Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@19:36:57 GMT

رفع خطر از مسیل های شمال تهران

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۸۳۰

رفع خطر از مسیل های شمال تهران

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: لایروبی رودخانه های منطقه یک پیش از شروع فصل بهار یکی از برنامه های معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه یک برای پیشگیری از خطر آبگرفتگی و سرریز شدن آب رودخانه هاست. «سید حمید موسوی» شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت لایروبی مسیل ها گفت:« رودخانه های منطقه یک در مسیر خود از محله های مسکونی عبور می کنند و برای جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه و احتمال خطرپذیری ، بیش از 42 هزار متر طول از رودخانه های  شمال تهران روزانه پاکسازی و لایروبی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او افزود: «با توجه به شیب منطقه یک و افزایش حجم و سرعت آب در انهار در برخی قسمت ها آب از مسیر خود، خارج و به بیرون سرازیر می شود که تلاش شده با استفاده از کیسه های شن، آب های سطحی هدایت شود و در مسیر جریان قرار گیرد. با بازدید مستمر از مسیل ها و رودخانه های منطقه یک دستورات لازم درخصوص افزایش حجم مسیل ها با لایروبی مستمر کانال ها و حوضچه های رسوبگیر ابلاغ شده تا با افزایش بارش های بهاری از خطر آبگرفتگی پیشگیری شود. مسیل ها، باز و آب در مسیر خود در جریان  است.» 
او درباره خطر فروریختن ساختمان های ناایمن گفت:«گودهای پرخطر رها شده و ساختمان های ناایمن در منطقه یک شناسایی شده و مستمر، رصد و دستورالعمل ایمنی لازم به شهرداران نواحی ابلاغ می شود تا با افزایش بارش های بهاری شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.»
در روزهای پایانی سال با فعالیت شبانه روزی نیروهای خدمات شهری منطقه یک از زمان آغاز بارش ها تاکنون بیش از ۵۰۰ تن رسوب از حوضچه های رسوبگیر شمال تهران تخلیه شده است.
 

کد خبر 494604 برچسب‌ها خدمات شهری منطقه ۱ همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری منطقه ۱ همشهری محله منطقه یک مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

 امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می‌خواهم که در روز‌های آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان‌ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر ۱۰ روز آینده مسیر مسدود در بزرگراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج_محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی