Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: به‌نظر می‌رسد در جریان حذف جایگاه فرهنگیان و تنزل نظام تعلیم و تربیت کشور، این بار حذف تدریجی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا، مکاتبه‌ای از دانشگاه پیام نور با دبیرخانه کمیسیون علمی و تحقیقاتی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است که حاکی از تلاش‌هایی برای حذف دانشگاه فرهنگیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براین موضوع که این رویای شوم هرگز تحقق نخواهد یافت، گفت: در این نامه عطف به نامه 56941/139709 به تاریخ یازدهم بهمن 1398، گزارش اقدامات برای همکاری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور ارائه شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، گفت: در این گزارش تصریح شده  پس از اعلام تصمیم مورخ 12 آبان 98 کمیسیون علمی و تحقیقاتی و فناوری  و نظر معاون اول رئیس جمهور  جلسات متعددی با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و دانشگاه پیام نور و دانشگاه  فرهنگیان تشکیل شده است.

وی افزود: در این نامه گفته شده است که در  جلسات مذکور نظر غالب آن بوده، که دانشجویان داوطلب براساس ضوابط اعلامی دانشگاه  فرهنگیان توسط سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفته شده و به دانشگاه پیام نور معرفی شوند.

امشب حق‌التدریس معلمان واریز می‌شودبرگزاری کنکور 20روز بعد از امتحانات نهایی/پرداخت حق‌التدریس معلمان بعد از حقوق اسفنداختصاص 20 گیگا بایت اینترنت رایگان به معلمان

حاجی بابایی گفت: در این نامه پیشنهاد شده است  این دانشجویان حدود 100 واحد درسی با شش و نیم سال تحصیلی را با رعایت ضوابط آموزشی عالی در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده و دروس تخصصی و پایه را فرا می‌گیرند سپس سایر دروس تربیتی  و یا سال چهارم تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل داده و از دانشگاه مزبور دانش آموخته خواهند شد و به نوعی دانشگاه پیام نور در قالب خرید خدمت به دانشگاه فرهنگیان خدمت رسانی خواهد کرد.

وی گفت: در این نامه به مزایای این طرح از جمله این که دانشجویان در محل سکونت خود خواهند بود و کمتر در معرض آسیب اجتماعی قرار می‌گیرند و همچینن دانش آموختگان حداقل 29 سال در خدمت دولت خواهند بود و سنوات خدمت بیشتر از دانشجویان فعلی خواهد بود اشاره شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان، افزود: دو بند دیگری که از این نامه در دسترس است اشاره به عدم واگذاری تسهیلاتی رفاهی مانند خوابگاه، رستوران  و پرداخت هزینه های تحصیل توسط شخص دانشجو، همچنین استخدام دانشجو معلمان  تنها در سال چهارم تحصیل و رها شدن دولت از استخدام دانشجو معلمان از سال اول پذیرش در دانشگاه است.

وی با اظهار تاسف از این که ادامه این نامه در دسترس نیست، گفت، به نظر می رسد در جریان حذف جایگاه فرهنگیان و تنزل نظام تعلیم و تربیت کشور، این بار حذف تدریجی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی بابایی با اظهار تعجب و طرح این پرسش که چرا از کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان به عنوان نمایندگان مردم در این جلسات کسی حضور نداشته است، گفت: این تصمیمات بر خلاف اسناد توسعه‌ای کشور مانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است.

وی افزود: این که تلاش می‌شود آموزش وپرورش را دستگاهی هزینه ای به جامعه معرفی کنند و با نسخه‌های این‌چنینی سعی در تقلیل جایگاه آموزش وپرورش دارند برخلاف اظهارنظر صریح مقام معظم رهبری است که به صراحت فرمودند آموزش وپرورش دستگاه هزینه ای نیست و در این دستگاه باید از سرمایه گذاری مادی و انسانی دریغ نشود، چرا که هر قدر سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد، نتایج بسیاری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه همه تاکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان دارند و گواه بارز این ادعا حضور مقام معظم رهبری، در هفته معلم در این دانشگاه و صراحت ماده 63 برنامه ششم که سد نفوذناپذیری است، که هر کسی را که قصد نامبارکی داشته باشد پشیمان خواهد کرد و از طرفی این نگاه نازل درمورد تربیت معلمان، حاکی از بینش غلط در مورد نظام تعلیم و تربیت و به ویژه معلمان به عنوان اصلی ترین مولفه فرایند تعلیم وتربیت دانش آموزان است.

وی گفت: با تمام قوا در برابر هر تصمیمی که منجر به تنزل جایگاه آموزش وپرورش کشور، فرهنگیان و به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان به عنوان قلب سند تحول بنیادین ایستاده ایم و در این راستا از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم.

حاجی بابایی گفت: به نظر م‌ رسد، عده‌ای بشدت علاقمند هستند که آموزش و پرورش را کاملا خصوصی کنند این در بکارگیری معلمان خرید خدمت، پیشنهاد ارائه دورس دانشجو معلمان در قالب خرید خدمت و سایر فعالیت‌های آموزش وپرورش در این قالب مشهود است، که باید گفت براساس اصل 30 قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه عدالت آموزشی، هیچگاه آموزش وپرورش کشور خصوصی نخواهد شد.

انتهای پیام/ 741/ح

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس فراکسیون فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور مقام معظم رهبری آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه