Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی منابع خبری مدعی شدند که «الکساندریا اوکازیو کورتز» با حمایت تنی چند از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را خطاب به مایک پمپئو و استیو منوچین وزیران امور خارجه و خزانه داری آمریکا تهیه کرده که خواستار لغو تحریم‌ها علیه ملت ایران در بحبوبه شیوع ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، «ایلهان عمر» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» دو سناتور ارشد دمکرات آمریکایی که این نامه را امضا کرده‌اند، به همراه کورتز در تلاش هستند تا حمایت دیگر قانونگذاران آمریکایی را نیز برای تحت فشار گذاشتن دولت ترامپ جلب کنند.

«جرد هافمن»، «باربارا لی»، «خواکین کاسترو» و «آیانا پرسلی» نمایندگان دمکرات از ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس و ماساچوست و همچنین «اد مارکی» سناتور ایالت ماساچوست نیز این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه با تاکید بر اینکه تحریم‌های گسترده آمریکا با محدود کردن امکان واردات کالاها و داروهای پزشکی به بخش سلامت ایران آسیب زده است، به گزارش اکتبر ۲۰۱۹ دیده‌بان حقوق بشر اشاره شده که در آن آمده است: کمپین "فشار حداکثری" ایالات متحده توان نهادهای ایرانی برای تامین مالی واردات کالاهای بشردوستانه، از جمله داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی را به شدت محدود کرده است.

این نامه همچنین می‌افزاید: تحریم‌های آمریکا با هدف قرار دادن کلیت اقتصادی که بیش از ۸۰ میلیون جمعیت را تامین می‌کند، تهیه ملزومات اولیه مثل لوازم بهداشتی را برای ایرانیان دشوار کرده است.

امضاکنندگان این نامه مخالفت خود را با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در هفته گذشته اعلام و این تحریم‌ها را "سنگدلانه و کوته‌بینانه" توصیف کردند و یادآورد شدند که در همان روز اعلام تحریم، انگلیس حمایت خود را از رفع تحریم‌ها علیه ایران ابراز کرد.

در این نامه همچنین تاکید شده که رفع تحریم‌ها باید شامل بخش‌های عمده اقتصاد ایران از جمله صنایع غیرنظامی و بخش بانکی و صادرات نفت ایران باشد و دست کم تا زمانی که بحران به گفته کارشناسان ادامه خواهد یافت، تداوم داشته باشد.

این نامه همچنین از دولت ترامپ می‌خواهد تحریم‌ها علیه دیگر کشورهای درگیر با کرونا را نیز تعلیق کند.

به‌رغم ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مانع دسترسی کشورمان به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری با ویروس کرونا شده است. به همین منظور حسن روحانی رییس جمهوری در نامه‌ای به همتایان خود، آنها را از ایجاد مانع شدید تحریم‌های آمریکا بر تلاش‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا آگاه کرد و از آنها خواست رعایت این تحریم‌ها را کنار بگذارند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، تاکید کرد که این نهاد جهانی و کشورهای عضو به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران توجه نکنند و در ادامه خواست که تحریم‌ها برداشته شود.

ظریف در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

کد خبر 495019 برچسب‌ها ایران و آمریکا تحریم كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا تحریم كرونا در ايران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • نمایندگان آمریکا افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید کردند
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین