Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم با ابراز تأسف از فوت شهروندان و مسئول بودن همه افراد گفت: موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور در راه است و مردم باید با رعایت قرنطینه خانگی از گسترش این ویروس جلوگیری کنند. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در گفت‌وگویی با اشاره به شرایط ویژه به وجود آمده در تعطیلات نوروز اظهار داشت: استان در حال مبارزه با ویروس کرونا بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر زندگی را به روال عادی و بهار طبیعت  برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شرایط آغاز سال جدید را در شرایط بحرانی خواند و افزود: ثبت نخستین بیماران مبتلا به کرونا در قم هشداری به تمام کشور بود و استان قم در حال مبارزه با این ویروس است و مجبور شدیم اعیاد نوروز، رجبیه و شعبانیه را در قرنطینه برگزار می‌کنیم.

استاندار قم با تأکید بر شفافیت ارائه اخبار درباره ویروس کرونا افزود: متأسفانه باوجود همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها، مسئولان، مراجع و مردم ما تعدادی از شهروندان را ازدست‌داده و در غم از دست دادن آن‌ها هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت گفته و شهر داغدار این عزیزان است.

وی از آماده‌باش تمام مدیران استان و اعضای ستاد بحران خبر داد و تصریح کرد: جلسات ستاد بحران به‌صورت روزانه با حضور اعضا و همه ارکان دولتی و خیرین و همچنین جهادگران برگزارشده و موج نخست گسترش این ویروس را پشت سر گذاشته‌ایم.

گزارش| انتقاد مردم قم از مسافران نوروزی / چرا بدون توجه به هشدارهای بهداشتی مسافرت می‌کنید؟استاندار قم: بارش‌های اخیر به برخی از باغات آسیب زد؛ نگران شیوع گسترده کرونا در قم هستیمدرخواست معاون استاندار قم از مردم: شرایط میزبانی از مسافران نوروزی و نیمه شعبان را نداریم؛ به قم سفر نکنید + فیلم

سرمست با ابراز نگرانی از موج دوم گسترش ویروس کرونا به علت سفرهای نوروزی و حضور مردم در بازارها خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از تعطیلات نوروزی شاهد موج دوم گسترش این ویروس در کشور خواهیم بود و استان قم نیز تمهیدات لازم را برای مقابله با آن اندیشیده است.

وی اجرای طرح بسیج ملی را یکی از اقدامات مؤثر در جهت کنترل شیوع این ویروس در استان دانست و یادآور شد: این طرح در قالب کارگروه‌های مختلف با اهداف مشخص در حال اجرا بوده و امیدواریم به کاهش سیر نزولی این بیماری کمک کند.

استاندار قم ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم تا در مدت 14 روز تعطیلات نوروزی ترددهای خود را به حداقل رسانده و قرنطینه را رعایت کنند و اصناف نیز با تعطیلی مشاغل غیرضروری به این قرنطینه کمک کنند.

وی با تأکید بر تأمین مایحتاج ضروری مردم در سطح استان بیان کرد: به نتیجه رسیدن تمام اقدامات انجام‌شده در شهر بستگی به رعایت مردم و رعایت قرنطینه خانگی داشته تا موج دوم را نیز به‌سلامتی پشت سر بگذاریم.

سرمست به تشریح جزییات ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور علاوه بر پیگیری مسائل از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا با استاندارها نیز به‌صورت مستقل ارتباط داشته و با استان قم این ارتباط مستمر بوده و مصوبات ابلاغ‌شده از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا را پیگیری می‌کنند.

وی با ابراز تشکر از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در ارائه اخبار و اطلاع‌رسانی به مردم ابراز کرد: ویروس کرونا صدمات جبران‌ناپذیری را به کشور و استان قم وارد کرده و امروز ما سوگوار شهروندان ازدست‌رفته هستیم اما در این بحران همدلی، همکاری و انسجام همه مسئولان و مردم و اصحاب رسانه و ارکان نظام در کنار هم  قابل‌تقدیر است.

استاندار قم حضور و فداکاری کادر درمانی را مورد توجه قرارداد و افزود: پشتیبانی همه مردم و ارگان‌های دولتی و خیرین سلامت همچنین نیروهای نظامی و انتظامی را که فراتر از وظایف ذاتی آن‌ها است از کادر درمان جلوه‌ای از همدلی بوده که در تاریخ ثبت‌شده است.

وی سیاست کلی استان را کاهش ورودی مردم به بیمارستان‌ها اعلام و تأکید کرد: ورودی و خروجی استان‌ها تحت نظارت بوده و برای کاهش ورودی‌ها به بیمارستان افراد آسیب‌پذیر در حال شناسایی هستند تا از قبل از ورود به بیمارستان تا بعد از دوران نقاهت نیز تحت پوشش باشند.

سرمست از مردم خواست تا با مراکز بهداشت همکاری لازم را داشته و ادامه داد: باید با واقعیت این ویروس و خطرات آن آشنا شویم تا بتوانیم با همکاری مردم و رعایت قرنطینه خانگی این بیماری را کنترل کنیم، مردم باید به یاری کادر درمان و مسئولان استان بیایند زیرا ما در مقابل فوت شهروندان مسئول بوده و نمی‌توانیم نسبت به این امر بی‌تفاوت باشیم.

وی با آرزوی سلامتی برای شهروندان و همه مردم ایران تصریح کرد: مدیران استان با همه نیرو و قدرت برای بازگرداند شهر به روال عادی در تلاش بوده و امیدواریم به‌زودی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید را دنبال کرده و برنامه اقتصادی استان را اجرا کنیم.

انتهای پیام/456/ش

R7854/P/S6,62/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا استاندار قم استان قم موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا

خالدی فرماندار خانمیرزا گفت: سه راهی گوشکی نقطه اتصال سه شهرستان لردگان، فلارد و خانمیرزا است و مسیر حمل کالا و مسافر از فلات مرکزی ایران به جنوب و غرب کشور است و از این رو بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کلنگ احداث پست قرنطینه دامپزشکی در سه راه گوشکی خانمیرزا یه زمین زده شد.

بیشتر بخوانید 

توقیف خودرو حمل فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای

خالدی اضافه کرد: با احداث پست قرنطینه دامپزشکی سعی می‌شود بر روند جابجایی دام و فراورده‌های خام دامی نظارت بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پست قرنطینه دامپزشکی گوشکی با بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم