Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در نشستی که بانک جهانی به صورت مشترک با صندوق بین‌المللی پول به صورت مجازی با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) برگزار کرد، از ایران دعوت نشد.

در این نشست بحث‌هایی در زمینه کووید 19 و مقابله با آن با حضور وزرای اقتصادی کشورها بحث و بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست درباره راهکارهای حفاظت مردم و کشورها از خسارت‌های اقتصادی کووید 19 مذاکره شده و این دو نهاد برای حمایت‌های بیشتر از این کشورها قول داده است.

حسین میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که ایران به این نشستی که سه روز پیش برگزار شده دعوت نشده است.

میرشجاعیان در توئیتی نوشته است «ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است این در حالی است که این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس هستند واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند».

این توئیت میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول در حقیقیت در پاسخ به توئیت فرید بالحج مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی است که نوشته بود بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشست مجازی با وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا برای مذاکره درباره ویروس کووید 19 انجام داده‌اند.

او نوشته بود: «کشورها درباره تصمیم‌‌گیری برای جلوگیری از اقتصاد و مردم‌شان از این ویروس بحث و گفت‌وگو می‌کنند و این کشورها می‌توانند روی حمایت ما در این لحظه تاریخی و غیرمنتظره حساب باز کنند.»

 عدم دعوت ایران به نشست این نهاد بین‌المللی که خود را مدافع کشورها می‌داند در حالی است که صندوق بین‌المللی پول طرح حمایت 50 میلیارد دلاری از کشورهای درگیر کرونا را دارد و به رغم درخواست‌های مکرر ایران برای تسهیلات 5 میلیارد دلاری تا کنون هیچ واکنشی به این درخواست مشروع ایران نشان نداده است.

بانک جهانی هم طرح  حمایت از این کشورها را دارد اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. و این پایان کار نیست نهادهای بین‌المللی حتی در مقابل آمریکا که ایران را تحریم کرده و حتی تحریم غذا و دارو نیز انجام داده و در شرایطی که کشور ما به خاطر درگیری با این ویروس ناخوانده به شدت نیازمند درمان و تجهیزات پزشکی است سکوت اختیار کرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نشست صندوق بین المللی پول بانک جهانی ویروس کرونا مقابله با ویروس کرونا کووید ۱۹ صندوق بین المللی پول بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند

امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال تعداد کشته‌های شما در سیل ممکن است زیاد باشد اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارد که با ملاک جدیدِ تا‌ب‌آوری کشور را به هم بریزند که یکی جنگ و دیگری زلزله است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر عبدالرضا سروقدمقدم؛ عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در نشست خبری که امروز  در محل این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ما 33 سال است که کنفرانس‌های علمی را داریم و زمانی که کنفرانس پژوهشگاه آغاز شد کنفرانس دیگری را در کشور شاهد نبودیم و کنفرانس زلزله، نخستین کنفرانس بین‌المللی بعد از انقلاب بود که در سطح وسیع برگزار شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: امسال نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی برگزار خواهد شد. ما مخاطرات زیادی از جمله فرونشست، آتش‌سوزی،‌ سیل داریم و ازطرفی تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از زلزله بیشتر است و سؤال اینجاست که چرا ما باید این مقدار به بحث زلزله توجه کنیم؟!

سروقدمقدم ادامه داد:‌ امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال اگر تعداد کشته‌های شما در سیل ممکن است زیاد باشد اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارند که با ملاک جدید یعنی تا‌ب‌آوری، کشور را به هم بریزند که یکی جنگ و دیگری زلزله است.

ثبت 16 هزار زلزله در سال گذشته

عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: کشورهای مثل هائیتی بعد از یک زلزله، استقلال خود را از دست می‌دهد و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع زلزله است.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، علاوه بر بحث درباره یافته‌های جدید علمی، برطرف کردن دغدغه مدیران شهری نیز است. شعار این کنفرانس "زلزله و کلان‌شهرها با تمرکز بر تهران" است چراکه دغدغه مسئولان را در موضوع زلزله تهران کامل شاهد بودیم.

سروقدمقدم تصریح کرد: وظیفه این کنفرانس آن است که یک اجماعی را در این موضوع برای مدیران شهری ایجاد کند.

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشورها در برابر مخاطرات، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر 40 درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد