Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 21:20 - 04 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۵۴۷۲

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

تکنیک ویژه «سنفورد مایزنر» در بازیگری تئاتر و سینما

اگر در یک مدرسه نمایشی معتبر آموزش دیده باشید، احتمال دارد که به اندازه کافی حرفه‌ای آموزش فیلمبرداری با فیلمسازان واقعی نداشته باشید، یا صحنه‌های کافی را شکسته اید.

در اینجا جایی است که شما این مشکل را حل می‌کنید. این کلاس‌های بازیگری بسته به معلم و مدرسه کمی متفاوت است، اما معمولاً کلاس تحصیل در صحنه و یا یک کلاس مطالعه صحنه است که در آن شما نیازی به کار با دوربین ندارید و فقط صحنه‌های بازیگری را تجزیه و تحلیل می‌کنید.

کلاس مطالعه صحنه عمومی

در این موارد گروه و معلم آن‌ها انواع صحنه‌ها برای نمایش‌ها، تلویزیون و فیلم را بررسی می‌کنند. به طور معمول، معلم مطالب را به شما می‌دهد، افرادی که روی آن کار می‌کنند مطالب را می‌خوانند، آن را مسدود می‌کنند، تمرین می‌کنند، آنرا عمل می‌کنند و بعنوان یک صحنه بازیگری تمام شده ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، کلاس‌های مطالعه صحنه معمولاً مبتنی بر نوعی تکنیک بازیگری است که در کلاس تکنیک بازیگری خود آموخته اید. این می‌تواند روش بازیگری، تکنیک مایزنر یا هر چیز دیگری باشد. براساس تئوری آن تکنیک خاص، به بازیگر آموزش داده می‌شود که چگونه صحنه‌ای را برای یک نمایش، فیلم یا تلویزیون به طور صحیح انجام دهد و این بستگی دارد که شما از چه چیزی استفاده کنید.

بررسی صحنه دوربین

این موارد مشابه موارد فوق است، اما تنها تفاوت این است که بعد از اینکه صحنه را تجزیه کردید و آنرا تمرین کردید، باید دوربین هم قرار بگیرید که این بسیار مفید است و فرصتی برای استفاده شما می‌دهد.

برای انجام جلوی دوربین بازیگران یک کلاس مطالعه صحنه بر روی دوربین یاد می‌گیرند که چگونه سطح آواز خود را کنترل کنند، چگونه بدانند که در کجا بایستیم و به کجا برویم و سایر مشخصات بازیگری دوربین که میلیون‌ها نفر از آن‌ها وجود دارد. به من اعتماد کن، ۹ بار از ۱۰ بازی، بازیگر جدید باید این کلاس را بگیرد و یک کارگردان روی یک فیلم حرفه‌ای از شما بخاطر گرفتنش تشکر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران مطالعه صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی

شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهره‌های شناخته شده در تولیدات تصویری می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری  آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده می‌شوند و طبیعتا همه آهنگ‌ها به همین دلیل شبیه هم می‌شود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق می‌افتد که ما به جای اینکه صداها و حرف‌های جدید و موسیقی و تنظیم و سبک‌های مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی می‌کند قطعاتی شبیه به قطعه‌ای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم  رعایت نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم صداها در استودیوها به واسطه نرم‌افزارها دستکاری می‌شود و برخی از خواننده‌ها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرف‌گرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.

صیقلانی درباره حضور خواننده‌ها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگی‌اش لطمه نمی‌زند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم می‌شود. به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع در سال گذشته می‌توان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم  و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»