Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@13:53:46 GMT

مرکل دستورهای تازه داد و قرنطینه شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۱۷۲۰

مرکل دستورهای تازه داد و قرنطینه شد

ساعت 24 -آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از اینکه مشخص شد پزشکی که او را درمان کرده به کرونای ۲۰۱۹ مبتلا شده خود را قرنطینه کرد. این پزشک خانم مرکل را برای تزریق واکسن پنوموکوک (نوعی میکروب مولد عفونت تنفسی) ویزیت کرده بود.در بیانیه دولت آلمان آمده که "خانم مرکل تصمیم گرفته خود را فوری در خانه قرنطینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در روزهای آینده مرتب تست خواهد شد و وظایف رسمی‌اش را از خانه انجام خواهد داد."اگر خانم مرکل نتواند به وظایفش ادامه دهد معاون صدر اعظم و وزیر دارایی الاف شولتز عهده‌دار دولت خواهد شد.شولتز هفته شدید به دلیل سرماخوردگی شدید خود را قرنطینه کرد اما بعد توئیت کرد که آزمایش کرونایش منفی بوده است.هنوز روشن نیست خانم مرکل خود را کجا قرنطینه کرده، در اقامتگاه رسمی در بالای کاخ ریاست جمهوری که خانم مرکل بندرت از آن استفاده می‌کند یا در آپارتمان شخصی‌اش در نزدیکی موزه برلین.

دستورهای تازه درآلمان

پیش از اعلام خبر قرنطینه خانم مرکل، او در یک کنفرانس خبری تدابیر جدید دولت برای مقابله به کرونا را اعلام کرده بود. در این کنفرانس خبری که زنده از تلویزیون پخش شد، نشانه بیماری در خانم مرکل دیده نمی‌شد.دولت فدرال قصد ندارد قرنطینه برقرار کند اما خروج از خانه باید به حداقل برسد و در اماکن عمومی نباید بیش از دو نفر با هم باشند. تخلف از این مقررات طبق قانون مجازات دارد.دولت آلمان برخلاف انتظار قرنطینه کامل و منع کامل رفت‌وآمد در کشور اعلام نکرد، بلکه از شهروندان خواست، از خانه تنها برای رفع نیازهای ضروری خارج شوند و دیدار با افراد بیرون از اهالی خانه را به حداقل برسانند.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، یکشنبه (۲۲ مارس) فشرده تصمیم‌هایی که با توافق رؤسای ۱۲ ایالت کشور گرفته شده را در کنفرانس مطبوعاتی و تلویزیونی به اطلاع شهروندان رساند.مرکل گفت که تصمیم‌های تازه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا نتیجه تماس تلفنی میان رؤسای ایالت‌های آلمان و در سراسر کشور است و از آغاز دوشنبه (۲۳ مارس) به مثابه قانون به اجرا گذاشته می‌شود.صدراعظم نخست تأکید کرد که به خاطر تداوم گسترش ویروس کرونا مقام‌های دولت آلمان مجبور شده‌اند به رغم خواست خود مقرراتی تصویب کنند که برخی از آزادی‌های شهروندان را محدود می‌کنند.

مهمترین مقررات تازه

دولت فدرال به همراه ایالت‌ها بر طرحی نه ماده‌ای برای مقابله با پاندمی کرونا توافق کردند، که مهمترین نکات آن به شرح زیر است:

تجمع‌های بیش از دو نفر در خارج از خانه ممنوع است. دیدارهای خانوادگی باید به حداقل کاهش یابد.

افراد تا حد ممکن از خانه بیرون نروند و در اماکن عمومی حداقل فاصله یک و نیم تا دو متر را رعایت کنند.

شهروندان همچنان مجاز هستند در صورت ضرورت به سر کار بروند، به دیگران کمک کنند و برای ورزش و هواخوری از خانه خارج شوند. دیدارهای ضروری در چارچوب مقررات و با رعایت احتیاط همچنان امکان‌پذیر است.

شهروندان باید از دیدارهای غیرضروری مانند مهمانی و پارتی چشم‌پوشی کنند.

تمام کافه‌ها و میکده‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. آنها حق دارند به مشتریان خود برای مصرف در خانه غذا تحویل دهند.

تمام خدماتی که تماس نزدیک را لازم می‌دارند مانند آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، تعطیل هستند.

خدمات ضروری پزشکی همچنان در دسترس خواهد بود.

نیروهای انتظامی و پلیس بر اجرای این مقررات نظارت خواهند کرد و متخلفان را جریمه می‌کنند.

در بنگاه‌هایی که همچنان دایر هستند، مقررات نظافت و بهداشت باید به دقت رعایت شود.

مقررات بالا فعلا تا دو هفته معتبر خواهد بود.

آنگلا مرکل در پیام تلویزیونی ضمن سپاسگزاری از شهروندانی که توصیه دولت مبنی بر حداقل تماس و ارتباط را رعایت می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که دولت به اتخاذ تصمیم‌های سخت‌تر مجبور نشود. 

در روزهای گذشته برخی ایالت‌ها مانند بایرن و زاکسن مقررات شدیدتری برای تردد در اماکن عمومی اعلام کردند؛ درحالیکه برخی از ایالت‌ها قرنطینه کامل را آخرین راه حل در مقابله با کرونا می‌دانند.

برای نمونه اشتفان وایل، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن، به "ولت ام زونتاگ" گفته است: «این که خانواده‌ها را با چند بچه در یک خانه کوچک بدون باغچه و بالکن محبوس کنیم و امکان هواخوری را از آنها بگیریم، بیرحمانه است و در درازمدت اصلا قابل‌قبول نیست».خانم مرکل در این باره گفت تلاش دولت این است که در سراسر کشور مقرراتی یکسان حاکم باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خانم مرکل ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!

سه سال پس از افشای مصاحبه جنجالی سعید لیلاز با محمدجواد ظریف که آن زمان گفته شده بود صرفا برای ثبت تاریخ شفاهی بوده و به دلایل نامعلومی به برخی رسانه‌های خارجی درز داده شده، حالا لیلاز تایید کرده که افشای آن "عمدی" و برای "ارسال پالس مثبت به آمریکا" بوده است.

این بخش از گفت‌وگوی روزنامه شرق با لیلاز را در ادامه بخوانید:

به نقل از شما شنیده بودم که انتشار فایل گفت‌وگوی چندساعته‌تان با محمدجواد ظریف هم نوعی پالس مثبت تهران بود؟ خودتان چنین چیزی را تأیید می‌کنید؟

لیلاز: احسنت بر شما. دقیقا همین‌گونه است. البته می‌دانم می‌خواهی به جزئیات انتشار آن فایل از زبان سعید لیلاز برسی تا آن را در این مصاحبه چاپ کنی، اما من از گفتن جزئیات خودداری می‌کنم. فقط این را سربسته می‌گویم که ماجرای انتشار آن فایل مصاحبه چندساعته من با محمدجواد ظریف، بدون آنکه بگویم چه کسی‌ چه کاری کرد، یکی از اهداف و دلایل و جنبه‌های افشاگری آن با هدف ارسال پالس مثبت به طرف آمریکایی بود که اگر دولت بایدن می‌خواهد برای احیای برجام کاری بکند، در همین ماه‌های منتهی به پایان عمر دولت روحانی باشد که احیای برجام بتواند به جریان همسوی‌ دولت روحانی برای تداوم قدرت کمک کند و دولت بایدن متأسفانه حتی همین کمک را هم نکرد. می‌دانی چرا؟

چون تصور واشنگتن این بود که جریان رادیکال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به قدرت می‌رسد و تضمین بهتر و محکم‌تری برای توافق احتمالی و احیای برجام خواهد بود. به هر حال دولت بایدن سعی داشت یک توافق بزرگ‌تر را در دستور کار داشته باشد و با این فکر، عملا مذاکرات را تا زمان به قدرت رسیدن دولت نزدیک به هسته قدرت که رئیسی بود، نگه داشت.

لیلاز: احسنت. که نتیجه آن را هم دیدیم. یعنی آمریکایی‌ها در دولت بایدن، نه در چند ماه پایانی دولت روحانی کاری برای احیای برجام کردند که مثلا به سود اصلاح‌طلبان و میانه‌روها تمام شود و نه حتی در دولت رئیسی ‌توانستند برجام را احیا کنند که به سود اصولگراها باشد و نهایتا به شرایط حال حاضر کشور رسیدیم که احتمال دارد دوباره دونالد ترامپ هفت ماه دیگر در انتخابات آمریکا پیروز شود.

دیگر خبرها

  • استوری تازه و جنجالی خانم بازیگر درباره دوران مدرسه‌اش | تصویر
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند