Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@23:43:51 GMT

چه کنیم تا در روز‌های کرونایی چاق نشویم؟

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۴۵۳

چه کنیم تا در روز‌های کرونایی چاق نشویم؟

خبرگزاری میزان- در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا به یک بحران در جهان تبدیل شده است و خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلا به آن، خانه‌نشین شده‌اند، مساله اضافه وزن و کم‌تحرکی یکی از چالش‌هایی است که کارشناسان ورزشی و تغذیه، راهکار‌هایی برای رفع این چالش ارائه داده‌اند. تاریخ انتشار: 11:32 - 05 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۰۰۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، پزشکان و متخصصان بهداشتی، قرنطینه خانگی را مهمترین و نخستین راهکار برای پیشگیری از گسترش و ابتلا به این ویروس توصیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌ای از صحبت‌های پروین روغنی کارشناس تغذیه، درخصوص روزهای کرونایی و کم‌تحرکی خانواده‌ها به نقل از خبرگزاری ایرنا را در ادامه می‌خوانید:

در این روزها که با بحران شیوع کرونا مواجه شده‌ایم و پزشکان و متخصصان بهداشتی توصیه بسیاری در خصوص در خانه ماندن مردم دارند،ضمن اینکه تعادل و توازن در مصرف تغذیه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است، بلکه کم‌تحرکی نیز می‌تواند مزید بر علت شود و اضافه وزن را به همراه داشته باشد.

استفاده ۶ تا ۱۱ سهم نان و غلات، ۲ تا ۴ سهم میوه و ۳تا ۵ سهم سبزی، ۲ سهم شیر و گوشت و لبنیات، اندازه استاندارد مصرف مواد غذایی است و چنانچه بیش از این میزان مصرف شود، خطر اضافه وزن وجود دارد.

کم‌تحرکی باعث می‌شود تا غذاهای پرکالری سوزانده نشود و به انباشت چربی در بدن منجر شود.

با توجه به همزمانی روزهای خانه‌نشینی مرم با تعطیلات نوروز و وجود تنقلاتی نظیر آجیل، گز و شیرینی، توصیه می‌شود تا از مصرف این مواد خوراکی تا حد امکان پرهیز و میوه جایگزین آن شود.

در خصوص مصرف نان نیز باید تا می‌توان از نان سبوس‌دار استفاده کرد و تنوع غذایی غلات نیز رعایت شود.

مردم می‎توانند نیاز به ویتامین‌ها را از مواد غذایی بگیرند به طور مثال با مصرف مرکبات و سبزی جعفری نیاز به ویتامین c خود را تامین کنند، با مصرف میوه و سبزی از جمله گل‌کلم و گوجه فرنگی ویتامین A و با مصرف زرده تخم مرغ و شیر نیاز خود به ویتامین D را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: غسل، کفن و نماز میت بر اثر کرونا

با انجام نرمش‌های ساده به ویژه برای کودکان و نوجوانان ضمن جلوگیری از اضافه وزن می‌توان زمینه شادی و نشاط را در خانه‌ها فراهم کرد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونایی ویروس کرونا اضافه وزن کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: قیمت برنج ایرانی ۹ درصد کاهش یافت

در فهرست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بود اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

کد خبر: 1229615 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • سن بازنشستگی تغییر کرد
  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!