Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  علیرضا زالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص موج بازگشت مسافران که از امشب و یا فردا آغاز خواهد شد اظهار داشت: در مبادی ورودی و خروجی شهرها طرح تب سنجی اجرا شد و باید به این موضوع توجه داشت افرادی که بدون علامت و یا در دوران نهفتگی قرار دارند در این روش مورد شناسایی قرار نمی‌گیرند و کسانی که با دوره نهفتگی به سایر استان‌ها سفر می‌کنند، بیماری آنها در استان‌های دیگر بروز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی افزود: پیشنهاد می‌شود که عزیزان در هلال احمر و وزارت بهداشت یک پروتکل، جامع و کارآ تری را برای بازگشت تعداد معدودی از هموطنان که به توصیه‌های مؤکد توجه نکرده اند داشته باشند چرا که اگر طرح تب سنجی برای بازگشت مسافران باز هم صورت بگیرد ممکن است تعدادی مورد غفلت واقع شوند و یا علائم بالینی آنها بروز نکرده باشد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که پروتکل سختگیرانه‌تری در موج بازگشت این افراد در نظر گرفته شود تا بتوانند بخش زیادی از افراد مورد معاینه و غربالگری واقع شوند و به محیط‌هایی منتقل شوند که توسط پزشک مورد معاینه قرار بگیرند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران بیان داشت: کسانی که این زحمت را برای کشور و وزارت بهداشت به وجود آورده اند باید بپذیرند که زمانی مورد معطلی قرار بگیرند تا بتوانند معاینه و بررسی شوند چون در روش تب سنجی ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد حتی با بروز علائم هم ممکن است فاقد تب باشند و با استفاده از تب بر، تب قطع شده باشد و ممکن است تب یافته کاذب ایجاد کند و هم اکنون تب سنجی ۲۴ ساعته در حال انجام است اما روشی قطعی نیست و با علائم بالینی مورد تاکید است.

زالی عنوان داشت: نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال شده و در خواست شده که در ستاد ملی کرونا جهت اعمال جریمه و ایجاد بازدارنده برای کسانی که به سفر می‌روند مطرح و تصمیم گیری شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم مردم در منازل خود بمانند یکی از الزامات آن این است که استمرار تعطیلی‌ها صورت بگیرد گفت: تعطیلی ادارات، مراکز تجاری و مراکز پرتردد برای جلوگیری از شیوع کرونا و ماندن مردم در منازل لازم است که ادامه پیدا کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهر تهران علیرضا زالی کرونا عملیات مقابله با کرونا دوره نهفتگی تب سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد، پرواز ساعت ۱۵ امروز به شماره پروازی ۱۰۰۶ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

سازمان هواشناسی امروز جمعه با تاکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

بنا بر اعلام هواشناسی لرستان میانگین بارندگی طی ۷۲ ساعت گذشته در استان به میزان ۴۶ میلی‌متر ثبت شده که بیشترین بارش‌ها با میزان ۱.۸ میلی‌متر مربوط به رومشکان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • بازگشت پرواز تهران - خرم آباد
  • اولین تصاویر از حضور آتیلا حجازی در تمرین استقلال تهران | بازگشت به خانه پدری
  • شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت