Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدعباس صالحی» در این پیام تاکید کرده است که مردم ایران امروز با دو بحران مواجه هستند، بحران مشترکی به نام کرونا که می شناسید و بحران تحریم که کاش هرگز نشناسید.

وی همچنین هنرمندان را در کنار مدافعان سلامت دانسته است.

جمعی از هنرمندان ایرانی روز اول فروردین ۱۳۹۹ در پی شیوع ویروس کرونا متنی را خطاب به هنرمندان جهانی منتشر و در آن ضمن اشاره به تحریم‌های علیه ایران اعلام کردند: برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است بدانیم شما هنرمندان جهان درمورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این متن افزودند: آیا پاسخ ملت ایران به این پرسش تاریخی در شرایطی که راه تنفس‌اش در چنگ یک تحریم جهانی بسته شده، می‌تواند شبیه به پاسخ ملت‌های دیگر باشد؟ آیا این یک توقع منطقی نیست که پاسخ هنرمندان آزاده جهان به پرسش کرونا نیز در شرایطی که این خطر تا پشت در خانه‌هایشان آمده پاسخی متفاوت و تاثیرگذارتر از پاسخ سیاستمداران و قدرتمندان باشد؟   

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی نیز دیروز (سوم فروردین) در صفحه شخصی خود در توییتر و به زبان انگلیسی و در ادامه پیام هنرمندان ایرانی به هنرمندان سراسر جهان، نوشت: مردم ایران با بحران کرونا و درعین حال تحریم‌های ناعادلانه‌ تحمیلی روبروهستند. برای ما مهم است ببینیم درحالی که تعداد زیادی از مبتلایان ما در نوبت درمان به انتظار نشسته‌اند و از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می‌برند، آیا اقدام حمایتگرانه‌ای از طرف شما انجام خواهد شد؟

این نامه با واکنش هایی از جمله نامه انجمن ملی سینماگران ایتالیایی در همدردی با مردم و هنرمندان ایرانی و محکومیت تحریم‌های ضد ایران در شرایط کنونی همراه بوده است.

شایان ذکر است که کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز دوشنبه در باره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید که 1812 نفر فوت و 8376 نفر بهبود یافته اند.

برچسب‌ها کرونا پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا رایزنی های دیپلماتیک ایران برای مقابله با کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سیدعباس صالحی کرونا هنرمندان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است. در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902142

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است