Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن تشریح اقدامات در این شهرستان به جهت پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: متاسفانه مردم حساسیت لازم برای مقابله با کرونا را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ویروس طغیان گر کرونا در جامعه به راه افتاده و هر کسی را که سر راهش ببیند، با خود درگیر می کند.

 

به گفته مسئولان وزرات بهداشت تاکنون این ویروس باعث مرگ ۱۸۱۲ نفر در کشور شده و با وجود تأکید مکرر مسئولان در خصوص ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی، اما هنوز بعضی از مردم به این موضوع توجه نمی کنند و در واقع ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان بویراحمد به نسبت سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد و به همین منظور، در گفت و گویی که با شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این رابطه انجام داده ایم، به آخرین اقدامات مسئولان برای مقابله با ویروس کرونا پرداختیم که از نظر خوانندگان می گذرد.

 

«شاهرخ کناری» با اشاره به آخرین اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: یکی از موضوعات که ما پیگیری می کنیم، برخورد با افرادی بود که خانه های خود را به افراد غیربومی اجاره می دادند و به محض گزارشی، بلافاصله پلیس اماکن و رئیس میراث فرهنگی شهرستان در آن مکان گزارش شده حضور پیدا می‌کنند و در صورت صحت موضوع، با متخلفین به شدت برخورد می کردیم.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه با بیان اینکه میهمان نوازی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شهره عام و خاص است، اظهار داشت: این روزها موضوع ورود و خروج به استان کهگیلویه و بویراحمد و بحث قرنطینه را به نسبت گذشته جدی تر گرفتیم و کلیه پلاک‌ های غیربومی از همان ورودی شهر برگشت داده می‌ شود و اجازه نمی‌ دهند به شهر وارد شوند.

 

وی با بیان اینکه یاسوج به جهت اینکه شاهراه مسیر تهران، قم و اصفهان بوده و مسافران زیادی از آن عبور می کنند، ادامه داد: مدارک خودروهای غیر بومی توسط مأموران ضبط و ثبت می‌ شود تا هیچ مسافری در شهر اسکان پیدا نکند، همچنین محورهای فرعی هم مسدود شده است.

 

کناری با اشاره به اینکه روزگذشته پلیس راهور یک مانور برگزار کرد و هر خودروی غیربومی که در شهر یاسوج توقف کرده بود را به بیرون از شهر هدایت کردند، یادآور شد: به صورت کلی به پلیس مأموریت داده شده که مانع از ورود خودروهای غیربومی شوند.

 

فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: خوشبختانه در بحث ضد عفونی معابر و مراکز مختلف شهر یاسوج و دیگر نقاط شهرستان بویراحمد توسط شهرداری ها و دهیاری‌ها و حتی گروه های مختلف مردمی، بسیج و سپاه گندزدایی و ضد عفونی شده و این کار همچنان ادامه دارد.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه به ویژه طلاب، بسیجیان و کادر درمانی، پزشکان، استاندار استان، شهرداران و رسانه های مختلف، اضافه کرد: امکان اقامت در شهر یاسوج حتی برای یک شب وجود ندارد، مردم نگران نباشند.

 

کناری با اشاره به اینکه برخی از پلاک‌ های غیربومی فرزندان یاسوج هستند، ابراز داشت: مطمئن باشید که هیچ کدام از هتل ها، مسافرخانه، سوئیت ها، خانه مسافر، رستوران و کافه یاسوج به افراد غیربومی اقامت نمی‌ دهند.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: مأموران خدوم به صورت شبانه روزی گشت می‌ زنند، تمام تمهیدات لازم صورت گرفته و محورهای لردگان به زیلایی، سیلاب کلوار، جاده قدیم شیراز مسدود شده و خودروها از ورودی شهر کنترل می‌ شوند و بدون تعارف خودروی با پلاک‌ های غیربومی برگشت داده می‌ شوند.

 

وی با بیان اینکه نمی توان گفت که شرایط شهرستان بویراحمد خوب است، اظهار داشت: روز گذشته ۱۳ مورد جدید بیمار کرونایی به تعداد بیماران قبل اضافه شده و تاکنون پنج مورد فوتی داشتیم.

 

کناری تعداد قرنطینه خانگی را هم زیاد دانست و گفت: متاسفانه مردم حساسیت لازم برای مقابله با ویروس کرونا را ندارند، این مسئله را جدی نمی‌ گیرند و به بهانه اینکه در طبیعت کرونا نیست، به طبیعت بیرون از شهر می روند و موقع برگشت و ترافیک زیادی در شب به وجود می‌ آید و آن موقع افرادی برای سوء استفاده در فضای مجازی منتشر می کنند که ببینید که چه اندازه مسافر به شهر وارد می‌ شود.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: فوتی های کرونایی، کاملاً ایزوله شده و طبق یک پروتکل مشخص کفن و دفن می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه جمعه بازار، روز بازار و بازار اصلی شهر یاسوج تعطیل شده و به جز صنوف اصلی قصاب، سبزیجات، میوه و خواروبار فروشی همه‌ مغازه‌ها تعطیل هستند، گفت: اصناف غیرضرور از باز کردن درب مغازه های خود حتماً خودداری کنند.

 

کناری گفت: توصیه می‌ کنم که ادارات خدمات رسان شهرستان بیشتر پای کار بیایند و برای کمک به گندزدایی آماده باشند و از مردم می‌خواهیم که در خانه‌ های خود بمانند و شهر را خلوت کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: خودروهای غیر بومی فرماندار بویراحمد ویروس کرونا فوت مسافران مسافر کرونا فرماندار شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله ویروس کرونا شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: از خانواده داوطلبان آزمون سراسری درخواست می کنم در چند روز باقیمانده تا کنکور مراقب فرزندان خود باشند و محیطی آرام و بدون استرس را برایشان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند

وی در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه والدین و به ویژه داوطلبان باید مراقب باشند تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند گفت: لازم است داوطلبان هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به دست این افراد سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف ۱ تا ۱۰سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی جهت تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به کلیه شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور است با تمام توان پای کار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228258 برچسب‌ها کنکور

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد