Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:57:08 GMT

تبادل تجارب البرز و چین در زمینه مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۷۳۹۷

تبادل تجارب البرز و چین در زمینه مهار کرونا

ب‍ه گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دراین گفت وگوی ویدئوکنفرانسی تجربیات موفق  در خصوص درمان و کنترل ویروس کرونا به اشتراک گذاشته شد.

این ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات رییسه ، اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینه ویروس کرونا با خبرگان و اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی استان ژجیانگ چین برگزار شد و تما اقدامات صورت گرفته ، اطلاعات علمی و تخصصی ، موارد درمانی و رفتاری این بیماری مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استان ژجیانگ چین یکی از مناطق موفق جهان در کنترل بیماری کرونا شناخته شده است.

این ویدئوکنفرانس با همت استانداری البرز برقرار شد

دکتر حسین کریم  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حاشیه این ویدئو کنفرانس گفت:  مهم ترین هدف این ارتباط تبادل تجربه و اقداماتی است که ما انجام دادیم و استفاده از راهنمایی های کشور چین در کنترل این بیماری می باشد. این ارتباط می تواند از بعد علمی، مدیریتی و اجرایی برای ما بسیار مفید باشد. امیدواریم این ارتباطات ادامه پیدا کند و ما بتوانیم هرچه بیشتر از این تجربیات جهانی استفاده کنیم و آنه را در ادامه روند مقابله با کرونا به کار ببندیم.
وی ، مطالعه و بررسی دقیق رفتار ویروس کرونا و علائم و نشانه ها و درگیری هایی که این ویروس ، مطالعه  دقیق رفتار مردم و دولت چین( به عنوان کشور درگیر با کرونا)  و نحوه مقابله با ویروس و دستیابی به موفقیت های حاصل شده ، هوشیاری در ورود ویروس به ایران  وایجاد گروه های عملیات تشخیصی برای موارد مشکوک را از جمله اقدامات برشمرد.

کریم گفت : برگزاری جلسات روزانه و منظم در ستاد مبارزه با کرونا در تمام دانشگاه و ادارات  و مراکز تولیدی استان، اولویت قرار گرفتن مقابله با کرونا در تمام فعالیت ها، استفاده از تمام ظرفیت جامعه پزشکی از بهداشت و درمان و بخش های خصوصی و دولتی در استان البرز، بهره گیری  از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد و داوطلبان مردمی در جهت مقابله با کرونا، تعطیلی  مدارس و دانشگاه ها از همان اولین روز شیوع کرونا در استان، تشویق  به قرنطینه مردم در منازل بدون استفاده از  اجبار برای ماندن در خانه،تعطیلی اصناف غیر ضروری و افزایش ساعت کاری اصناف ضروری را از دیگر اقدامات در استان البرز نام برد.

وی بیان داشت: این ویدئو کنفرانس با حمایت و همکاری استانداری البرز برقرار شد که جای قدردانی دارد.

طبق آمار تاکنون بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که حدود یک هزارو ۹۰۰ نفر بهبودی یافته و ۲۰۲ نفر جان باخته اند.

روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ نفر با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری می شوند و بنا به گفته دکتر حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز استفاده از روش های مناسب درمانی در این استان موجب شده تا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا طی روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته باشد. 

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب‌ها کرونا کرج چین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کرج چین کرونا کرج چین دانشگاه علوم پزشکی پزشکی استان ویروس کرونا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مراسم شصت و دومین جایزه البرز از ۵ دانشمند تقدیر شد که ۳ نفر آنها از دانشمندان بنام کشور و یک دانشمند زیر ۴۰ سال و جوان است.

اسامی این دانشمندان به این شرح است:

دکتر حسین بلندی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و پدر ماهواره ایران است. وی همچنین مجری طراحی و ساخت ماهواره‌های نوید و ظفر بوده است.

دکتر شمس السادات زاهدی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و اولین بانوی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت است.

دکتر مسعود صلواتی نیاسر، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و چهره برجسته نانوی ایران است.

دکتر  سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران است.

در بخش دانشمندان زیر ۴۰ سال و جوان جایزه البرز به دکتر امیرحسین آبادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایزه البرز اعطا شد.

وی در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی روشی را برای تشخیص زودهنگام سرطان دستگاه گوارش ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است