Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحمید علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره بازنگری قوانین و مقررات تردد دانشجویان بین الملل اظهار داشت: وزارت علوم با توجه به برنامه هایی که برای توسعه کمی دانشجویان بین الملل در داخل کشور دارد، دست به یکسری بازنگری در قوانین و مقررات همچنین تسهیلات ویژه این دانشجویان زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این باره، گفت: این وزارتخانه در خصوص قانون تردد دانشجویان غیرایرانی که مصوب سال ۱۳۱۰ است، پیشنهادی به کمیسیون علمی فناوری هیأت دولت داد که با این پیشنهاد موافقت شد.
مدیرکل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان درباره این پیشنهاد وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس این پیشنهاد، برای دانشجویان بین المللی تبصره ویژه ای جهت تردد و اقامت در نظر گرفته می شود.
علیزاده افزود: این پیشنهاد برای تبدیل شدن به قانون باید موافقت هیأت دولت را هم دریافت کند که منتظر طرح این موضوع در کابینه هستیم تا به عنوان یک قانون ابلاغ شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با اعمال این قانون، مجوز اقامت و تردد دانشجویان غیرایرانی را از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا دریافت کنیم.  
وی در ادامه با اشاره به تسهیل تردد دانشجویان غیرایرانی به تفویض اختیار امور کنسولی این دانشجویان به تعدادی از استان ها و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در طول سه سال گذشته وزارت علوم اقدام به تفویض اختیار امور کنسولی دانشجویان بین الملل داخل کشور به دانشگاه ها و استان ها کرد؛ به طوری که در این مدت تعداد حوزه های کنسولی از پنج به ۱۵ استان افزایش یافت و در قالب ۳۱ مرکز فعالیت می کنند.
علیزاده خاطرنشان کرد: این تفویض اختیار در بحران شیوع کرونا و در مدیریت خروج دانشجویان بین المللی خود را به خوبی نشان داد؛ در غیر این صورت، دانشجویان غیرایرانی برای خروج از کشور در شرایط فعلی ابتدا باید به حوزه ستادی سازمان امور دانشجویان در تهران مراجعه می کردند که بحران چند هزار نفری به دنبال داشت.
مدیرکل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دانشگاه های دارای حوزه های کنسولی، امور خروج این دانشجویان را در ایام تعطیلی موقت دانشگاه ها در داخل استان انجام دادند.
وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری دانشگاه های بیشتری با احراز شرایط کافی از این امکان تفویض اختیار بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، در ایام تعطیلی موقت دانشگاه ها به علت شیوع ویروس کرونا، ۱۵ هزار دانشجوی بین الملل از کشور خارج شدند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از تهران بودند. در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی بین الملل از ۱۲۹ ملیت در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان عبدالحمید علیزاده پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان دانشجویان بین الملل تفویض اختیار وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از انعقاد قرارداد ساخت دو پل عابر پیاده برای شهر دانشگاهی در محدوده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و در محدوده درب استادیوم تختی خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از حذف پل عابر پیاده این دانشگاه برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی اظهار کرد: بعد از اجرای این پروژه، شرایط تردد دانشجویان در عرض اتوبان جمهوری برای رسیدن به در دانشگاه، ناایمن شده است و احتمال وقوع خطر وجود دارد و از سوی دیگر می‌خواهیم تردد عابران پیاده در تقاطع خیابان «رفیش» را نیز پوشش دهیم، بنابراین در حد فاصل تقاطع و چراغ راهنمایی رفیش که در محدوده پایین‌تر از درب غربی دانشگاه است، پل عابر پیاده احداث می‌شود.

وی با اشاره به طراحی سه پل عابر پیاده افزود: قرارداد احداث پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و قرارداد احداث پل عابر پیاده درب استادیوم تختی منعقد و ابلاغ شده است. هر کدام از این پروژه‌ها به حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود و اجرای هر کدام حدود شش ماه زمان می‌برد. البته معمولا پل‌های عابر پیاده در محل کارگاه ساخته می‌شوند و بعد به محل پروژه منتقل می‌شوند؛ در این پروژه‌ها بعد از تعطیلی دانشگاه، این کار انجام می‌شود تا مزاحمتی برای دانشجویان ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: طرح پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز مقداری متفاوت خواهد بود و روی سازه آن کار معماری برای زیبایی بیشتر انجام می‌شود. این پل، ستون میانی ندارد و دارای معماری باستانی خوزستان شامل طرح گنبدی و ستون‌های ایوان‌مانند خواهد بود.

سلیمانی گفت: در پروژه پل عابر پیاده درب استادیوم تختی نیز المان‌های ورزش‌های مختلف با نورپردازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظر داریم ابتدا ایمن‌سازی را انجام دهیم، طراحی اولیه پل‌ها معمولی هستند و در اقدام بعدی می‌توان در مورد مکانیزه بودن پل تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند