Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@20:46:10 GMT

هشدار سیلاب

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۱۹۹۷

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بارندگی‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی جان سه نفر را گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در پی بارش‌های اخیر رودخانه جگین در استان هرمرگان طغیان کرد و راه بیش از ۴۰ روستای بشاگرد بسته شد. مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: محور کهنوج ـ بندرعباس به علت بارش باران و تخریب پل و محور دلگان ـ ذهکلوت به علت طغیان رودخانه‌های محلی بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: براثر بارندگی شدید، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب به تاسیسات زیربنایی، منازل، دام‌ها و خودرو‌های مردم خسارت وارد شد. در استان کرمان هم محور‌های رودبارـ ایرانشهر و برجک ـ بیژن آباد به علت طغیان رودخانه‌های محلی بسته است. بنابر اعلام مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، محور هراز به علت کولاک شدید و نبود ایمنی بسته است.

سامانه بارشی که از چند روز پیش وارد کشور شده، امروز در مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی و شرق سمنان فعال خواهد بود. سازمان هواشناسی هشدار درباره آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و اختلال تردد در جاده‌ها هشدار داد. این سازمان به هموطنان توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیل باران هشدار طغیان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی همراه با رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد گرد و خاکهشدار نارنجی صادر کرد.

رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور

بر اساس این هشدار استان‌های زیر در زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان و اردبیل

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی پیش‌بینی شده است.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی آب‌روها با توجه به احتمال رخداد تگرگ توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

منبع: سازمان هواشناسی

کد خبر 849372 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی