Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@11:05:21 GMT

ظرفیت آب شرب در تصفیه خانه‌ها محدود است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۸۹۲۴

ظرفیت آب شرب در تصفیه خانه‌ها محدود است

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفای استان در حاشیه بازدید وزیر نیرو از تصفیه‌خانه دوم آب تهران  با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی‌ها و بیماری کرونا بوده است، افزود: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولا در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیاردو ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از ان ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

بیشتر بخوانید: مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸ ادامه داد: بارندگی‌های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود.

او افزود: بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو تصفیه خانه فاضلاب مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

محمد هادی ایمانیه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی خواستار جلب مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق شعار سال شد.

او پیشنهاد نقش آفرینی بسیج سازندگی در راستای کاهش مصرف انرژی را مطرح کرد و بیان داشت: ناترازی آب، برق و گاز از موانع جدی هستند که در برابر تولید ایستادگی می‌کند.

ایمانیه بیان داشت: بزرگترین خدمت به عرصه تولید، مدیریت مصرف انرژی است و راهکار‌هایی نظیر انتقال آب از خلیج فارس، احداث چاه‌های عمیق و بارورسازی ابر‌ها به صورت مقطعی می‌توانند انرژی پایدار را برای بخش صنعت تامین کنند.

به گفته استاندار فارس، با کاهش ده درصدی مصرف آب در استان شاهد رونق چشمگیر پروژه‌های تولیدی خواهیم بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان به یاری مجتمع‌های تولیدی در کاهش مصرف انرژی بیاید و این امر در مقیاس کلان می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کند.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره مندی از ظرفیت‌های بسیج برای راه اندازی نهضت صنایع دستی شد و بیان داشت: با تامین زنجیره تولید و فروش در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان به ارزش افزوده و درآمدزایی چشمگیری دست یافت.

او از آزادسازی سه هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت مسکن روستایی خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری در این عرصه شاهد پیشگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه نشینی خواهیم بود.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت بسط حوزه‌های اعتقادی و معرفتی در جامعه افزود: تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها نقش موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد