Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: تمامی سدهای هرمزگان با بارش اخیر سر ریز شده‌اند.

رضا مدرس ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هر 3 سد مهم استان هرمزگان شامل سد استقلال میناب، سد شمیل و نیان و سد جگین و صدها آب‌بند و آبگیر روستایی در هرمزگان سر ریز شده‌اند و بحمد الله بارش اخیر در بالادست این سدها به حدی بوده که مجبور شدیم برای جلوگیری از بروز خطر، دریچه این سدها را باز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر شدت بارش‌ها و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های هرمزگان سبب مسدود شدن راه 40 روستا در بشاگرد و 12 روستا در بندرعباس شده است که به تدریج با کاهش بارش‌ها، راه این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان با بیان این که طغیان رودخانه جگین در بشاگرد سبب قطع ارتباط 40 روستا در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد شده است، افزود: تردد به این روستاها با خودروهای سنگین و لودر امکان پذیر است اما خودروهای سبک توان عبور از رودخانه جگین را ندارند که البته با کاهش بارش‌ها در بالادست از شدت طغیان رودخانه هر ساعت کاسته می‌شود.

مدرس همچنین گفت: برخی روستاهای میناب نیز تحت تاثیر بازگشایی دریچه‌های سد استقلال با طغیان رودخانه و محدودیت در ترددها مواجه هستند که از ساعتی قبل با کاهش میزان سیلاب ورودی به سد استقلال میناب، خروجی سد را نیز کاهش داده‌ایم و به تدریج از حجم سیلاب در رودخانه میناب نیز کاسته می‌شود.

وی درباره خسارات سیل در شرق هرمزگان نیز اظهار کرد: 50 خانه مسکونی روستایی در هرمزگان متأثر از سیل آسیب دیده‌اند که عمدتا آبگرفتگی ناشی از طغیان رودخانه‌ها بوده است و هلال احمر به کمک مردم این روستاها رفته است تا در صورت نیاز اسکان اضطراری آنان انجام شود.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان بیان داشت: خروجی سد استقلال میناب را در حال حاضر به 1600 متر مکعب در ثانیه کاهش داده‌ایم چون میزان ورودی سیلاب به مخزن سد نیز به حدود 1000 متر مکعب در ثانیه رسیده است.

مدرس درباره وضعیت روستاهای در معرض سیل در بشاگرد نیز گفت: عمده مشکل ما در بشاگرد مسدود شدن راههای 40 روستای در محاصره رودخانه جگین است که اکنون تردد به این روستاها با وسایل سنگین ممکن است و خسارتی از این منطقه به منازل مسکونی مردم گزارش نشده است.

وی بیشترین خسارات وارد شده در اثر سیل را به زیرساخت‌های آب شرب میناب و بندرعباس عنوان کرد و بیان داشت: برخی راههای روستایی نیز در اثر سیل آسیب دیده‌اند که برآورد دقیق‌تر در این زمینه را تا ساعتی دیگر ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرس هرمزگان بندرعباس سیل بشاگرد جاسک طغیان رودخانه سد استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها و سر ریز شدن سد‌ها در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بارندگی های شدید اخیر در نقاط مختلف استان ایلام باعث طغیان رودخانه ها، جاری شدن آب چشمه های فصلی و سر ریز شدن سدهای دویرج دهلران و سیمره بدره شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • طغیان رودخانه گلسار بر اثر بارش‌های اخیر + فیلم
  • رودخانه روستای کنجان چم با بارش‌های سیل آسا طغیان کرد + فیلم
  • طغیان رودخانه‌ها و سر ریز شدن سد‌ها در ایلام + فیلم
  • طغیان‌ رودخانه روستای سرخه مرند | ویدئو
  • طغیان رودخانه‌ها و سر ریز شدن سد‌ها در ایلام
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی