Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد؛ در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب خردادماه سال ۹۸ استان اردبیل.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد. هر چند عده‌ای بر این باورند که سال ۹۸ صرفاً دارای اخبار بد و تلخ بود اما خبرهای خوبی هم از این سال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب خردادماه سال ۹۸ استان اردبیل:

عمل پیوند کلیه برای اولین بار در اردبیل انجام شد (۱۳۹۸/۳/۶)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی روز پنجشنبه دوم خردادماه ۹۸ سه روز پیش با حضور دکتر سیم‌فروش استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید مطرح کشور در زمینه پیوند کلیه و تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اولین عمل پیوند کلیه استان با موفقیت در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل انجام شد. طی سه روز گذشته حال عمومی بیماران مساعد بوده که نشان می‌دهد عمل پیوند با موفقیت بالا انجام شده است.

افزایش ۱۵۰ درصدی اعتبارات ملی استان اردبیل (۱۳۹۸/۳/۱۱)

استاندار اردبیل گفت: شاهد رشد بسیار مناسبی در بحث اعتبارات عمرانی هستیم به طوری‌که علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اکثر شاخص‌های بودجه ملی، برای سال‌جاری اعتبارات ملی از ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد و بودجه‌های استانی نیز نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است.

پل داروپخش اردبیل پس از سال‌ها افتتاح شد (۱۳۹۸/۳/۲۳)

پس از سال‌ها انتظار مردم، پل روگذر داروپخش با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور به بهره‌برداری رسید. این پروژه در سالیان گذشته به دلیل شرایط فنی، جوی و یا اقتصادی با شتاب اجرایی متفاوتی همراه بوده اما در نهایت با حواشی متعددی که داشت، به پایان رسید.

کشف لوازم یدکی احتکار شده خودرو به ارزش ۲ میلیارد تومان در اردبیل (۱۳۹۸/۳/۹)

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: پس از شناسایی یک منزل مسکونی خالی از سکنه در شهرستان اردبیل که به‌عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گرفت، لوازم یدکی خودرو به ارزش ۲ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

جایگزینی انرژی خورشیدی با لوازم هیزم‌سوز در روستاهای خلخال (۱۳۹۸/۳/۱۲)

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: در راستای صیانت از جنگل‌های منطقه سوخت پاک «انرژی خورشیدی» در مناطق حاشیه‌نشین جنگل‌ها در خلخال جایگزین سوخت‌های فسیلی و لوازم هیزم‌سوز می‌شود.

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات فطره در اردبیل (۱۳۹۸/۳/۱۸)

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مردم نیکوکار استان اردبیل بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از زکات فطره خود را به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند تا در اختیار خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار دهد.

محدودیت شدید در صدور پروانه شکار در اردبیل (۱۳۹۸/۳/۲۰)

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از ایجاد محدودیت صدور پروانه شکار در سال‌ ۹۸ خبر داد و گفت: در پی انتشار آگهی‌‌های مجازی فروش تعدادی از پرندگان جنگلی در اردبیل برخورد جدی با متخلفان انجام می‌شود.

افتتاح دومین پایگاه فوریت‌های پزشکی اورژانس در خلخال (۱۳۹۸/۳/۲۳)

دومین پایگاه فوریت‌های پزشکی اورژانس در منطقه قاضی‌لر خلخال افتتاح شد. برای این پایگاه فوریت‌های پزشکی یک دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اخذ شده است که با بهره‌برداری از این پایگاه در سریع‌ترین زمان خدمت‌رسانی به بیماران در منطقه قاضی‌لر و همچنین محدوده جاده خلخال به فیروز‌آباد و سرچم به لحاظ نزدیکی به بزرگراه انجام گیرد.

کلینیک ورزش و بیماری‌های خاص اردبیل افتتاح شد (۱۳۹۸/۳/۲۵)

رئیس هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء استان اردبیل گفت: کلینیک ورزش و بیماری‌های خاص استان اردبیل که به صورت رسمی افتتاح شد، زیر نظر این هیأت ورزشی به صورت خیریه تجهیز و راه‌اندازی شده است. این کلینیک خدمات مشاوره‌ای، درمانی و ورزشی را به صورت رایگان به بیماران خاص شامل بیماران ام‌اس، دیابت، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیز، همودیالیز و هموفیلی ارائه خواهد داد و تمام هیأت‌های ورزشی استان اردبیل نیز می‌توانند بیماران خاص مرتبط با ورزشکاران، داوران، مربیان و پیشکسوتان را برای دریافت خدمات مشاوره‌ای، درمانی و ورزشی متناسب با نوع بیماری خود به این کلینیک معرفی کنند.

آزادی ۵۸ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در اردبیل (۱۳۹۸/۳/۲۶)

با حضور خیّران و مسؤولان قضایی استان اردبیل در اولین جشن آزادسازی زندانیان در سال‌جاری ۵۸ زندانی جرایم مالی و غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

آغاز به‌کار دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل (۱۳۹۸/۳/۲۸)

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو صبح امروز با استقبال رسمی از ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل آغاز به‌کار کرد.

خدمات عمومی رایگان مجازات آلوده‌کننده محیط زیست (۱۳۹۸/۳/۳۰)

عامل آلوده‌کننده رودخانه«اونار‌چایی» در حکم قضایی جالب به انجام خدمات عمومی رایگان و پاکسازی محیط با اولویت محل ارتکاب جرم محکوم شد.

خدمت‌رسانی بیش از ۲۰۰۰ خادمیار رضوی در استان اردبیل (۱۳۹۸/۳/۱)

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش ۲ هزار خادمیار در استان اردبیل داریم که به تدریج در ۲۵ عرصه ساماندهی شده و به مشغول خدمت‌رسانی می‌شوند.

کمک ۴۳ میلیاردی ریالی اردبیلی‌ها به مناطق سیل‌زده (۱۳۹۸/۳/۲)

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت:  استان اردبیل تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به مردم مناطق سیل‌زده کمک کرده است.

آفت ملخ در استان اردبیل مهار شده است (۱۳۹۸/۳/۴)

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: واکنش سریع مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل باعث مهار آفت ملخ در این منطقه شده و از افزایش خسارت‌های احتمالی جلوگیری به‌عمل آمده است.

آغاز عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در خلخال (۱۳۹۸/۳/۶)

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلخال از آغاز عملیات بازسازی و تقویت خانه‌های روستایی در روستای مصطفالو خبر داد و گفت: بازسازی ۷۷ مسکن مقاوم برای اهالی این روستا آغاز شد.

بهره‌برداری از کلینیک تخصصی امام علی در اردبیل (۱۳۹۸/۳/۷)

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: کلینیک امام علی(ع)، چهارمین کلینیک ویژه خدمات درمانی مناطق کم‌برخوردار در اردبیل به بهره‌برداری رسید. ارائه خدمات در ۱۱ رشته تخصص از جمله مغز و اعصاب، قلب و عروق، گوارش بزرگسالان، گوارش کودکان، جراحی عمومی، بیماری‌های کلیوی، خون، چشم و ارتوپدی از جمله خدماتی است که با تعرفه دولتی و با تمامی بیمه‌ها  پذیرش می‌شود.

بازگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گلخانه‌ای به چرخه تولید (۱۳۹۸/۳/۲۵)

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بازگشت ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال گلخانه‌ای به چرخه تولید و اشتغال در اردبیل خبر داد. برخی از این واحد‌ها چندین سال بود که به صورت غیرفعال به حال خود رها شده بودند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل پیوند کلیه روستا خبر خوب اخبار خوب فارس اردبیل استان اردبیل گفت استان اردبیل بهره برداری پیوند کلیه افتتاح شد عمل پیوند ۱۳۹۸ ۳ ۲ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه سفر خود به ارومیه از پروژه مرمتی خانه انصاری این شهرستان بازدید کردند.   معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مرتضی صفری تصریح کرد: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد