Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@20:40:04 GMT

اقدامات استان گلستان در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۸۸۵۲

اقدامات استان گلستان در سال ۹۹

 

هادی حق شناس استاندار گلستان در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های استان گلستان در سال ۹۹،  گفت: امسال استان گلستان، حدود ۴ پروژه بسیار بزرگ را افتتاح خواهد کرد؛ اولین پروژه، منطقه آزاد اینچه برون است و اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد، زیرا دولت و مجلس اجرا آن را مصوب کرده‌اند اما به دلیل ایرادات شورای نگهبان، این پروژه متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر بتوانیم مصوبه نهایی منطقه آزاد اینچه برون را دریافت کنیم، تحولات بسیار بزرگی شکل خواهد گرفت؛ زیرا استان گلستان با کشور ترکمنستان همسایه است؛ همچنین استان گلستان به دلیل ظرفیت بالا در تولید محصولات کشاورزی، جزو ۶ استان برتر ایران است.

استاندار گلستان افزود: با استفاده از منطقه آزاد اینچه برون، می توانیم محصولات کشاورزی را صادر کنیم.

حق شناس تصریح کرد: دومین پروژه مهم استان گلستان، بهره برداری از بندر خواجه نفس است؛ وزیر راه و شهرسازی و سازمان بنادر هم موافقت کردند که بندر خواجه نفس به عنوان تنها بندر استان گلستان بهره برداری شود و در حال حاضر این بندر توسط بخش خصوصی در مرحله ساخت است.

او بیان کرد: سومین پروژه استان گلستان، ایجاد ریل راه آهن میان اینچه برون و گنبد است که وزیر راه و شهرسازی در سفر خود در سال ۹۸ به استان گلستان، تاکید بر ریل سازی این مسیر داشتند.

استاندار گلستان گفت: آخرین پروژه مفید و حائز اهميت استان گلستان مربوط به زه كشی أراضى است؛ حدود ٢٨٠ هزار هكتار در استان ما بايد زه كشی می‌شد اما در حال حاضر زه كشى  ۵۰ هزار هكتار انجام شده است.

حق شناس يادآور شد: البته افتتاح مخزن سد نرم آب هم در اولویت کار قرار دارد؛ این مخزن به تنهایی معادل ۳ سد موجود در استان گلستان است.

او گفت: در استان گلستان حدود هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که لایروبی ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۹۸ انجام شد اما ادامه آن در سال ۹۹ انجام می‌شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: افزایش ظرفیت نیروگاه علی آباد هم در دستور کار استانداری قرار دارد و تلاشمان بر این است که ۳ واحد گاز به آن اضافه کنیم.

حق شناس تصریح کرد: ما در استان گلستان به دنبال افزایش ظرفیت تولید مرغ هستیم و در حال حاضر استان ما حدود ۲۴۰ هزار تن مرغ تولید می کند و دومین تولید کننده مرغ ایران هستیم؛ تقریبا ۱۲ درصد مرغ ایران در استان گلستان تولید می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید نوروز استاندار گلستان پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است

استاندار هرمزگان گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می رسانیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها همچنین گزارش کار را بصورت پیوسته در دستورکار دارند.

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد.

دیگر خبرها

  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند