Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درحالی سال جدید را آغاز کرده‌اند که باز هم وعده خصوصی‌سازی داده شده، آن هم در حالی که سال گذشته برای آنها با ناکامی‌های مختلف همراه بوده است. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سال 1398 برای دو تیم پرطرفدار ایران، سال خوبی به حساب نمی‌آمد، استقلال و پرسپولیس در حالی پا به سال جدید گذاشتند که سال گذشته انواع و اقسام ناکامی و بحران را به چشم دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تغییرات کادر فنی گرفته تا محکومیت در فیفا و حذف زود هنگام از فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا. 

استقلال که با وینفرد شفرِ آلمانی رفته رفته به دوران خوبش باز می‌گشت، برای فصل جدید این مربی را از دست داد تا با چالشی به نام انتخاب سرمربی جدید در کوتاه‌ترین زمان رو‌به‌روی شود. آبی‌ها اما توانستند با آندره‌آ استراماچونی به توافق برسند. مربی‌ای که هرچند فصل را خوب با استقلال آغاز نکرد اما در ادامه آب‌پوشان را به آماده‌ترین تیم ایران تبدیل کرد که از پس هر حریفی به خوبی برمی‌آمد. عمر مربیگری سرمربی پیشین اینتر در استقلال خیلی دوام نیاورد و او بعد از حدود یک ماه بلاتکلیفی و خروج از ایران در نهایت همکاری‌اش با استقلال به پایان رسید. بعد از استراماچونی نوبت به فرهاد مجیدی رسید تا روی نیمکت داغ استقلال بنشیند.

این موضوع برای پرسپولیسی‌ها نیز تکرار شد، برانکو ایوانکوویچ بعد کسب انواع جام‌ و افتخار با تیمش، از ایران رفت تا گابریل کالدرون آرژانتینی جای او را بگیرد. کالدرون نیز مانند استراماچونی توانست پرسپولیس را به ثبات خوبی برساند و حتی این تیم را قهرمان نیم فصل کرد اما او نیز نیم فصل دوم را ندید تا یحیی‌ گل‌محمدی یک بار دیگر به  تیم سابقش بازگردد. 

این تغییرات فقط در حوزه فنی نبوده و دو باشگاه در مسند مدیریتی هم بارها در سال 98 دستخوش تغییر شده‌اند. پرسپولیسی‌ها جدا از تغییرات در هیئت مدیره، بعد ایرج عرب، محمدحسن انصاری‌فرد را به عنوان مدیر عامل خود انتخاب کردند اما او نیز اخیراً به دلیل اختلافاتش با هیئت مدیره از سمتش استعفا کرد و الان کار در پرسپولیس با سرپرست اداره می‌شود.

در استقلال اما اوضاع مقداری بحرانی‌تر دیده می‌شود. استقلالی‌ها که بعد از امیر حسین فتحی مدت‌هاست مدیرعامل ندارند و کار را با سرپرست جلو می‌برند، اخیرأ هیئت مدیره و اتاق مدیرعاملی آنها محل رفت و آمد افراد زیادی شده است. وضعیت در استقلال به حدی عجیب و ناامیدکننده است که حتی ارکان و اعضای اصلی باشگاه در مقطعی مدام علیه هم مصاحبه کردند.  

جدا از امور داخلی، باشگاه‌های بزرگ تهرانی در حوزه بین‌المللی نیز با چالش‌های بزرگی در سال گذشته رو در رو بوده‌‌اند. دو تیم به برانکو، شفر، کالدرون، استراماچونی و خیلی‌های دیگر بدهکار هستند، پرونده‌هایی که خیلی از آنها سر از فیفا نیز درآورده‌اند و بعضاً از فیفا حکم بر محکومیت نیز گرفته‌اند، احکامی که بدهی‌های میلیاردی را روی دست استقلال و پرسپولیس گذاشته است. این بدهی‌ها گوشه‌ای از معضلات مالی دو باشگاه دولتی ایران است که اگر برطرف نشوند، محرومیت‌های سنگینی را برای آنها در پی خواهند داشت. 

یکی دیگر از ناکامی‌های استقلال و پرسپولیس در سال 98 عدم خصوصی‌سازی آنها بود، روندی که وزارت ورزش و دولت عزم کرده بودند تا قبل از پایان سال به سرانجام برسد اما در نهایت این کار مانند چند سال گذشته باز هم به بن‌بست خورد، البته وزارت ورزش اعلام کرده این اتفاق لغو نشده و در 6 ماهه اول سال 99 صورت خواهد گرفت! وزیر ورزش در این باره اعلام کرده که واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جزو اهم برنامه‌های این وزارتخانه در سال 99 به حساب می‌آید.

با همه مشکلاتی که استقلال و پرسپولیس سال‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و در سال گذشته بحران‌های شدیدی را پیش رو گذاشته‌اند، مشخص است که اصرار وزارت ورزش برای خصوصی‌سازی بیشتر شبیه به یک شوخی بی‌مزه است.

باشگاه‌ها برای قرار گرفتن در چرخه خصوصی‌سازی باید سودده باشند اما با وضعیتی که در سال گذشته سپری کرده‌اند، نمی‌توان خیلی به این امر امیدوار بود. از همین رو با این وضعیت بحرانی وعده خصوصی‌سازی بیشتر شبیه به یک وعده سر خرمن است که با توجه به بازه زمانی آغاز سال یادآور ضرب‌المثل «بُزک نمیر بهار میاد، کُمبزه با خیار میاد» به حساب می‌آید.

سلطانی‌فر: واگذاری استقلال و پرسپولیس از اهم برنامه‌های سال ٩٩ است/ سال پرکاری را پیش رو داریم

انتهای پیام/

R7878/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ورزش و جوانان پرسپولیس استقلال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان پرسپولیس استقلال وزارت ورزش و جوانان پرسپولیس استقلال استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش خصوصی سازی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!

مهدی محمد نبی درباره حق پخش تیم های باشگاهی هم صحبت کرد.

طرفداری | نایب رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واکنش نشان داد.

مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران اظهار داشت:

54 فدراسیون در این پروژه حضور داشتند و سهم فوتبال هم 6 یا 7 مورد بود. یکی از آنها بازی با ژاپن بود. سال‌ها بود که ژاپن به عنوان تیم اول آسیا چنین شکستی را تجربه نکرده بود. تیم ملی نوجوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال و مربیانی که حضور داشتند هم در بین نامزدها دیده می‌شوند.

وی درخصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت:

بیش از 20 سال است که این قصه تجربه می‌شود. در دهه 70 به نوعی این نقش را بازی کرد و سال 80 بود که حضور اشخاصی که با فوتبال بیگانه بودند این بحث متوقف شد. بعد از 20 سال پیگیری مستمر هاشمی و اراده خوبی که در دولت بود این اتفاق رخ داد. شناختی که از حوزه ورزش در کشور داریم چیزی که مسلم است ساختاری این دو باشگاه را باید کنار هم گذاشت و هر کدام را برای فازی از مقدمات بخش خصوصی درنظر گرفت.

نبی خاطرنشان کرد:

بخش خصوصی به دنبال پلن خوبی برای بازگشت سرمایه است. از سال 2010 الزامات AFC اجرا شد. امیدوارم فوتبال ما به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و تیم‌های مدعی که جز سرمایه‌های ملی هستند هم شرایط خوبی داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات، عنوان کرد:

دولت از طریق مجلس پیگیر است تا آیین‌نامه‌های اجرایی لحاظ شوند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درصدد نوشتن آیین‌نامه‌ای هستند که به وزارت ورزش ارسال خواهد شد تا در این بخش بحث حق پخش هم درنظر گرفته می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند