Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز یکشنبه در پیامی فوری به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها بازداشت شده فلسطینی در این کشور شد.

اسماعیل هنیه در این پیام عنوان کرد: در سایه انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان و با توجه به خطراتی که متوجه جان و سلامت بازداشت شدگان فلسطینی است و نظر به جایگاه دینی و انسانی عربستان سعودی در زمینه همبستگی با آرمان فلسطین و تمامی فلسطینیانی که سال‌ها در این کشور با احترام زندگی کرده‌اند، آزادی بازداشت شدگان فلسطینی به ضرورتی ملی و انسانی تبدیل شده است و ما یقین داریم که پادشاه عربستان از چنین اقدامی دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه اظهار داشت: در سالروز اسرا و معراج که طی آن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) از سرزمین حرمین و فلسطین به آسمان عروج نمودند، ما از خادم حرمین شریفین تقاضا داریم دستور آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان را که به ملت و آرمان عادلانه خود خدمت می‌کردند، صادر کند.

لازم به ذکر است که ده‌ها فلسطینی و اردنی از ماه‌ها پیش به خاطر حمایت از مساله فلسطین در زندان‌های عربستان بازداشت هستند. دکتر محمد خضری از رهبران ارشد حماس از جمله افرادی است که در زندان عربستان سعودی بازداشت هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس اواسط سال گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی دکتر خضری و پسر بزرگش هانی را همراه با شماری دیگر از فلسطینیان روز چهارم آوریل ۲۰۱۹ بازداشت کرده است.

به رغم اینکه حماس بارها خواستار آزادی دکتر خضری و دیگر فلسطینیان شده است، عربستان همچنان این افراد را بازداشت کرده و جلسات دادگاهی آنان را هم آغاز کرده است.

حسام بدران رئیس دفتر روابط ملی جنبش مقاومت اسلامی حماس اکتبر گذشته تاکید کرد که ادامه بازداشت فلسطینیان در عربستان سعودی غیرقابل قبول است و این پرونده تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

کد خبر 4884476 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه عربستان سعودی ملک سلمان ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه روسیه قربانیان کرونا عربستان سعودی ترکیه افغانستان لبنان انگلیس عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف

2641 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901714

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • سرنوشت غزه پس از آتش بس چه خواهد بود؟
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم