Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع اسرائیل، نفتالی بنت روز جمعه ویدئویی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که طی آن پیشنهاد داده استراتژی بلند مدت اسرائیل در مقابل کرونا باید  مبنی بر این باشد که ضمن قرنطینه و مراقبت از سالمدان، بیشتر افراد به این ویروس آلوده و در نهایت نسبت به آن مصون شوند.

به گفته او واکسن نیز به طور موثری به همین نتیجه ختم میشود، البته بدون اینکه افراد واقعا بیمار شوند، اما با توجه به مدت زمان انجام آزمایش های بالینی - که هم اکنون شروع شده اند - ممکن است حداقل یک سال تا این دوره فاصله داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهراً اولین قدم در نقشه پیشنهادی بنت این است كه با پرهیز از تعامل اجتماعی، شیوع ویروس را كاهش دهد. اما این اقدام نمی تواند برای همیشه دوام داشته باشد و مراحل بعدی از بان بنت تا زمان رسیدن واکسن این است:

«مهمترین چیز - بیش ازپرهیز از تعامل اجتماعی؛ حتی بیشتر از گرفتن تست مداوم از افراد؛ جدا کردن افراد مسن از افراد جوان است. مهلکترین ترکیب وقتی است که یک مادر بزرگ نوه خود را در آغوش می کشد. چرا؟ زیرا کرونا ویروسی منحصر به فرد است، به این معنی که برای افراد سالمند بسیار کشنده تر از جوانان است. در بسیاری از کشورها، تعداد جوانان کشته شده بر اثر ویروس صفر است. کشورهایی که بسیاری از مردم در آن مرده اند، 0 درصد یا 0.1 درصد از مرگ و میر مربوط به افراد زیر 30 یا 20 سال بوده است. در حتلی که افراد مسن بالای 80 و 70 سال، از هر پنج نفر یا از هر هفت نفر یک فرد مبتلا به ویروس، می میرد. بنابراین آنچه باید طی دوره بعدی انجام دهیم مراقبت از مادربزرگها و پدربزرگها است، اما از دور. تماس های واتس اپی و اسکایپی ... زیادی با آنها داشته باشید. برای آنها غذا ببرید، ظرف غذا را تمیز کنید و سپس به آنها بدهید تا داخل خانه ببرند. اما وارد خانه نشوید: آنها را در آغوش نگیرید، چون آنها را به خطر می اندازید. در نهایت، ممکن است از من سؤال بپرسید: بنابراین افراد پیر باید برای همیشه قرنطینه شوند؟ نه. در طی چند ماه آینده چه خواهد شد: به تدریج بقیه جمعیت، چه بخواهند چه نخواهند، به ویروس مبتلا میشوند، اکثریت افراد - اکثریت قریب به اتفاق افرادی که مبتلا میشوند، اصلا نمیفهمند که مبتلا شده اند. این ابتلا سه یا چهار هفته طول میکشد، این افراد نمی دانند که آنها مبتلا هستند و تا پایان آن چهار هفته، مصون میشوند. این مصونیت با یک دهم درصد و بعد 1 درصد ، 5 درصد، 20 درصد  شروع می شود. هنگامی که تقریباً 60، 70 درصد از جمعیتمصون شوند، همه گیری به پایان رسیده است و پس از آن مادربزرگها و پدربزرگها می توانند از خانه بیرون بیایند. ممکن است این فرآیند یک ماه طول بکشد، ممکن است دو یا سه ماه طول بکشد، حتی کمی بیشتر، اما برنامه این است. موفق باشید. مراقب مادربزرگها و پدربزرگها باشید.»

گفتنی است اظهارات بنت در مورد میزان مرگ و میر کرونا ویروس در میان جوانان در حالی است که اخیرا سازمان بهداشت جهانی به افراد جوان هشدار داده است که این ویروس برای آنها نیز میتواند مهلک و خطرناک باشد. وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرده که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا به 945 نفر افزایش یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا جهش تولید روز جهانی آب بعثت اسرائیل ویروس کرونا استراتژی نفتالی بنت کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا جهش تولید روز جهانی آب بعثت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!