Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن هشدار نسبت به حمله شدید تنفسی در برخی افراد، پس از استفاده از مواد ضدعفونی کننده با غلظت بالا، گفت: اگر مواد ضدعفونی کننده بالاتر از دوز استاندارد توصیه شده باشد، اثر تخریبی آن روی سیستم تنفسی فرد بیشتر می‌شود. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

جلال مجدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره احتمال ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته به ویروس کرونا اظهار کرد: مواردی از ابتلای مجدد برخی بیماران بهبود یافته کرونا گزارش شده اما اطلاعات کامل از شرایط ویروس نداریم چرا که ویروس، مرتب تغییر ژنوم می‌دهد و احتمال اینکه فرد بهبود یافته به ژنوم دیگری از این ویروس مبتلا شود، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره احتمال عارضه تنفسی بیماران مبتلا به کرونا بعد از بهبودی اظهار کرد: ایجاد عوارض تنفسی بعد از بهبودی به میزان آسیبی که ویروس به بافت تنفسی وارد کرده است بستگی دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: اگر میزان آسیب به بافت تنفسی زیاد باشد احتمال اینکه بعد از بهبودی یعنی زمانی که دیگر ویروس در آزمایش خون فرد مبتلا شناسایی نشود، وجود دارد و خود را به صورت علائم التهابی نشان می‌دهد اما اگر میزان تخریب بافت تنفسی بالا باشد عوارض آن غیر قابل بازگشت است  در غیر این صورت التهاب ایجاده شده با گذشت زمان بهبود می‌یابد. 

وی همچنین با اشاره به گزارش مواردی از بروز حمله‌های تنفسی که حتی منجر به فوت در افرادی شده است که از مواد ضد عفونی کننده مانند وایتکس با دوز بالا استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: محلول‌های ضدعفونی کننده مانند وایتکس باید به صورت رقیق استفاده می‌شود اما متأسفانه برخی افراد بر این باور هستند که هرچه غلظت این مواد بیشتر باشد، تأثیری بیشتری دارند!

مجدیان خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر مواد ضدعفونی کننده بالاتر از دوز استاندارد توصیه شده باشد، اثر تخریبی آن روی سیستم تنفسی فرد بیشتر می‌شود بنابراین استفاده استاندارد از میزان مواد ضدعفونی کننده مهمترین نکته‌ای است که باید در تهیه محلول‌ها مد نظر داشت. 

وی متذکر شد: استفاده از الکل صنعتی که متأسفانه مقداری از آن در موارد تقلبی محلول‌های ضدعفونی کننده مشاهده شد نیز عوارض زیادی دارد. متساعد شدن متانول در هوا می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود هرچند میزان آن به شدت تماس مخاطی آن نباشد همچنین متساعد شدن میعانات این نوع از الکل در هوا نیز می‌تواند روی بینایی افراد تأثیر بگذارد، بنابراین در نوع ماده‌ای که برای ضدعفونی کردن استفاده می‌شود باید دقت لازم وجود داشته باشد و به میزان دوز مصرفی توجه شود.

 شناسایی 2690 نفر از مسافران نوروزی مشکوک به کرونا

یادداشت|شبه‌مسافرانی که "کرونا" را در سطح کشور دست به دست می‌کنند!پزشکان انگلیسی مرگ اختیاری شهروندان مبتلا به کرونا را انتخاب می‌کنند!آخرین آمار جهانی کرونا/ افزایش بیش از 7000 مبتلا در آمریکا در 24 ساعت گذشته + جدول

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان ویروس کرونا مواد ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ورزش شدید بر سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست