Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان صحت آماری ۱۰۰ درصد و ۱۱ فوتی با میانگین سنی ۷۰ سال در ایلام گفـت: اگر شهروندان ایلامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با شرایط سختی روبه‌رو می‌شویم. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، به آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایلام پاسخ و اظهار داشت: تا ساعت 9 صبح امروز دوشنبه 4 فروردین‌ماه 11 فوتی در میان مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام ثبت و گزارش‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: میانگین سنی فوت‌شدگان 70 سال است و فقط یک نفر 54 ساله جان خود را از دست‌ داده است.

وی به سابقه دیگر بیماری‌ها در میان فوت‌شدگان کرونا ویروس در ایلام اشاره و یادآور شد: اکثر فوت‌شدگان سابقه‌ بیماری مزمن شامل بیماری قلبی، سرطان و دیابت داشته‌اند.

سرباز مبتلابه کرونا در سطح مراکز نظامی و انتظامی استان ایلام گزارش نشده استپیش‌بینی‌های لازم برای تامین اقلام اساسی آذربایجان‌غربی تا زمان شکست کرونا اندیشیده شدخراسان‌رضوی|پیرمرد 87 ساله گنابادی کرونا را شکست داد/خواهش حاج‌احمد از مردم: "مردم در خانه بمانند"مبتلایان به ویروس کرونا ایلامی‌های مقیم قم و تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به جغرافیای شیوع کرونا ویروس در استان ایلام اشاره و بیان کرد: تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا مسافران نوروزی و ایلامی‌های مقیم قم و تهران هستند که وارد استان شده‌اند.

وی افزود: از مجموع 11 نفر فوت‌ شده ایوان با 6 فوتی، دره‌شهر 2 فوتی، مهران 2 نفر و ایلام یک نفر فوتی در رده‌های اول تا چهار هستند.

کریمیان در پاسخ به این سوال که در میان شهرستان‌های 11گانه استان فقط شهرستان سیروان منطقه سفید است و آیا عامل خاصی سفیدی این منطقه را به‌وجود آورده است گفت: سیروانی‌ها خوش‌بین نباشند. تعدادی از سیروانی‌ها نیز به کرونا مبتلا شده‌اند اما محل سکونت خود را شهر ایلام اعلام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به نحوه راستی آزمایی اشاره و یادآور شد: همکاران دانشگاه علوم پزشکی در راستای راستی آزمایی و نقشه‌ پراکنی با خانواده‌های افراد تماس می‌گیرند و محل سکونت آن‌ها را مشخص خواهند کرد.

مبتلایان دره‌شهر به دلیل هم‌جواری با لرستان

تأثیر استان‌های هم‌جوار بر شیوع کرونا ویروس در ایلام نیز مورداشاره کریمیان بود که گفت: تعدادی از مبتلایان دره‌شهر به‌دلیل هم‌جواری با لرستان مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام میزان صحت آماری در اعلام آمارهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام را صد درصد واقعیت عنوان کرد و گفت: در استان ایلام اعلام آمارها مبتلایان صد درصد واقعی و بدون کتمان است.

هزینه دو میلیون تومانی تشخیص کرونا ویروس در ایلام اما رایگان

کریمیان به هزینه دو میلیون تومانی تشخیص کرونا ویروس در ایلام اشاره و یادآور شد: هزینه تست رایگان بوده اما کیت‌های تشخیص در ایلام محدود است و به‌سختی و از دیگر استان‌ها تهیه می‌شوند اما تاکنون با کمبود کیت تشخیص مواجه نبوده‌ایم.

وی در پاسخ به یک سؤال که آیا امکان دارد 70 درصد مردم مبتلا شوند افزود: بر اساس اپیدمی این ویروس چنانچه توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود و ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی مانند اسپانیا جوابگو نباشد و اقدامات درمانی و دفاعی کافی انجام نشود این امکان وجود دارد که تعداد مبتلایان افزایش داشته باشند.

ظرفیت بیمارستان‌های ایلام نیز با پاسخ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مواجه و در این‌ ارتباط گفت: ایلام 200 تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلابه کرونا اختصاص داده است. 400 تخت در قالب یک مرکز نقاهتگاه و یک بیمارستان صحرایی پیش‌بینی‌شده است.

وی در پاسخ به یک سؤال دیگر که آیا امکان دارد 70 درصد مردم مبتلا شوند افزود: بر اساس اپیدمی این ویروس چنانچه توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود و ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی مانند اسپانیا جوابگو نباشد و اقدامات درمانی و دفاعی کافی انجام نشود این امکان وجود دارد که تعداد مبتلایان افزایش داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که استناد دانشگاه علوم پزشکی در مورد تشخیص شهرستان محل سکونت مبتلایان چیست؟ گفت: برخی نمونه‌ها از شهرستان گرفته می‌شود و یا برخی از بیماران مشکوک به بیمارستان مصطفی اعزام می‌شوند. در ابتدا برخی از مبتلایان محل سکونت خود را به‌درستی اعلام نکردند و به‌تدریج محل سکونت افراد مبتلا راستی آزمایی می‌شود.

 تاکنون 4 پزشک و 3 پرستار در ایلام به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

ابتلای کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مورد اشاره کریمیان بود که گفت: تاکنون 4 پزشک و 3 پرستار در ایلام به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کریمیان کمبود پزشک و پرستار در ایلام را رد کرد و افزود: با کمبود پرستار و کادر پزشکی مواجه نیستیم و بر اساس طیف‌بندی پرستاران در محل خدمت خود حاضر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شهروندان ایلامی توصیه کرد و گفت: آرامش خود را حفظ کنید به کادر پزشکی اعتماد داشته باشید و از متهم‌کردن  دیگران خودداری کنید چرا که کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز درگیر این ویروس هستند و کرونا فقط به ایران و ایلام سرایت نکرده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام آن بود که شهروندان از حضور در تجمعات، مراکز عمومی، مسافرت و معابر عمومی به‌شدت پرهیز نمایند و  باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و اگر رعایت نکنند با شرایط سختی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/891/ح

R7718/P/S6,52/CT2 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام کرونا ویروس در ایلام ویروس کرونا مبتلا شده اند محل سکونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد