Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی کویدو 19 در مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: 150 خانه بهداشت و 76 پایگاه سلامت در این شهرستان فعال هستند.

آزیتا اقبالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا، اظهار داشت: در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور طرح بسیج ملی از 22 اسفندماه با همکاری مراقبان سلامت در پایگاه‌های بهداشتی و بهورزان در خانه‌های بهداشتی به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir برای رفاه حال هموطنان  و به منظور غربالگری افراد مشکوک به بیماری کووید 19 از سوی وزارت بهداشت راه‌اندازی شده، بدین صورت از طریق این سامانه با وارد کردن کد ملی اطلاعاتی مربوط به علائم بیماری مانند تب، لرز، تنگی نفس، سرفه خشک و... پرسیده می‌شود و با ارزیابی فرد یک پیامک برای خود فرد و یک پیامک دیگر برای مراقب سلامت یا بهورزان ارسال می‌شود.

مسؤول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی کویدو 19 در مرکز بهداشت کرمانشاه اشاره‌ای نیز به سامانه مرکز تماس خدمات اجتماعی 4030 داشت و گفت: مراقبان سلامت و بهورزان از طریق همین سامانه با سرپرست خانوارها تماس می‌گیرند سوالاتی در خصوص افراد در معرض خطر در خانواده، علائم شایع کرونا و... پرسیده می‌شود، افراد خانواده ارزیابی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در شهرستان کرمانشاه 150 خانه بهداشت و 76 پایگاه سلامت وجود دارد که یک‌سری از مراکز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

اقبالی در خصوص فعالیت مرکز 16 ساعته، اضافه کرد: سه مرکز جامع سلامت در شهر کرمانشاه به صورت 16 ساعته از ساعت هشت صبح تا 12 شب فعال هستند و افرادی که پس از ارزیابی سامانه سلامت و 4030 مشکوک تشخیص داده شوند به این مراکز ارجاع و مراقبت‌های درمانی و بررسی‌ها مربوطه توسط پزشک انجام می‌شود.

وی در پایان از شهروندان خواست، اطلاعات خود را دقیق از درگاه اینترنتی و تماس تلفنی پاسخگو باشند تا مراقبان سلامت پیگیر سلامت آن‌ها باشند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سلامت کرمانشاه وزارت بهداشت اقبالی فارس خانه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: هموطنان برای دیدار با دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره تلفن 81455836 تماس حاصل کنند.

علیرضا رحیم نیا با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه ریزی دیدار مردمی وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای عموم مردم، تمامی شهروندان عزیز ایران اسلامی می توانند در خصوص مشکلات مبتلا به عمومی شهر و منطقه و مسائلی که نیاز به دستور وزیربهداشت دارد، در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح لغایت 14:30 بعد از ظهر، با شماره تماس 81455836 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد