Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این نهال‌ها در ۲۴ نهالستان استان بیشتر در شهرستان‌های آذرشهر، شبستر و مراغه تولید ودر فصل بهار برای کاشت روانه باغ‌های آذربایجان شرقی می‌شوند.

استفاده از نهال‌های سالم و شناسنامه دار در ایجاد باغ گام اول افزایش بهره وری و تولید محصول با کیفیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغداران با استفاده از نهال شناسنامه دار، در زمان باردهی درختان شاهد محصولی یکدست و اقتصادی در باغ‌های خود خواهند بود.

نهال‌های سالم زیرنظر کمیته فنی نهال استان تولید می‌شوند واستفاده از این نهال‌ها که دارای شناسنامه هستند تضمین کننده سلامت باغ و محصول با کیفیت است.

در ایجاد باغ، انتخاب نهال بدون اصالت، می‌تواند منجر به کاهش عملکرد تولید محصولات باغی و توسعه عوامل آلودگی در سال‌های آینده شود.

علیرضا عزداری معاون فنی جهاد کشاورزی مراغه گفت: باغداران نهال‌های مورد نیاز برای کشت را با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از نهالستان‌های دارای مجوز تهیه کنند.

او  افزود: نهال‌های جوان با سن کمتر از یک سال و نهال‌های مسن با سن بیشتر از دو سال مناسب کاشت در باغ نیستند.

باغداران آذربایجان شرقی با تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغی، رتبه پنجم کشور را دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی