Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:33:31 GMT

تعطیلی گل‌ فروشی‌های قصردشت در شیراز

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۸۶۹

تعطیلی گل‌ فروشی‌های قصردشت در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه گل‌فروشی‌های خیابان قصردشت شیراز به تاکید دانشگاه علوم پزشکی عامل شیوع کرونا هستند، گفت: در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا تعطیلی این واحد‌ها مصوب شد.

قاسم پور با تاکید بر برگزاری جلسه ستاد استانی کرونا، بیان کرد: با توجه به تقاضای مردم، اتاق اصناف و نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز این تصمیم اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: فعالیت دیگر گل فروشی‌ها در شیراز نیز با اعمال محدودیت از ساعت ۱۵ تا ۲۲ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: براساس مصوبه پیشین این ستاد، همچنان فعالیت اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند، شامل سوپرمارکت‌ها، خواربار و لبنیات، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، توزیع مرغ و گوشت، داروخانه‌ها، جایگاه‌های فروش مواد نفتی، تعمیرات ماشین به صورت کشیک است.

قاسم پور افزود: در این جلسه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده جمع‌بندی شد و براساس آن، تصمیماتی که از ابتدای شیوع کرونا اتخاذ شده بود، از جمله کنترل مبادی ورودی به فارس و نیز انتقال افراد دارای علایم مشکوک به بیماری به قرنطینه مورد بررسی قرار گرفت.

او، با اشاره به ادامه روند برخورد با واگذارکنندگان منازل مبله، اضافه کرد: با بسیاری از این افراد برخورد شده است و روند به همین صورت ادامه دارد که محل کار عده قلیلی از اصناف به علت تخطی از مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا طی روز‌های گذشته پلمب شد و روند بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و دستگاه قضایی در زمینه تشدید نظارت بر اصناف ادامه دارد.

معاون استاندار فارس بر ضرورت مشارکت شهروندان به‌صورت محله‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مقابله به شیوع کرونا، تاکید کرد و اظهار کرد: در این خصوص از ظرفیت‌های اقشار مختلف در محلات شهر و روستا در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم استفاده می‌شود.

تشکیل کمیته مدیریت جو روانی برای آرامش‌بخشی به مردم

او، با تاکید بر افزایش تعداد مسموم‌شدگان با الکل صنعتی گفت: در این زمینه کمیته مدیریت جو روانی برای آرامش‌بخشی به جامعه به ویژه جوانان وارد عمل شده است و تولید محتوای فضای مجازی در این خصوص در دست تدوین است.

قاسم‌پور، به اقداماتی برای فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران در مبادی ورودی شهر‌های فارس اشاره و بیان کرد: در محور شمالی بنر‌هایی نصب شده که از مسافران درخواست می‌کند وارد فارس نشوند و یادآوری می‌کند که امکان پذیرایی از مسافران و ارائه خدمات وجود ندارد.

مسافران فارس و شیراز کاهش محسوسی یافته است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تصریح کرد: تعداد مسافران پرواز‌های خارجی ۹۸ درصد و پرواز‌های داخلی ۷۱ درصد کاهش یافته و تردد اتوبوس‌ها از استان‌های دارای بیماران کرونایی قطع شده که تنها ۶ دستگاه اتوبوس برای امور ضروری مردم به تهران رفت وآمد می‌کنند و در روز گذشته تنها ۷۰ مسافر داشته اند که پایانه‌های ریلی نیز با کاهش چشمگیر مسافران مواجه‌اند.

قاسم پور با بیان اینکه استان فارس تا رسیدن به وضعیت قرمز فاصله دارد، افزود: با این حال، مردم شرایط را تحمل کنند و در خانه بمانند و با جلوگیری از تجمع زنجیره انتقال را قطع کنند، اما تمهیدات لازم برای شرایط قرمز نیز پیش بینی و نقاهت‌گاه‌هایی فراهم شده است.

او، گفت: با توجه به شرایط جوی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده باش‌اند و با لغو تمام مرخصی‌ها در کنار مردم هستند، مردم نیز با رعایت اصول، از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

بنا بر آخرین آمار تا روز ۲ فروردین ماه، شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۴۷۹ نفر رسیده و در حال حاضر ۱۴ نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و ۱۵۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس تعطیلی واحدها گل فروشی علوم پزشکی قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخ؛ جواهر کمیاب!

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: این در حالی‌است که یک قطعه نان باگت استاندارد در این کشور، ۲۵۰فرانک است. دلیلش هم روشن است؛ گرما! موج گرمایی که این روزها و در اواخر ماه آوریل، دمای این کشور را تا ۴۸درجه بالا برده و مردم را بی‌تاب کرده است.

بیش‌تر بخوانید: گاوها ؛ متهم ردیف اول گرمایش زمین!

افزایش گرما، باعث قطع برق طولانی‌مدت در این کشور شده و زندگی را برای مردم این کشور فرانسوی‌زبان، سخت‌تر کرده است.

رنج گرما

«سومایلا مایگا» جوانی است ساکن حومه پایتخت. او می‌گوید: «دمای هوا در شب‌ها، گاهی به ۴۶درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این شرایط را برای من غیرقابل‌تحمل کرده است. من گاهی شب‌ها هم از گرما، سرگیجه می‌گیرم.»

در این کشور فقیرنشین، به‌خاطر گران‌بودن سوخت، مردم نمی‌توانند در ساعت‌های طولانی بی‌برقی، از ژنراتورهای بنزینی جایگزین هم استفاده کنند.

دکتر «یاکوبا تولوبا» هم در بیمارستانی در پایتخت کار می‌کند. او می‌گوید: «لااقل در بیمارستان ما، روزانه ۱۵نفر به‌خاطر گرما بستری می‌شوند. آنها به‌خاطر گرما، کم‌آبی و ناراحتی‌های تنفسی را تجربه می‌کنند.»

تعطیلی مدارس

مدارس این کشور هم در این روزها، به‌خاطر گرما و اقدام پیشگیرانه برای سلامت بچه‌ها، تعطیل شده. حتی از مردم مسلمان این کشور خواسته شده با وجود اتمام‌ ماه مبارک رمضان، به‌خاطر شرایط آب و هوایی، روزه‌ نگیرند.

این موج گرما، علاوه بر همسایگان این کشور مثل ساحل عاج، نیجر و سنگال، برخی کشورهای جنوب شرق آسیا را هم در نوردیده. مثلا در فیلیپین هم گرما امان مردم را بریده و این روزها باعث تعطیلی مدارس این کشور شده است.

کارشناسان، «انسان» را متهم ردیف اول گرمایش زمین می‌دانند و امیدوارند این متهم متواری، روزی سر عقل بیاید و هوای زمین و محیط‌زیست اطرافش را بیش از گذشته داشته باشد.

کد خبر 848139 برچسب‌ها گرما کره زمین محیط زیست جهان آفریقا

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • طارمی پرتغالی، فرعون فروشی و اولین شوک به استقلال!
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد