Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم با اشاره به بارش‌های اخیر در استان در بخش خلجستان و کهک گفت: متأسفانه خسارت‌هایی به باغدارها وارد شده و در سطح شهر نیز شاهد آب‌گرفتگی بودیم که با همکاری شهرداری به‌موقع برطرف شد. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح اقدامات استان در مدیریت سیل و خسارات ناشی از آن در استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به ‌پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در ستاد بحران استان، تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امداد و نجات  در آماده‌باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بارش‌های شدید دیروز و احتمال سیلابی شدن آن را موردتوجه قرارداد و افزود: دیروز قبل از آغاز بارش به تمام دستگاه‌ها اعلام آماده‌باش صددرصدی ابلاغ شد و همه به‌صورت 24 ساعته حاضر بودند.

استاندار قم میزان بارش 24 ساعت گذشته را در مرکز شهر بیش از 47 میلی‌متر و اطراف شهر را بیش از 70 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده بارش 24 ساعت گذاشته معادل یک‌سوم بارش سالانه استان قم بوده است.

وی بارش‌های بخش خلجستان و کهک را به‌صورت برف اعلام کرد و گفت: متأسفانه خسارت‌هایی به باغدارها واردشده و در سطح شهر نیز شاهد آب‌گرفتگی بودیم که با همکاری شهرداری به‌موقع رفع آب‌گرفتگی شد.

سرمست ادامه داد: خسارت‌های واردشده به منازل مردم و باغداران در حال بررسی است اما اتفاق ناگوار دیگر سقوط دو خودرو به گودال ایجادشده در نزدیکی میدان کشاورز در حوالی ساعت 1 بامداد بوده که متأسفانه 3 شهروند فوت‌شده‌اند.

وی محسن بهشتی معاون عمرانی خود  را مأمور بررسی علت نشست زمین و حادثه سقوط خودرو مشخص کرد و گفت: خسارت‌های ناشی از سیل با مدیریت بحران و تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود به حداقل رسیده و برآورد خسارت در اسرع وقت انجام می‌شود.

از ثبت 77 میلی‌متر باران تا بارش برف 6 سانتی در روستاهای قم در 24 ساعت گذشتهمدیرکل بحران استان قم: خسارات سیل در استان جزیی بوده استتلاش 260 اکیپ برای رفع مشکل آب‌گرفتگی قم؛ پیش‌بینی اعتبار ویژه برای مناطق بحرانی آب‌گرفتگی در بودجه 99

استاندار قم در ادامه به تشریح اقدامات استان درباره بحران کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: همچنان جلسات ستاد بحران به‌صورت روزانه برگزارشده و ستاد پیشگیری و شورای تأمین مسائل استان را موردبررسی قرار می‌دهند.

وی از کنترل نسبی ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: این کنترل نسبی دلیلی بر آسودگی ما نبوده و کادر درمان و مدیران استان بسیار نگران شیوع دوباره این ویروس به‌صورت گسترده در سطح شهر هستند.

سرمست احتمال آغاز موج دوم گسترش ویروس کرونا را با توجه سفرهای گسترده در سطح کشور مورد توجه قرارداد و بیان کرد: در قم تمام مراکز تجاری، ادارات و مدارس تعطیل بوده و تدابیری اتخاذشده و باید مردم نیز نقش خود را به‌خوبی در این شرایط ایفا کنند.

وی حفظ سلامت شهروندان را در اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: طرح بسیج ملی به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته و همه دستگاه‌ها و خیرین و مردم در این بسیج حضور پیداکرده و با همدلی و هماهنگی بی‌نظیری در حال ارائه خدمات هستند.

استاندار قم ادامه داد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مردم همکاری لازم را با مسئولان داشته و در رعایت قرنطینه خانگی و ثبت اطلاعات خود در سامانه سلامت  کوشا باشند.

وی ضمن تشکر از مردم، علما و کادر درمان ابراز کرد: از مردم حداقلی که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند درخواست داریم برای حفظ جان خود و شهروندان قرنطینه خانگی را رعایت کنند، امروز شهر قم سوگوار از دست دادن شهروندان خود بوده و باید با همکاری هم از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/456/ح

R7854/P/S6,62/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا استاندار قم آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است.

ابوطالب شفقت امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در دیدار با فرماندهان لشگر۸۴ ارتش لرستان، ضمن تأکید بر نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدهای خارجی کشور، بیان کرد: در زمان وقوع بحران‌ها ما همواره شاهد بودیم که مجموعه ارتش اولین گروهی بودند که در صحنه کمک به حوادث‌دیدگان حاضر می‌شوند.

وی اظهار کرد: آمادگی کمک و همکاری در موارد بحران و حوادث یکی از مأموریت‌های مهم ارتش در کنار اصل اساسی مأموریت ارتش یعنی آمادگی نظامی در حراست از کشور بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

استاندار همچنین بعد تربیتی را یکی دیگر از انتظارها و خواسته‌ها از ارتش دانست و گفت: تربیت سربازان و نگاه فرزندی به آنها باید سرلوحه برنامه‌های تربیتی ارتش و نظامیان باشد.

او ادامه داد: در برخورد با سربازان وظیفه باید به‌گونه‌ای عمل شود که مانند بچه خودمان به آنها نگاه ویژه شود و علاوه بر مهارت‌های نظامی، مهارت‌آموزی و نگاه تربیتی نیز به‌صورت ویژه اعمال شود. تربیت سربازان باید در راستایی انجام شود که آنها بعد از اتمام دوران سربازی به‌عنوان یک بسیجی وارد جامعه شوند.

استاندار درباره وضعیت اجرای برنامه‌های حوزه مسکن ارتش لرستان، اظهار کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌ای را با هدف هماهنگی پروژه‌های حوزه مسکن ارتش و اراضی تحت مالکیت آن برگزار خواهند کرد.

در این دیدار، فرماندهای لشگر ۸۴ ارتش لرستان گزارشی از اقدامات انجام‌شده و در دست اجرای آن در سال‌های اخیر در لرستان ارائه کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت