Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنتی پور گفت: از محل در آمد بقاع متبرکه، موقوفات محمد حسین طاهری و خیرین، تا کنون بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح دستان مهربانی برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده است.

«سید نورالله جنتی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، با تبریک ایام ماه رجب و عید نوروز گفت: هرساله در ایام نوروز طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه با حضور روحانیون اعزامی از قم و در قالب ویژه برنامه‌های معرفتی و استقبال از زائران برگزار می‌شد، اما متاسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که در سراسر دنیا و کشور فراگیر شده همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه نیز به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر همین اساس کلیه اماکن متبرکه و زائرسراهای بقاع متبرکه در سراسر استان تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است.

 

جنتی پور، خاطر نشان کرد: امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم.

 

وی توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه را در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است‌.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا درست است که جسم ما از ضریح مطهر بقاع متبرکه فاصله دارد ولی برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه پیش بینی شده که مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع را زیارت کنند.

 

وی پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو را یادآور شد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با صدا وسیما، زیارت مجازی بقاع متبرکه و برنامه‌هایی جهت شهادت امام موسی کاظم (ع) و عید مبعث برگزار شد.

 

جنتی پور یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه را طرح «آستان مهربانی» با هدف کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد ذکر کرد و گفت: از محل در آمد بقاع متبرکه، موقوفات محمد حسین طاهری و خیرین تا کنون بیش از 700 بسته معیشتی در قالب طرح «دستان مهربانی» برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده که در این ایام نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی این گونه اقدامات را در راستای پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به پویش همگانی «در خانه بمانیم» و تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.

 

این مسئول افزود: از درایت و بینش حجت‌الاسلام دکتر خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ارائه برنامه‌های عالمانه اوقاف و امور خیریه متناسب با مقتضیات زمان و ابلاغ دستورالعمل‌های راهبردی به استان‌ها کمال تقدیر و تشکر را داریم.


وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در شرایط فعلی که نیاز مردم به ماسک به دلیل بیماری کرونا احساس می شود یک کارگاه تولیدی ماسک در امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج راه اندازی کرده است گفت: در این کارگاه تولیدی روزانه بین یک تا دو هزار ماسک تولید در حاشیه شهر و جوار بقاع متبرکه بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع می‌شود.

 

جنتی پور، از احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد و هیئت امنای امام‌زاده عبدالله و امامزاده مختار شهر یاسوج که در راستای ایجاد این گارگاه تولیدی تلاش مضاعفی داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان بهمئی نیز انجمن یاوران وقف در این شهرستان 2 هزار ماسک بین اقشار ضعیف و کم‌درآمد این شهرستان توزیع شده است.

 

جنتی پور در پایان اظهار امیدواری کرد این روزهای حساس و پراضطراب به زودی سپری می شود و در روزهای آینده دور هم بودن در خانه را تجربه و «حول حالنا الی احسن الحال» را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال همه مبتلایان زمزمه خواهیم کرد.

 

 

پایان پیام/685

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تهیه و توزیع ماسک رایگان شبستان کهگیلویه و بویراحمد دستان مهربانی طرح آرامش بهاری خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اوقاف و امور خیریه استان اوقاف و امور خیریه اقشار ضعیف و کم درآمد مدیرکل اوقاف و امور بقاع متبرکه بیماری کرونا جنتی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی

به گزارش صدای ایران از ایرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقات و امور خیریه کشور، افزود: پروژه پرورش ماهی سی باس در قفس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با ظرفیتی بالغ بر تولید سالانه پنج هزار تن ماهی آغاز بکار کرده و در مرحله نخست ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی نیز ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه اولین ذخیره بچه ماهی‌ها در چهار قفس در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، ادامه داد: ظرفیت این پروژه به میزانی برنامه‌ریزی و اجرا شده که علاوه بر تامین نیاز استان مرکزی، قابلیت ارسال به دیگر نقاط کشور نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های پرورش داده شده با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار در پروژه پرورش ماهی در قفس این استان، بیان کرد: علاوه بر استان مرکزی راه‌اندازی شعبه‌های عرضه ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام واحدی هدف از اجرای پروژه ماهی در قفس را افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: طبع گرم، نداشتن بو، استخوان‌های درشت و عدم نیاز به طعم دهنده در طبخ ماهی، از مزایای ماهی سی‌باس است.

۳۹ شرکت مجری طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مهمترین دستاورد‌ها و پروژه‌های خود را در نمایشگاه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

دیگر خبرها

  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد