Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خورش غورابه یکی از انواع غذا‌های محلی استان گیلان می‌باشد. این غذای سنتی و خوشمزه مردم گیلان شباهت بسیاری به خورش فسنجان دارد، اما با این تفاوت که در طبخ این غذا از سبزیجات معطر و خاص نیز استفاده می‌شود. سبزیجات نعناع، جعفری، گشنیز و تره که در دستور پخت این غذا استفاده می‌شود یک خورش عالی و منحصر به فرد را آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورش غورابه علاوه بر معروفیت و محبوبیتی که در استان گیلان و در میان مردمان محلی دارد، در سایر نقاط و شهر‌های ایرانی نیز بسیار محبوب و غذای پرطرفداری است. می‌توانید در استان‌های توریستی دیگر نیز این غذای خوشمزه را در رستوران‌ها سفارش دهید و از طعم و عطر عالی و خوشمزه آن لذت ببرید.

وجود گوشت سفید و انواع سبزیجات معطر که برای طبخ این غذا استفاده می‌شود، هم طعم این غذا را عالی و منحصر به فرد می‌کند و هم سلامتی و ارزش غذایی بالایی را برای حفظ سلامتی افراد به دنبال خواهد داشت. چرا که این مواد اولیه مورد استفاده در پخت این خورش خوشمزه، تمام مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را فراهم خواهد کرد و شما یک غذای اصیل و عالی را میل خواهید کرد.

از این رو بهتر است که طبخ این غذا را در منزل نیز انجام دهید و با دستپخت عالی خود این غذای اصیل و محلی شمالی را برای یک وعده غذایی عالی خود تدارک ببینید. این غذای خوشمزه در زمان بسیار کمی آماده و پخته می‌شود و روش طبخ آن نیز بسیار ساده و راحت می‌باشد.

از دیگر انواع غذا‌های محبوب و خوشمزه استان گیلان می‌توان به خورش گوجه فرنگی، ماهی مالاتا، خورش پرتقال با مرغ، خورش نازخاتون، خوراک شوید باقالی، خورش چغرتمه، خورش دختر لوس گیلان، شامی ترش، واویشکا، مرغ ترش و… اشاره کرد.

مواد لازم

سبزیجات (نعناع، جعفری، گشنیز و تره): ۵۰۰ گرم
مرغ: ۱۳۰۰ گرم
آبغوره: ۴۰۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
پیاز متوسط: ۱ عدد
روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو: ۲۵۰ گرم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

مراحل پخت

مرحله ۱

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در ظرف کمی تفت دهید تا طلایی شود.

سپس مرغ‌های برش داده شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

۳ لیوان آب را به داخل قابلمه بریزید و بگذارید مرغ‌ها خوب مغز پخت شود.

سبزیجات را خرد کنید و در ماهی تابه جدا با کمی روغن تفت دهید.

سپس سبز‌یجات را به ظرف مرغ اضافه کنید.

گردو‌ها را آسیاب کنید و به خورش اضافه کنید.

وقتی که مرغ کامل پخت، سپس ادویه جات و آبغوره را به ظرف اضافه کنید.

بعد از طبخ کامل خورش، تخم مرغ‌ها را در مرحله آخر به مواد اضافه کنید و بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش کنید.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز امروز جامعه ما معنویت است

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‎ها و نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز ۸ اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) فرمودند: سه چیز از علامات مؤمن است؛ شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیاء و اولیاء و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه های زمانه است.

 منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌‎ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضایی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای ایشان آرزوی توفیق نمود و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم عزیز در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه های ابلاغی سال ۱۴۰۳پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی