Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@10:59:13 GMT

شهردار نیویورک: بحران کرونا وخیم‌تر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۱۲۷

شهردار نیویورک: بحران کرونا وخیم‌تر خواهد شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دی بلاسیو روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان  گفت: هم اکنون شهر نیویورک به کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدل گشته و تا این لحظه حدود پنج درصد از مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

شهردار شهر نیویورک افزود: وضعیت دراین هفته  «بد» و در روزها و هفته های بعد وخیم ترخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی  بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.

دی بلاسیو در مورد کمک های مالی به سی ان ان گفت: ما اکنون وابسته به کمک های (مالی) واشنگتن هستیم، روزانه میلیاردها دلار درحال هزینه شدن است بدون آنکه پولی وارد شود، ما همچنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی به مردم کمک می کنیم.

شمار مبتلایان به کرونا در نیویورک به حدود ۱۷ هزار نفر رسید

بنابراین گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک تا لحظه مخابره خبر سی ان ان به ۱۶هزار و ۸۸۷ مورد رسیده که منجر به جان باختن ۱۱۴ نفر شده است.

دست کم یکهزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان های شهر نیویورک بستری و ۴۵۰ فرد مبتلا نیز در بخش فوریت ها پزشکی به سر می برند.

 دی بلاسیو روز گذشته ( یکشنبه)  در نطق مطبوعاتی خود پیش بینی وحشتناکی کرد و افزود اگر رییس جمهوری ترامپ نسبت به شیوع ویروس کرونا اقدام فوری انجام ندهد، هزینه آن جان‌های مردم خواهد بود.

شهردار نیویورک در ادامه نطق روز گذشته خود گفته بود: بی اقدامی ترامپ، توانایی شهر را برای معالجه تعداد زیاد بیماران مختل کرده است؛  رییس جمهوری آمریکا از نیویورک است و برای کمک به زادگاه خود هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده و تا لحظه ارسال خبر ۴۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

شدت یافتن  شیوع ویروس کرونا که در ابتدا دونالد ترامپ خطر آن را برای جامعه این کشور ناچیز خوانده بود وضعیت پیچیده ای را بوجود آورده و  او را در شرایط دشواری قرار داده است، به طوری که نه تنها ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر کشور و به تازگی اعلام وضعیت «فاجعه بار» در ایالت کالیفرنیا، ناگزیر به عقب نشینی از مواضع خود شد، بلکه اکنون با موج انتقادهای سیاسی و رسانه ای در مقابله با شیوع این ویروس نیز مواجه است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟