Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@02:59:20 GMT

سفرهای جاده ای البرز ۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۹۲۶

سفرهای جاده ای البرز ۶۰ درصد کاهش یافت

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که سفرهای جاده ای این استان در نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، گودرز محمودی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و البرز ، بسیاری از مردم در خانه ها مانده اند که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: اکنون ترافیک در تمام راه های استان البرز روان است و هیچ گونه مشکل ترافیکی در محورهای ارتباطی استان نداریم.

محمودی گفت : امروز یک مورد ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس رخ داد که آسیب جانی و خساراتی در پی نداشت .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز بیان داشت : با توجه به افزایش دما  و ذوب شدن یخ و برف ها، ریزش سنگ در این موقع از سال در جاده کرج - چالوس طبیعی است و رانندگان باید با هوشیاری در این مسیر تردد کنند.

هرچند امسال آمار دقیقی از ترددهای جاده ای استان البرز اعلام نشده امانوروز ۹۷ و ۹۸ روزانه حدود یک و نیم میلیون تردد در راه های این استان ثبت می شد که امسال به علت شیوع کرونا و توصیه مسوولان بهداشتی درمانی مبنی بر حضور مردم درخانه ها، این ترددها به میزان زیادی کاهش یافته است.

از سوی دیگر پلیس راه البرز هم اعلام کرد که تصادفات منجر به فوت طی چند روز اخیر در جاده های البرز به صفر رسیده است.

استان البرز دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به محورهای ارتباطی این استان است.

در نوروز ۹۷ بیش از ۳۵ میلیون تردد و در نوروز ۹۸ حدود ۲۹ میلیون تردد جاده ای در محورهای ارتباطی البرز ثبت شد. 

ویروس کرونا تاکنون سبب بستری شدن بیش از یک هزارو ۳۰۰ نفر و مرگ ۲۳۳ نفر در البرز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان البرز جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران