپلیکیشن های غیرقابل تائید خودداری کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون فنی پلیس فتا ناجا در انتها از هموطنان خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در بخش ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031IN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس فتا کروناویروس مجرمان سایبری پلیس فتا سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید