Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@23:17:53 GMT

متقاضیان بیمه بیکاری بخوانند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۹۹۶

‎ در پی ابلاغیه مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات بهتر در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری از طریق سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری انجام می‌شود.

این سامانه بدون مراجعه حضوری به ادارات کار و حذف مراحل حضور و غیاب مقرری‌بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دستورالعمل، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه، موظفند نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال لیست مشمولان به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به ادارات کل استانی و مراکز کاریابی‌ و رعایت سلامت و بهداشت متقاضیان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است.

روزآمدی، تسریع در بررسی درخواست‌ها، عدم مراجعه حضوری متقاضی در ادارات و کاهش هزینه اقتصادی، ثبت درخواست متقاضی از طریق تکمیل فرم ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله مزایا و ویژگی‌های این سامانه به شمار می‌رود.

متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.

بر اساس قانون بیمه بیکاری، به افرادی که به طور غیر ارادی و در اثر بروز حوادث غیرمترقبه کار خود را از دست می‌دهند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیکاری کار و رفاه تامین اجتماعی سلامت رفاه اجتماعی کاهش هزینه پیامک قانون بیکاری تامین اجتماعی سلامت کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی متقاضیان بیمه بیکاری ثبت درخواست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی

مهدی ضیغمی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده عرضه خودرو‌های برقی از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده عرضه خودرو‌های برقی از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: فعلا عرضه خودرو‌های برقی در همان سامانه قبلی خودرو‌های وارداتی انجام می‌شود.

به گفته وی به زودی سامانه‌ای در زمینه عرضه خودرو‌های وارداتی راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه وام فرزندآوری و سردرگمی متقاضیان
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری