Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آستان نیوز، محمدحسین استادآقا درباره کیفیت خدمات‌رسانی بنیاد کرامت رضوی در آغاز سال نو و کمک به روند درمان بیماران کرونایی کشور، اظهار کرد: فعالیت‌های اصلی این بنیاد غالباً در دو محور حمایت از مدافعان سلامت به ویژه در 10 استان‌ درگیر بیماری کرونا و نیز ساماندهی گروه‌های جهادی خلاصه می‌شود. 

وی افزود: فعالیت گروه‌های جهادی اعم از حوزوی و دیگران از طریق ارتباط گرفتن با دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها هماهنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای برنامه‌هایی از قبیل «همیار سلامت» را با محوریت کمک به بیمارستان‌ها و کادر سلامت، کمک به تغسیل بیماران فوت شده، ضدعفونی و پاکسازی معابر عمومی و نیز استقرار در پمپ بنزین‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری از طریق دست زدن رانندگان به نازل‌ها با کمک نیروهای خادمیار استانی در حال انجام است.

استادآقا با اشاره به طرح «نسیم مهر رضوی» با هدف قدردانی از تلاش بی‌وقفه کادر درمانی کشور ادامه داد: به دستور تولیت آستان قدس رضوی، در همه بیمارستان‌های کشور که بیماران کرونایی را پذیرش کرده‌اند، یک وعده غذای متبرک با حضور خادمان بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود. 

وی همچنین ابراز کرد: در این بیمارستان‌ها، توسل به اهل بیت(ع) و پخش زنده حرم مطهر همزمان با توزیع غذا انجام می‌شود. اهدای بسته‌های متبرک رضوی به تعداد کادر درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش این طرح از دیگر اقدامات در دست اقدام بنیاد کرامت رضوی است.

به گفته مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، طرح نسیم مهر رضوی در گام نخست از استان اصفهان با توزیع حدود 10 هزار وعده غذا در هشت بیمارستان آغاز شد. استان‌های مرکزی و تهران هم در گام‌های بعدی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. اجرای این طرح در استان تهران از دیروز آغاز شده و به دلیل وجود بیمارستان‌های متعدد در پایتخت، بتدریج طی یک هفته انجام خواهد شد.  

وی با بیان اینکه همه استان‌ها طی 10 روز آینده تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، اضافه کرد: از خانواده‌های شهدای سلامت هم در کنار تقدیر از خدمات و تلاش‌های فعالان عرصه درمان، با حضور در منزل آن‌ها و اهدای بسته‌های تبرکی تجلیل می‌شود. 

استادآقا، اطعام بیمارستان‎های کل کشور با 100 هزار وعده غذای متبرک را طبق برنامه‌های تعیین شده این بنیاد اعلام کرد و گفت: برای کادر درمانی بیمارستان‎ها هم از 50 هزار بسته متبرک رضوی در نظر گرفته شده، 20 هزار بسته آماده شده و مابقی در حال تهیه و آماده‌سازی است. 

وی با بیان میزان مواد مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی، گفت: 250 هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده را برای استفاده گروه‎های خادمیاری سراسر کشور تأمین کردیم. همچنین حدود 20 هزار ماسک و 5 هزار گان را بتدریج در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهیم.   

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی یادآور شد: به غیر از تهران، در هر استان حدود 25 خادمیار مشغول خدمت هستند و برای اجرای طرح نسیم مهر رضوی تعداد 750 نفر ارائه خدمت می‎کنند. در استان تهران هم قریب 2 هزار نفر برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌ و در راستای اجرای طرح‌های حمایت از مدافعان سلامت به این گروه‌ها پیوستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیمارستان ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF