Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ما می‌خواهیم پس از کسب بهترین نتیجه در مورد سهمیه‌ها، برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فدراسیون تیراندازی توانست در سال 98، با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، شش سهمیه المپیک را از آن خود کند و اگر شیوع کرونا نبود، شاید می‌توانست تعداد سهمیه‌های خود را نیز در این رشته افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مشروح گفت‌وگوی علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی را با  خبرگزاری تسنیم می‌خوانید:

تسنیم: سال 98 برای تیراندازی چگونه به پایان رسید؟

سال 98 سال پر فراز نشیبی برای کشور، مردم و ورزش ایران بود اما ما سعی کردیم مسیر خود را به خوبی طی کنیم. ابتدا در تیراندازی اهدافی را  تعریف کردیم و خوشبختانه تقریبا به تمام آنها رسیدیم. فدراسیون و رشته تیراندازی وابسته به سلاح، مهمات، پول و بودجه است و در این زمینه با مشکلات رو به رو بودیم از طرفی با تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلات ارزی دست به گریبان بودیم اما بر این مسائل فائق آمدیم.

 تسنیم: مهم ترین دستاورد تیراندازی در سال 98 چه بود؟

ما موفق شدیم در طول 72 سال گذشته که ایران در المپیک حضور داشته، 6 سهمیه در تیراندازی بگیریم که بهترین نتیجه طی ادوار گذشته است. در مورد کسب سهمیه‌ها برای رشته  تفنگ و تپانچه نسبتا راضی هستم و اگر حواشی و کمبودها نبود مطمئناً سهمیه‌های بیشتر می‌گرفتیم. ما برای کسب 8 سهمیه برنامه داشتیم.

تسنیم: آیا ممکن است بتوانیم سهمیه‌ها را از طریق رنکینگ جهانی افزایش دهیم؟

هنوز کار کسب سهمیه المپیک به پایان نرسیده و تکلیف سهمیه‌های رنکینگ جهانی مشخص نشده است. اگر جام جهانی هندوستان برگزار می‌شد، احتمال افزایش سهمیه را داشتیم. حالا باید منتظر ادامه تصمیمات فدراسیون جهانی باشیم.

تسنیم: برای حضور موفق در المپیک چه برنامه‌ای دارید؟

تمامی برنامه‌های ما معطوف به کسب مدال در المپیک و حضور موفق است. ما می‌خواهیم پس از کسب بهترین نتیجه در مورد سهمیه‌ها، برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم.

تسنیم: با شیوع ویروس کرونا اردوهای ورزشی تحت تاثیر قرار گرفته است. فعلا شرایط تمرینات تیراندازان چگونه است؟

اگر چه IOC گفته المپیک به موقع برگزار می‌شود ولی فعلا به خاطر ویروس کرونا  همه چیز بلاتکلیف است. با درایت آقایان نجفی، نصر اصفهانی و خانم الهام هاشمی و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی، اردوهای تیراندازان تشکیل شده و مربیان به صورت آنلاین تمرینات آنها در خانه پیگیری می‌کنند. تیراندازان با دستگاه الکترونیکی در خانه تمرین می‌کنند. اگر تیراندازان در این زمان دچار افت شوند، جبران آن سخت است. بچه‌ها و مربیان دغدغه دارند تا افت نکنند.

تسنیم: عملکرد اهداف پروازی را در سال گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در اهداف پروازی خیلی امیدوار به کسب سهمیه بودیم. تیراندازان ما از جمله علی دوستی در این ماده خوش درخشید و با امتیاز 119 و با یک اختلاف به فینال و سهمیه نرسید و حتی چند رکورد جدید برای ایران ثبت کرد. در مجموع عملکرد اهداف پروازی نسبت به گذشته بهتر بود.
 
تسنیم: نگاهتان به وضعیت مهمات و فشنگ در سال 99 چگونه است؟

مشکلات خاصی که برای ورود مهمات داریم که یک مشکل قدیمی است. باز هم دقایق آخر سال حداقل مهمات را تامین کردیم و بخشی در حال تامین است. امیدوارم سال آینده شرایط بهتر شود. در سفر اخیر تیم ملی به آلمان سلاح ورزشکاران به روز شد و امیدواریم برای المپیک مشکلی نباشد.

تسنیم: در سال 98 برخی از سفرهای تیراندازان و اردوهای برون مرزی لغو شد. فکر می‌کنید اگر این سفرها لغو نشده بود امروز 8 سهمیه که در نظر داشتید کسب شده بود؟

ابتدا باید این موضوع را توضیح دهم که همه اعزام‌هایی که برای مسابقات کسب سهمیه بود، انجام شد و برخی از اعزام‌ها که انجام نشد در آن توزیع سهمیه نبود. در مجموع با توجه به مشکلات تمام اعزام ها انجام شد. لغو اردوها در کسب سهمیه‌ها بی تاثیر نبود ولی شرایط کشور مهم بود. فقط مسائل مالی در میان نبود بلکه خیلی از کشورها برای صدور ویزا کم لطفی کردند.

تسنیم: در خصوص مربیان و کادر فنی نکته‌ای هست که بخواهید به آن اشاره کنید؟

هم مربیان و هم ورزشکاران هیچ کدام کم فروشی نکردند و برای کسب نتایج تلاش کردند به خصوص مربیان نقش اساسی در کسب سهمیه داشتند. از ورزشکاران، مربیان  و همکارانم که تلاش زیادی کردند، تشکر می‌کنم.

حرف آخر

در سال 98 فراز و نشیب‌ها زیاد بود و همکارانم در فدراسیون با حواشی مبارزه کردند و آنها را به حداقل رساندند و با این شرایط موفقیت در المپیک دور از دسترش نیست. برای تمام‌هموطنان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم دور از غصه و ملال باشد.برای پزشکان و پرستاران نیز آرزوی سلامتی دارم.

جام‌جهانی تیراندازی هندوستان اردیبهشت برگزار می‌شودمسابقات تیراندازی آزمایشی المپیک لغو شدرسولی: امتیاز جام‌جهانی تیراندازی از رنکینگ خارج شد

 

انتهای پیام/

R7890/P/S3,33/CT2 واژه های کاربردی مرتبط تیراندازی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیراندازی تیراندازی کسب سهمیه سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک

رسول گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بعد از سال‌ها شاهد بودیم اهواز در دو سه سال گذشته میزبانی‌های زیادی را در زمینه ورزشی گرفته که جا دارد از ریاست کشتی خوزستان «رمضان جمالپور» و آقای زمانپور تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: احتمال اینکه ۵ وزن از ۶ وزن خوزستانی‌ها به المپیک بروند، بسیار زیاد است که این امر را مدیون تلاش‌های متولیان امر هستیم.

ملی پوش کشتی فرنگی اضافه کرد: مردم خوزستان به کشتی فرنگی علاقه مند هستند و مربیان زحمت کشی و سازنده خوبی در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که ۲ سال پیش برگزار شده بود، توانستم مدال طلا را کسب کنم و می‌خواستم در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی مدال طلای خود را تکرار کنم که در فینال با داروی نادرست، مدال طلای من به نقره تبدیل شد.

ملی پوش کشتی فرنگی گفت: بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که در سطح بالا کشتی می‌گیرم و نماینده مردم خوزستان و کشورم ایران هستم و این قول را می‌دهم که یک مدال جهانی کسب کنم.

کد خبر 6089940

دیگر خبرها

  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • توخل: می‌خواهیم به فینال ومبلی برسیم/ آنچلوتی یک اسطوره است
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران