Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار مربوط به کرونا نه تنها در خراسان رضوی بلکه در سراسر کشور در صدر قرار دارد و راهکارهای مقابله با آن نیز تمهید شده است. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

شهلا خسروان در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ضرورت تحقیق و پژوهش در زمینه بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی گناباد از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف درمان، تشخیص و پیشگیری حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 5 پروپزال در این زمینه دریافت شده است، گفت: طرح‌های ارسالی در فاصله یک روز بررسی و نتایج آن به ارسال کنندگان و محققان اعلام می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: با حمایت وزارت بهداشت، ارائه کد اخلاق نیز در کمتر از 24 ساعت انجام خواهد شد و از نظر مالی و چاپ مقالات نیز حمایت‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

آمار نگران‌کننده رشد ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی/مردم در خانه بمانندبرای مبارزه با ویروس کرونا "تولید و بازنشر محتوا" در فضای مجازی چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شودافزایش شمارمبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به 309 نفر؛ شمار فوتی‌ها به 44 نفر رسید

2700 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

جواد صادقی‌نسب؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد در خصوص نظارت‌های بهداشتی در سطح شهر اظهار داشت: بازرسان گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه در این مدت بیش از 1490 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از 1240 مورد بازرسی از اماکن عمومی را در شهرستان‌های گناباد و بجستان انجام داده‌اند که در 62 مورد به متصدیان خاطی اخطار داده شد و 5 نانوایی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمپ شد.

وی افزود: در این بازدیدها، بازرسین گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای علاوه بر بازرسی‌ها، آموزش متصدیان و توزیع پوسترهای آموزشی را نیز انجام داده‌اند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 4 میلیون لیتر ماده گندزدایی سطوح در مناطق تحت پوشش دانشگاه جهت گندزدایی تهیه و توزیع شده است.

صادقی‌نسب با بیان اهمیت نحوه دفن متوفیان کرونایی گفت: آموزش‌های لازم در این زمینه با استفاده از دستورالعمل‌های ملی به مجریان این امور داده شده است و تمامی امورات دفن با نظارت این واحد انجام می‌شود.

حواله دریافت اتانول 96 درصد صادر شد

مهدی کریمی؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: در راستای تهیه مواد ضدعفونی، 4 هزار لیتر اتانول 96درصد، اسفندماه امسال با نظارت این معاونت در سطح داروخانه‌های شهرستان‌های گناباد و بجستان توزیع شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با دستور و حمایت‌ رئیس دانشگاه و پیگیری‌های معاونت غذا و دارو، حواله دریافت 7 هزار لیتر اتانول 96درصد جهت تولید محلول ضدعفونی کننده صادر شد که به تدریج تا پایان اردیبهشت‌ماه وارد شهرستان گناباد خواهد شد. 

وی تصریح کرد: این مواد برای تهیه ماده ضدعفونی کننده دست در اختیار داروخانه ‌ها و یک کارخانه تولیدی بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه محلول ضدعفونی کننده دست تولیدی در این کارخانه نیز از طریق داروخانه‌های شهرستان‌های گناباد و بجستان و با نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که از تماس این محلول‌ها با دهان و زخم‌های باز خودداری کنند.

گزارش از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گناباد مورد بازرسی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد